Kuinka 2-vuotiaan saa nukahtamaan itsekseen?!!

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Eihän tästä tuu mitään :headwall: Tänäänkin olin 1,5h huutavan vauvan kanssa nukuttamassa 2-vuotiasta, joka ei suostu jäämään yksin ja siinä pitää olla ihan vieressä :O Mies on nyt viimeiset 3kk yrittänyt joka ilta/päivä hivuttautua vähän kauemmas pojasta ja lopettanut silittelyn, mutta poika jaksaa silti raivota joka ilta yli 2h ennen kun nukahtaa :| Poika säikähtää jokaista kolahdusta (säikähti raketteja tosi pahasti) ja alkaa aina huutaa peloissaan, kun kuuluu jotain kolinaa :(
Nyt vauva on aina hereillä siihen aikaan, kun poika menee päikkäreille, eikä nukutus meinaa onnistua millään. Eli neuvoja, kiitos :D
Nyt tuntuu rutiinit olevan aivan hukassa, kun mies on yli puolen vuoden työttömyyden jälkeen päässyt töihin, ei muka mikään onnistu... vaikka ennen kaikki oli muka niin helppoa, kai se tästä muutamassa viikossa tasaantuu :D

huh. ei käy kateeksi sua. ehkei se parivuotias tarvi enää niitä päikkyjä, nukahtaa sit illalla ajoissa itekseen. ei ole mitään automaattineuvoa tohon sun tilanteeseen.

Mä oon !jaa-a":n kans vähän samoilla linjoilla, et jos nukahtamiseen menee noin kauan, niin ehkä se 2-vuotias ei enää tarvi niitä päiväuniaan tai sitten yrität nukuttaa liian aikaisin.

Kyllä 2-vuotias on mun mielestä niin pieni vielä, ettei sen tarvi nukahtaa yksin. Vauva kantoliinaan ja silittelet poikaa hetken.

Jos ei nuku päikkäreitä, niin illat on neljästä lähtien aivan tuskaa. Vauva karjuu kurkku suorana kantoliinassa ja rintarepussa... Hyvinhän tuo nukutus meni, kun mies oli kotona, mutta nyt ei meinaa onnistua. Jos silittelee ja vauva on aika hiljaa, niin nukahtaa alle 10min.

Eli ongelmana on kun vauva huutaa niin lapsi ei saa nukahdetuksi? Jos muutoin menee siis max. 10 min.. Mitä jos muovaisit vauvan rytmin niin, että hän nukahtaa ensiksi? Kun vauva nukkuu, on vanhemman vuoro nukahtaa hiljaisuudessa.
Meillä on vähän sama ongelma ollut, vanhempi kun ei osaa nukahtaa jos vauva pitää meteliä. Käyn ensiksi nukuttaa vauvan, vanhemmalle sillä aikaa lyhyt piirretty pyörimään. Vauvan nukahdettua on vanhemman vuoro käydä nukkumaan.

Me herättän klo 7 ja mennään ulos vasta lähempänä kymmentä (eskarilaiset menee klo 10 eskariin, eikä nyt talvi aikana viitsi mennä aiemmin ulos, kun ovat vielä eskarilla reilun tunnin ulkona heti kun menevät). Eli vauva nukkuu sen ulkoilun ajan, kun tullaan sisään niin syödään ja sen jälkeen 2-vuotias menee nukkumaan... ja vauva on aina virkeä, kun on kerran just heränny : / Jos pääsis ennen 9 pihalle, niin vauva ehtis nukahtaa ennen pojan päikkäreitä, mutta kun ei |O

Vauva ulos unille ennen kuin muut menevät ulos? Vai vaatiiko jonkun kävelylenkin, että nukahtaa? Siis laita vauva vaunuihin nukkumaan klo 9 ja menkää itse perässä klo 10...