Kuin paljon maksaa omakotitalon remontointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ippo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä varmaan riittää. Kylppäriin on hyvä varata kymppitonni, vessaan n.3000 e, maalit maksaa joitakin satasia ja laminaatin hinnat vaihtelee paljon. Jos vaikka kympin laminaattia laitatte, niin se maksaa reilun tonnin koska hukkapalaa tulee kuitenkin.

Me ollaan remontoitu talosta lattiat, seinät, kylppäri, sauna ja khh. Asuintilojen remonttiin meni himpun alle 10 000 euroa eikä edes tehty täyttä keittiöremonttia,eli vaihdettiin vain ovet. Kylppärin sun muiden remontoimiseen meni 10 000 euroa ja suurin osa tehtiin itse. Jos oltais teetetty nuo remontit niin hinta olis ollut jotain 45 000 noiden kylppäreiden osalta ja siihen me ei alettu. Talossa on n. 100 neliötä

Kylppäri olisi varmaan vessan lisäksi isoin summa mitä joutuis tuhlaamaan. Onneksi ei kuiten ole iso kylppäri. Pikkuvessaan vaihdettais pönttö, lavuaari ja sinne muovimatto. 1 makkariin, olkkariin ja keittiöön laminaatti ja 2 makkariin muovimatto. Lisäksi just maalit ja tapetit. Ei olla ajateltu pröystäillä vaan tehdään ihan perus pintaremonttia vanhempaan taloon.
Ai niin ja takkahuoneen takkaan pitää laittaa laastia, mutta tuskin se tulee kalliiksi.

[QUOTE="vieras";21909293]Me ollaan remontoitu talosta lattiat, seinät, kylppäri, sauna ja khh. Asuintilojen remonttiin meni himpun alle 10 000 euroa eikä edes tehty täyttä keittiöremonttia,eli vaihdettiin vain ovet. Kylppärin sun muiden remontoimiseen meni 10 000 euroa ja suurin osa tehtiin itse. Jos oltais teetetty nuo remontit niin hinta olis ollut jotain 45 000 noiden kylppäreiden osalta ja siihen me ei alettu. Talossa on n. 100 neliötä[/QUOTE]

Ja unohtui se ettei me tehty vessalle mitään kun oli vasta uusittu ja lattioihin me laitettiin laminaatti ja seiniin tapetit, osa seinistä piti levyttää saneerauslevyllä kun ei entinen tapetti lähteny irti. Kannattaa varautua yllätyksiin ja pitää listaa rahoista ja ostoista ettei rahat valu kankkulan kaivoon

[QUOTE="vieras";21909314]Ja unohtui se ettei me tehty vessalle mitään kun oli vasta uusittu ja lattioihin me laitettiin laminaatti ja seiniin tapetit, osa seinistä piti levyttää saneerauslevyllä kun ei entinen tapetti lähteny irti. Kannattaa varautua yllätyksiin ja pitää listaa rahoista ja ostoista ettei rahat valu kankkulan kaivoon[/QUOTE]

Olenki tässä alkanu hiljokseen laskemaan, mutta kuin paljon minun kantsis laskea yläkanttiin ettei budjetti ylity. Eli tommosta "yllätys"-rahaa?

Omakotitalon remppa maksaa paljon... meillä on ikuisuusprojekti menossa. Omistamme vanhan rintamamiestalon jota nyt rempattu 7 vuotta ja jatkuu edelleen... mut kyllä tulee ihana!! Ja voi sitä tunnetta kun saa jotain valmiiksi. Tänään saatiin jo pihaan valot!! Kyllä sitä sit taas arvostaa!!!

Riippuu niin monesta asiasta. Materiaaleista, oman työn osuudesta, tilaratkaisuista, mahdollisista yllätyksistä yms.
Meillä ei paljon mennyt, kun mies on rakennusalan ammattilainen. Osaa vesieristykset, muuraukset, kalusteasennukset yms. Ulkopuolisia tarvittiin vain putki- ja sähköhommiin. Lisäksi sai hyvät alennukset työn kautta.

Meillä on sähkömies suvussa mutta ei siellä tarvi tehdä sähkötöitä saati muutella rakenteita. Ainoastaan keittiöstä tehdään reikä seinään ruokailutilaan ja tämä onnistuu kyllä ihan itse. Ei olla synnytty ihan peukalot keskellä kämmentä ja mies osaa kyllä tehdä paljon itse.

Kyllä varmaan riittää. Kylppäriin on hyvä varata kymppitonni, vessaan n.3000 e, maalit maksaa joitakin satasia ja laminaatin hinnat vaihtelee paljon. Jos vaikka kympin laminaattia laitatte, niin se maksaa reilun tonnin koska hukkapalaa tulee kuitenkin.
Laminaatistahan ei tule hukkapalaa käytännössä juuri lainkaan mutta se laminaatti kannattaa kyllä suosiolla jättää kauppaan. On se vaan niin saatanan kammottavaa matskua oli hinta mikä hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21909587:
Laminaatistahan ei tule hukkapalaa käytännössä juuri lainkaan mutta se laminaatti kannattaa kyllä suosiolla jättää kauppaan. On se vaan niin saatanan kammottavaa matskua oli hinta mikä hyvänsä.

Joo tarkoitinkin sitä että laminaattia myydään yleensä semmoisessa neliömäärässä/ paketti, että haaskuun menee väkisinkin vähän. Eli joutuu ostamaan enemmän kuin mitä olisi tarvis.

Itse kyllä tykkään laminaatista. Mielestäni se on lattiamateriaaleista paras.

Yhteistyössä