Kropasta ja äitiydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hannamaria

Aktiivinen jäsen
08.06.2007
5 390
1
36
Älkääkä nyt vetäkö vihanneksia sieraimiin! Ihan viatonta ajatuksenkulkua ja kysymys:

Palkonko kropan "rupsahduksesta" voi oikeasti "syyttää" mielestäsi lapsia? Siis sitä että on synnyttänyt?

Kun monastihan esim imetys kuluttaa hurjasti kaloreita, ja vaunulenkki kiinteyttää jne. On monia monen lapsen äitejä joilla kroppa on timmissä, ja lapsettomia joilla ei ole.

Jos kroppa ei ole timmissä ja on lapsia, niin onko se vaan hyväksytympää todeta että "kun mulla on näitä lapsia", kuin että "suklaa nyt vaan on hyvää".

Ja jokasella saa olla semmonen kroppa kuin on, mutta tuli vaan mieleen kun hirveen usein kuulee sanottavan "lapset toi mulle lisäkiloja" ja samalla mussutetaan kolmatta pussia karkkia tai sipsejä...

No kaikki ei voi syyttää synnytystä, imetystä ja raskautta. mutta joillain oikeesti vaan tulee raskausarpia toisia helpommin, et ei sitä voi etukäteen tietää.

Joillain voi synnytyksessä vaikka vaurioitua alapää ja joillain jää sektiosta kiristävä arpi. kaikkee ei pysty hallita.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Älkääkä nyt vetäkö vihanneksia sieraimiin! Ihan viatonta ajatuksenkulkua ja kysymys:

Palkonko kropan "rupsahduksesta" voi oikeasti "syyttää" mielestäsi lapsia? Siis sitä että on synnyttänyt?

Kun monastihan esim imetys kuluttaa hurjasti kaloreita, ja vaunulenkki kiinteyttää jne. On monia monen lapsen äitejä joilla kroppa on timmissä, ja lapsettomia joilla ei ole.

Jos kroppa ei ole timmissä ja on lapsia, niin onko se vaan hyväksytympää todeta että "kun mulla on näitä lapsia", kuin että "suklaa nyt vaan on hyvää".

Ja jokasella saa olla semmonen kroppa kuin on, mutta tuli vaan mieleen kun hirveen usein kuulee sanottavan "lapset toi mulle lisäkiloja" ja samalla mussutetaan kolmatta pussia karkkia tai sipsejä...

Nii-i!! On se vaan kumma että niitä rupsahtaneita kroppia on niilläkin naisihmisillä joilla ei ole yhtään lasta!!

Kyllä se rupsahdus johtuu muusta kuin lasten saannista. Se on jopa päinvastoin. Kun terveellisesti odottaa, ja hyvin lapsensa hoitaa, kroppa sen kun kaunistuu!!

Puhun kokemuksella... :) :)

no mä olen aina ollut timmissä kunnossa ja olen edelleen suht samoilla linjoilla kuin ennen lastakin.
mutta ne ketkä näkee mun raskausarvet mahassa niin niille saatan sanoa jos kysyy niin lapsen vika =)

Mä "syytän" lapsia mun alipainosta, heidän seuransa on lisänny mun liikkumista tosi paljon ja joudun ihan oikeasti pitämään huolen, et syön kunnolla, etten katoa aivan kokonaan. Ei ole muuten hirveen kivaa painonvartiointi näinkään päin pidemmän päälle.

Lasta en syytä kropastani vaan geenejä. Mulla alkoi rintojen ja vatsan iho revetä viikolta 25 eteenpäin. Lisäkiloja sain peräti 23kg.. Synnytyksen jälkeen pudotin painoa 26kg, mut löysä vatsanahka ja riipputissit arvilla jäi. Mä olen niin kateellinen naisille jolla nahka pysyy samanlaisena raskauden jälkeenkin. Tosin on lenkille lähtö pikkasen hankalampaa kolmevuotiaan kanssa matkarattailla, kun typy kuitenkin painaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Timmi kroppa:
Kyllä se rupsahdus johtuu muusta kuin lasten saannista. Se on jopa päinvastoin. Kun terveellisesti odottaa, ja hyvin lapsensa hoitaa, kroppa sen kun kaunistuu!!

Good for you. Harmi kun siihen raskausarpien tulemiseen ei juuri voi itse vaikuttaa ja toisille se mahanahka jää löydäksi vaikka mitä tekisi. Kirurgin veitsi on aika tehokas apu kyllä.

Mutta on tosi typerää tulla muita mollaamaan jos sulla on käynyt tuuri eikä arpia ja löysää ole jäänyt.

Jos joku yhden lapsen äiti on lihava, niin varmasti on vain laiskuutta. Mutta useammassa lapsessa on niin paljon työtä, jokaiselle on annettava omaa aikaa, jokaisen pyykit erikseen ripustettava kuivumaan ja sieltä kaappiin, jokaiselle kuorittava omat porkkanat ja potut ym. ja sotkua moninkertaisesti, jokaisen kanssa on nykykasvatusohjeiden mukaan vietettävät sitä henkkoht. aikaa jne, niin tosiaan vuorokauden tunnit eivät lisäänny, vaikka työmäärä moninkertaistuu, joten kyllähän se tosiasia on, että jos tukijoukkoja ei ole, ihminen väsyy lasten aiheuttaman työmäärän alle usein, eikä jaksa lähteä lenkille. _Tai sitä aikaa ei yksinkertaisesti ole.

Mutta varmasti moni useankin lapsen äiti on tarkoituksella itsekäs ja vain lähtee, koska muuten palaisi loppuun, jos ei pidä itsestään huolta.

Mutta jos joku yhden lapsen äiti syyttää lapsia, niin se on varmasti valetta, koska suurin osa minun tuntemista äideistä on laihempia sen esikoisen jälkeen, kuin koskaan aiemmin elämässä, tai sen jälkeen. Yhden kansas on helppoa mennä vaunulenkille. Mutta kun siinä on isosisar mukana, omasta liikunnasta voi harvoin puhua.

No kyllä sen verran voi syyttää, että lapset toi mulle mahaan JÄRKYTTÄVÄT raskausarvet ja sitä myöten tuo maha ei varmasti ihan heti tule kuntoon, eikä varmasti ikinä entiselleen. Se nahka ei siitä voi samallalailla kiinteytyä vaikka kuin jumppaa, koska ne arvet siinä kuitenkin on (leveitäki jotkut). Ja kyllähän raskaudet muokkaa vartaloa. Mutta painoa saa pois jos vaan on vahva (mä en taho olla, mutta yritän).

Joo, no mie mieluummin sanon vaan, että kun se suklaa on niin hyvää, enkä syytä lapsia siitä, mikä niiden syytä ei oo :D
Eikä ne roikkutissitkään haittaa, kunhan sais itteensä sen verran niskasta kiinni ettei tulis niin paljoo herkuteltua :ashamed:

Aivan. Ap on oikeassa.
Mutta minä kyllä voin syyttää yli kahden vuoden imetystä rintojeni muodonmuutoksesta. Koko on nimittäin kasvanut aina raskauden ja imetyksen aikana kovasti ja sitten taas pienentynyt. Lähtötilanne molemmilla kerroilla 75C, isoimmillaan sitten 75EE ja imetyksen jälkeen 75B. Ja arvaatte varmaan, ettei ryhti ole oikein säilynyt.. Kuori on jäänyt, vaikka rinnat on kutistuneet.. :D
(Kroppa sentään on ihan yhtä timmi kuin ennen lapsia.)

Mä en ainakaan syytä. Tosi on että ekaa odottaessani lihosin tosi paljon, mutta olis mulla ollut 7 vuotta aikaa niitä läskejä sulatella :whistle: .

Sitä olen miettinyt että kun kerran maha on aika pahasti repeillyt, niin tuskin siitä kovin nättiä saa vaikka kuinka laihtuis. Mutta en olis niin paljon revennyt ellen olis raskausaikana niin paljon lihonnut....

Ihan itseäni ja vain itseäni voin näistä kaikista nautinnolla kerätyistä kiloistani syyttää B)

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Lasta en syytä kropastani vaan geenejä. Mulla alkoi rintojen ja vatsan iho revetä viikolta 25 eteenpäin. Lisäkiloja sain peräti 23kg.. Synnytyksen jälkeen pudotin painoa 26kg, mut löysä vatsanahka ja riipputissit arvilla jäi. Mä olen niin kateellinen naisille jolla nahka pysyy samanlaisena raskauden jälkeenkin. Tosin on lenkille lähtö pikkasen hankalampaa kolmevuotiaan kanssa matkarattailla, kun typy kuitenkin painaa...

ohhoh.. 23kiloa raskausaikana.. mitä te oikein syötte kun ootte paksuna? mulla tuli vaan 5kiloo ja sairaalasta kun kotiuduin niin olin 4kiloa hoikempi kuin ennen raskautta ja en siis ole ylipainoinen ihan normaalipainoinen olen aina ollut.

Mulla on nyt varmaan kroppa paremmassa kunnossa (lapsi melkein 8kk) kuin ennen lasta! Imetys vei kyllä kilot tehokkaasti alussa, ja nyt päivittäisten vaunulenkkien tulokset alkaa tosissaan näkyä. Mahassa on vielä vähän löysää, mutta ei niin että alkaisi itseä häiritsemään.
Tissit nyt kieltämättä roikkuu, mutta koska ne oli DD:t ennen vauvaakin, niin ei ne silloinkaan mitenkään terhakat olleet ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ohhoh.. 23kiloa raskausaikana.. mitä te oikein syötte kun ootte paksuna? mulla tuli vaan 5kiloo ja sairaalasta kun kotiuduin niin olin 4kiloa hoikempi kuin ennen raskautta ja en siis ole ylipainoinen ihan normaalipainoinen olen aina ollut.

Toi vaan 5 kiloo on kyllä vähän poikkeavaa ja mun mielestä myös huolestuttavaa.

Nesteturvotusta. Mulle tuli esikoiselta 17 kiloa ja kaikki jäi synnärille. Ihan turvotusta oli suurin osa.

Ihmiset on niin yksilöllisiä. Ei sitä kukaan toinen oikein voi arvostelemaan alkaa. Toki osa syö kun siat, "kahden edestä" mutta kyllä niitä kiloja voi tulla vaikka ei mitenkään erityisen paljon mässäisikään.

joillakin se varmaan muuttaa hormonitoimintaa jotenkin?tunnen vaan pari tapausta jotka ennen lapsia saattoivat syödä mitä vaan ja olivat tikkulaihoja,mutta lasten jälkeen ovat alkaneet lihota...ite oon hoikkana pysynyt,mutta arvet menee kyllä lapsen piikkiin

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mitäs huolestuttavaa tossa 5kilossa on? ei tullu nestettä eikä liikakiloja, raskauden puolessavälissä paino nousi vasta ekan kerran, mulla lähti rajun pahoinvoinnin takia aluksi muutama kilo, ja se oli ihan mun omasta massasta lähtenyttä.. joillekkin ei tule yhtään kiloja jos syö terveelliseti ja hoikistuu hieman. Kaverilleni joka on ylipainoine niin oli neuvolassa sanottu että mielellään ei saisi tulla yhtään kiloja, sallittu määrä olisi 5kiloa...siis kaverille.

Jees, rinnat roikkuu (75D:t vaihtui imetyksessä H-kupiksi ja imetyksen loputtua taks D:ksi, joten löystyy joo...) mahassa on löysää. Joten kyllä mä ne panen raskauden piikkiin. Raskausarvilta säästyin, mut sekin taitaa johtua vaan kudostyypistä.

Raskauskiloja tuli 15, johtuen lähinnä siitä, etten pystynyt puolenvälin jälkeen liikkumaan lainkaan. Turvotusta noistakin varmaan iso osa.

Mutta täytyy myöntää, suklaa on hyvää! Joten ihan voin itseäni syyttää siitä, etten oo vieläkään samassa kuosissa kuin joskus. Mut se on voivoi, koska mulla on (valitettavasti) elämässäni suurempiakin murheita.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Timmi kroppa:

Good for you. Harmi kun siihen raskausarpien tulemiseen ei juuri voi itse vaikuttaa ja toisille se mahanahka jää löydäksi vaikka mitä tekisi. Kirurgin veitsi on aika tehokas apu kyllä.

Mutta on tosi typerää tulla muita mollaamaan jos sulla on käynyt tuuri eikä arpia ja löysää ole jäänyt.

Molla molla!! Omasta velttoudesta on kysymys, jos ei kroppaansa osaa hoitaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mitäs huolestuttavaa tossa 5kilossa on? ei tullu nestettä eikä liikakiloja, raskauden puolessavälissä paino nousi vasta ekan kerran, mulla lähti rajun pahoinvoinnin takia aluksi muutama kilo, ja se oli ihan mun omasta massasta lähtenyttä.. joillekkin ei tule yhtään kiloja jos syö terveelliseti ja hoikistuu hieman. Kaverilleni joka on ylipainoine niin oli neuvolassa sanottu että mielellään ei saisi tulla yhtään kiloja, sallittu määrä olisi 5kiloa...siis kaverille.

Joo mutta sä sanoit olevas normaalipainoinen, etkä ylipainoinen. Siksi ihmettelin. Ei se ole mikään hyvä asia minun mielestä, että paino tippuu raskauden alussa rajusti.

Yhteistyössä