Köyhiä perheitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
ääääh, sori mut tätä on ollu tänään jo liikaa....

Olen pahoillani, mutta en ole ollut täällä palstalla pitkään aikaan. En tiennyt. Ei kai ole pakko avata jos ei kiinnosta..minä vain neuvoja kyselen.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja hermoilija:
Rahaa tilillä koko loppukuuksi 120 euroa, jolla ruokittava 2 lasta ja 2 aikuista. Kuinka te muut pärjäätte, kun itsellä on ihan kamala hätä jo.

120 e riittää varsin hyvin ruokiin tuon kokoiselle perheelle muutamaksi viikoksi! =)

Olisiko vinkkejä? :( Täysin uusi tilanne töiden loputtua nyt edessä!

Rahaa tilillä koko loppukuuksi 120 euroa, jolla ruokittava 2 lasta ja 2 aikuista. Kuinka te muut pärjäätte, kun itsellä on ihan kamala hätä jo.

Kaksplussan päivän teema on tämä. Mutta neuvona annan, että käytiin äsken miehen kanssa Lidlissä. Kymmenellä eurolla kannettiin kaksin käsin ruokaa kotiin. Ihan muuta neuvoa ei ole heittää. No ehkä aikuisille puuropäiviä. Ne on meillä ainakin tuttuja, mutta saapahan sitten kuituja. Tosin puuro ei kyllä sitten tilipäivinä tee kauppaansa
:/ .

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

120 e riittää varsin hyvin ruokiin tuon kokoiselle perheelle muutamaksi viikoksi! =)

Olisiko vinkkejä? :( Täysin uusi tilanne töiden loputtua nyt edessä!

Tee ruokaa parin-kolmen päivän annoksia ja pakasta vaikka osa, jos ette halua samaa ruokaa syödä monta päivää putkeen.
Halpoja ja hyviä ruokia:

-hernekeitto ihan alusta asti itse tehtynä
-perunaa ja jauhelikastiketta/munakastiketta tms
-makaronilaatikkoa
-kasvis(sose)keitot
...tossa nyt ainakin joitain halpoja...

=)

Alkuperäinen kirjoittaja köyhätkyykkyyn:
jotain jo se vaivaa sinua! hanki töitä ja laita lapset hoitoon. älä m,ieti kuinka pärjäätte vaan mieti kuinka saisitte lisää tuloja!

Joskus niille nk. varakkaillekin saattaa tulla tilanne vastaan vaikka olisi työt ja hoitopaikat. Kaikki eivät edes saa sitä hyvää tuloa tekemästään työstä ja tähän on ihan turha jatkaa, että hanki sellainen koulutus mistä saa.
Tuskin tähän ketjuun haluttiin tälläisiä vastauksia jos apua kysyttiin.

Keitot yleensäkin ovat aika edullisia tehdä, ja myös maku yleensä lämmitettäessä vaan paranee :)
Jos on mahdollista päästä itse kalastamaan, niin kalakeitto on aika herkkua :p

Joskus aikoinaan, kun rahaa oli tosi vähän, kolusin kauppojen alelaarit, eli ne, joissa myydään tänään tai huomenna viimeistä käyttöpäivää elävät tuotteet, ja pakastin niitä. Alejauhelihan esimerkiks paistoin valmiiksi ja laitoin pakkaseen. Ja loppujen lopuksi söin oikein hyvin tolla konstilla.

lapsen,raha ei ole kasvanut puussa mutta joka penni tienattu omalla työllä.parhaimmillaan olen ollut kolmessa työssä yhtäaikaa ja niillä tuloilla olen maksanut asunnon,ym kulut. koskaan en ole sossussa käynyt enkä ole rikas.inhoan vaan nykyajan uusavuttomia jotka ei viitsi hakea töitä ja tienata vaan ekana juostaan yhteiskunnan tukea hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhätkyykkyn:
lapsen,raha ei ole kasvanut puussa mutta joka penni tienattu omalla työllä.parhaimmillaan olen ollut kolmessa työssä yhtäaikaa ja niillä tuloilla olen maksanut asunnon,ym kulut. koskaan en ole sossussa käynyt enkä ole rikas.inhoan vaan nykyajan uusavuttomia jotka ei viitsi hakea töitä ja tienata vaan ekana juostaan yhteiskunnan tukea hakemaan.

Peesaan jälkimmäistä. Mutta on mun mielestä ihan turha tehdä tälläinen olettamus suorilta käsin ennen kuin tietää millainen tilanne ihmisellä oikeasti on. Vähän kuin joku sanoisi esim. sinusta, että nyt olet selkeästi metsästämässä lapsillesi vain isää koska olet yh. Tässä tilanteessa ap kysyi vain neuvoa eikä valittanut tuista.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhätkyykkyyn:
aina näistä sossu keskusteluista. ja kiitos vaan isää en lapsille tarvitse-isä niillä on -taivaan enkelinä.

Paina sä töitä vaan pää märkänä. On se niin helppoo kun on rikas mies, ittellä omaisuutta

olin itsekkin ennen "rikkaan" miehen vaimo oli helppoa elämää,muttei yhtään antavaa.....seksi oli.....yhteiset hetket oli......Nyt olen normaalituloisen miehen vaimo ja seksi ja yhteiselo ihanaa.

ei ole mitenkään tarkoitus puuttua, mut eikös 26.päivä tule lapsilisät... niin ja olisin onnellinen jos olis ees tuon verran rahaa.... :/