"Köyhyys on 100% itseaiheutettua"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Göyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuskimpa kukaan nyt ehdointahdoin valitsee sen että on köyhä. Jos miettii ihan oikeaa köyhyyttä jossain aasian slummeissa tms, niin siellä ei ole armaan kauheasti mahdollisuutta päästä pois köyhyydestä teki mitä tahansa.

Suomessa taasen meillä on periaatteessa mahdollisuus pyrkiä pois köyhyydestä, mutta vaikka kuinka yrittäisi niin aina se ei välttämättä onnistu.

Kuinka moni on oikeasti köyhä?

Siis tarkoitan niitä, jotka asuvat omakotitaloissaan kaikkine kodinkoneineen. Ja hekin joskus purnaavat olevansa köyhiä!

Kyllä ne oikeasti köyhät löytyvät ihan muualta.

Jos on katto pään päällä ja on ruokaa, niin ei ole köyhä. Vaikka eläisikin alle jonkun tulorajan.

Aina ihmetyttää esim. se, että ei ole varaa laittaa joulua, siis ruokien puolesta. Porkkanat, perunat ja lantut ei paljoa maksa. Isompi investointi on tietenkin kinkku, mutta siihenhän voi säästää rahaa vaikka pari euroa kuukaudessa. Lahjat on tietenki eri juttunsa. (Kiva, että se Jeesus syntyi, että saadaan syytää rahaa niihin lahjoihin :D )

No, nyt alkaa mennä yli aiheen :D

Kun ilmeisesti pitäisi osata ajatella oikein ja positiivisesti sekä syödä terveellisesti niin sillä tavalla kaikki parantuisivat sairauksista ja menestyisivät. En tiedä.. onko pakko edes haluta menestyä? Olis vaan kiva tulla toimeen. Ja elää.

Ehkä tää vaikuttaa jeesustelulta, mutta mäkin olen aika paljon sitä mieltä, jos on katto pään päällä, jos on lämpimiä vaatteita ja ruokaa joka päivä, jos saa hoitoa sairauksiinsa niin ei ole köyhä.
Mäkin olisin periaatteessa köyhä, ihan hemmetin köyhä jos katsotaan taloudellista puolta. Olen sairaseläkkeellä ja joudun laskemaan välillä, voinko mennä kirpparille vai en. Leikkaan itse hiukseni, ostan naamarasvani Lidlistä ja vaatteeni sieltä kirpparilta. En silti tunne itseäni köyhäksi, jos sillä tarkoitetaan onnetonta olotilaa mikä aiheutuu varattomuudesta. Niin, enkä ole itse aiheuttanut sairastumistani, enkä työkyvyttömyyttäni.

Yhteistyössä