Kuin monta vaatekertaa lapsillanne on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuolla laskutavalla ei yhtään.
En osta mitään settejä, koska housut pitää olla pienempää kokoa kuin paita.
Pyrin ostamaan vaatteita niin, että ne sopisivat yhteen mahdollisimman monen vanhan vaatekappaleen kanssa. Lisäksi tyttö ei suostu pitämään sinistä, ruskeaa, harmaata eikä mustaa. Helpottaa tosi paljon. Pinkki ja pinkki ja pinkki ja pinkki sopii ihan hyvin yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Tuolla laskutavalla ei yhtään.
En osta mitään settejä, koska housut pitää olla pienempää kokoa kuin paita.
Pyrin ostamaan vaatteita niin, että ne sopisivat yhteen mahdollisimman monen vanhan vaatekappaleen kanssa. Lisäksi tyttö ei suostu pitämään sinistä, ruskeaa, harmaata eikä mustaa. Helpottaa tosi paljon. Pinkki ja pinkki ja pinkki ja pinkki sopii ihan hyvin yhteen.

Päättääkö lapsesi tuollaisen asian, ettei suostu laittamaan noita värejä päälleen? Minkä ikäinen tyttö?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei taida olla yhtään sellaista "settiä" jos sitä tarkoitit... Erikseen ostettuja housuja ja paitoja...

Nimenomaan en tarkoita settiä vaan yhteen sopivia erilaisia vaatteita joita yleensä aina pidetään yhdessä tai muuten sopivat toisiinsa.
Ei taida olla kellään kun ei ymmärretä.
Haluisin kuulla Kevätauringon mielipiteen kun lapsillaan aina kauniit vaatteet, vai oliko sen niminen.

Mun lapset ei oo vielä tuon ikäisiä että osaisivat mitäään kommentoida vaatteistaan, mutta mua pelottaa että mun tyttö on myös sellainen pinkki-pinkki-pinkki neiti.... Eikö siis Juuein lapsi suostu käyttämään edes sinisiä tavallisia farkkuja?

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Kaikki vaatteet suunnilleen mita on ostettu uutena on setteja, olisko niita joku...10? Joo, typylla on rytkeita enemman kuin kellaan muulla tassa perheessa.

Meillä pidetään aina väreiltään yhteen sopivia vaatteita, mutta osa on saatu, osa kirpparilta, osa ostettu itse tai saatu lahjaksi... ja monet vaatteista on jo kovasti käytettyjä, mutta kyllä mä yleensä katon kotonakin mitä päälle pannaan vaikka olisivatkin vanhat vaatteet. Toki jos pitää kesken päivää vaihtaa paita tai housut niin voi olla että yhdistelmä ei aina hivele silmää. Mutta aamulla ja kun puetaan kaikki vaatteet samalla kertaa niin kyllä ne mun mielestä aina sopii yhteen.

Mutta mä en nyt tiedä tarkoittiko ap nimenomaan jotain tyylikkäitä, uusia settejä tai varta vasten yhteen sopivaksi ostettuja vaatteita?? Farkkujen kanssahan nyt menee melkein kaikki paidat. Sukat pitää olla paidan kanssa samanväriset tai sitte farkkujen väriset tai valkoiset....

Ihan semmosia yhessä ostettuja settejä taitaa kummallakin olla kymmenestä kahteenkymmeneen.

Erikseen ostettuja yhteen sopivia onki sitten paaaljon =)

Jos ei pesis 2kk pyykkiä, ei nuilta loppuis vaatteet kesken vaikka joka päivä vaihtas, ja yökkärit joka toinen päivä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Meillä pidetään aina väreiltään yhteen sopivia vaatteita, mutta osa on saatu, osa kirpparilta, osa ostettu itse tai saatu lahjaksi.

Sama juttu meillä.

En todellakaan osaa/jaksa laskea, montako yhteensopivaa settiä noista tulisi. Varmaan jotain 25-35 per lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Kaikki vaatteet suunnilleen mita on ostettu uutena on setteja, olisko niita joku...10? Joo, typylla on rytkeita enemman kuin kellaan muulla tassa perheessa.

Meillä pidetään aina väreiltään yhteen sopivia vaatteita, mutta osa on saatu, osa kirpparilta, osa ostettu itse tai saatu lahjaksi... ja monet vaatteista on jo kovasti käytettyjä, mutta kyllä mä yleensä katon kotonakin mitä päälle pannaan vaikka olisivatkin vanhat vaatteet. Toki jos pitää kesken päivää vaihtaa paita tai housut niin voi olla että yhdistelmä ei aina hivele silmää. Mutta aamulla ja kun puetaan kaikki vaatteet samalla kertaa niin kyllä ne mun mielestä aina sopii yhteen.

Mutta mä en nyt tiedä tarkoittiko ap nimenomaan jotain tyylikkäitä, uusia settejä tai varta vasten yhteen sopivaksi ostettuja vaatteita?? Farkkujen kanssahan nyt menee melkein kaikki paidat. Sukat pitää olla paidan kanssa samanväriset tai sitte farkkujen väriset tai valkoiset....

Just noin tarkoitin:)

Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Mun lapset ei oo vielä tuon ikäisiä että osaisivat mitäään kommentoida vaatteistaan, mutta mua pelottaa että mun tyttö on myös sellainen pinkki-pinkki-pinkki neiti.... Eikö siis Juuein lapsi suostu käyttämään edes sinisiä tavallisia farkkuja?

Siläl on yhdet farkut, minusta ne on erittäin epäkäytännöllnen vaate leikki-ikäiselle.
Tyttö on siis 5½v ja käyttää pinkin lisäksi violettia, vaaleanvihreää ja kirkkaanpunaista. Viimeksi kaupassa halusi kovin valkoisia paitoja, mutta ...pitkin hampain ostin yhden. Kohta siinä kumminkin on joku lähtemätön tahra.
Niin, niissä farkuissa "timantteja" ja hello kitty -kuva.

EI ole minulta mitenkään pois, jos lapsi ei tahdo käyttää ruskeaa. Minä en tykkää lilasta enkä mustasta. Pidätekö itse vastenmielisiä värejä?
Mä määrään mitä pidetään, lapsi saa päättää mitä väriä. That's it.

No meillä lapsilla on vähän vaatteita, sisävaatteita noin viikon tarpeisiin, ja juhla vaatteita muutamat per lapsi.
Ulko vaatteista molemmilla pienemmillä kahdet toppavaatteet ja tytöllä yks villakangas takki hameitten kanssa. Kenkiä kahdet talvikengät per lapsi ja tytöllä muutamat juhla sandaalit.
Isommalla lapsella ehkä hieman reilummin kun ei kasva samalla tahdilla enään kun nuo nuoremmat.

Yhteistyössä