Kuin isojen lasten ulkopukeutumista "valvotte"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Eli minkäikäisille lapsille vielä määräätte mitä vaatetta laitetaan ulos? Tai minkä ikäinen teillä saa itse päättää meneekö vaikkapa -10 asteen pakkasessa ulos ilman toppahousuja vai ei? :whistle:

Meillä nyt 9-vuotias lapsi joka ei millään laittais toppahousuja eikä mitään muutakaan ulkohousuja. VÄlihousut sentään suostuu pukemaan. Mutta onko väärin jos vaan luovutan enkä tästä eteenpäin edes vilkase mitä sillä on päällä? Eikö luulis, että tuon ikäinen jossain vaiheessa älyää, että on mukavampi pukea enemmän niin ei tarvis palella? (Lapsella on SI-häiriö jonka vuoksi kaikki vaatteet hankalia, ulkohousut kamalimpia mitä ikinä on keksittykään :kieh: )

Mä olen yrittänyt valvoa meidän 13-vuotiaankin pukeutumista, muttei onnistu : kulkee lenkkareissa joka säällä, eikä edes halua omistaa talvitakkia... 9-vuotiaan pukeutumisen määräisin kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Mä olen yrittänyt valvoa meidän 13-vuotiaankin pukeutumista, muttei onnistu : kulkee lenkkareissa joka säällä, eikä edes halua omistaa talvitakkia... 9-vuotiaan pukeutumisen määräisin kyllä.

No se tässä onkin parasta ku jos pakotan lapsen laittamaan toppahousut vaikkapa kouluun niin laittaa ne kyllä kun on ensin raivonnu asiaa 20min mutta arvaa vaan käyttääkö niitä koulussa? :kieh:

En tiiä, mua niin ärsyttää tää asia ja sanoin jo äsken, että jos ei kerta toppahousut kelpaa niin sama mun on jatkossa jättää ulkovaatteet ostamatta :kieh:

Kyllä mun mielestä ala-asteikäisen pukeutumista pitää vanhemman valvoa ainakin nykyään, kun ei aikuisetkaan tajua pukea vaatetta päälle pakkasella. Minkähänlaisia sisuskaluongelmia, reumaa yms. sitä vielä tuleekaan, kun talvella kuljetaan puoliselkää paljaana??

Kyllä meillä ehdottomasti on laitettava ne ulkohousut 9v. tytön.On sitäpaitsi sellanen joka paikan kömyäjä että pakko ollakkin ettei sotke heti päälyhousujaan!
Kausiluontoista tosiaan se laitetaanko ne suosiolla vai hermoilun kera...

onko lapsella niiden toppahousujen alla mitkä housut? farkkujen tms. jäykkien housujen päälle noi on varmaan vaikea pukea, mutta ohuehkojen, kapeiden college housujen päälle paljon helpommat.

14-v poika ja tytär 12-v kulkevat kuten haluavat ( noin suurin piirtein). Pienempien poikien ( 8- ja 7-v) vaatetusta joutuu vahtimaan ja kuopuksen 3-v vaatteet valitsen itse ja usein puenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli valvotte mitä laittavat päälle kotoa lähtiessä mutta ei kai sitä mitenkään pysty valvomaan, että ne samat kamppeet puetaan päälle myös koulussa?

paitsi, jos asuu niin lähellä koulua, että voi ikkunasta nähdä, mitä välitunnilla tapahtuu =)

Toistaiseksi oma 9v. tyttäreni on väliin mukisten, väliin mukisematta laittanut ulkohousut.
Joskaan ne eivät vielä ole olleet sellaiset paksut toppahousut, vaan ohuemmat. Mutta alla on ollut sitten sisähousut ja sukkikset.
Mutta jos lähtisi täältä aamuisin yksin, en ole niinkään varma, etteivätkö ulkohousut "unohtuisi" eteiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Eli minkäikäisille lapsille vielä määräätte mitä vaatetta laitetaan ulos? Tai minkä ikäinen teillä saa itse päättää meneekö vaikkapa -10 asteen pakkasessa ulos ilman toppahousuja vai ei? :whistle:

Meillä nyt 9-vuotias lapsi joka ei millään laittais toppahousuja eikä mitään muutakaan ulkohousuja. VÄlihousut sentään suostuu pukemaan. Mutta onko väärin jos vaan luovutan enkä tästä eteenpäin edes vilkase mitä sillä on päällä? Eikö luulis, että tuon ikäinen jossain vaiheessa älyää, että on mukavampi pukea enemmän niin ei tarvis palella? (Lapsella on SI-häiriö jonka vuoksi kaikki vaatteet hankalia, ulkohousut kamalimpia mitä ikinä on keksittykään :kieh: )

Meillä 9 vuotias poika ja edelleen valvon ulko- sekä sisäpukeutumista =).

Vanhemmat päättävät mitä lapsi pukee päälleen, ei lapsi. On asioita joista nyt vaan ei neuvotella :).

Meidän 10v lähtee omatoimisesti aamuisin kouluun ja ei todellakaan laita toppahousuja (tai kumisaappaita, sadetakkia) vaikka kuinka etukäteen käskisi. 7v laitta kiltisti päälle kaikki mitä eteen pistää mutta koulussa onkin sitten ilman ulkohousuja ja lapasia, takki auki... Oon ajatellut että kyllä ne jossain vaiheessa taas huomaa miten ihanaa onkaan olla kun on lämmintä päällä. Jeesusteluun ei ole hirveesti varaa kun itse ton ikäiseni vedin "purkkareissa" ja farkkutakissa säällä kun säällä.

Yhteistyössä