Kuinka 2-vuotiaan saa nukahtamaan omaan sänkyynsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä illat yhtä sirkusta, kun tyttöä palautetaan omaan sänkyyn ja sitten on huutoa ja riehumista jne. Mikään konsti ei tunnu auttavan. Olen eleettömänä istunut vieressä, on yritetty tassuttaa, pitää kädestä kiinni jne. Mikään ei auta. Päikkärit ovat max 1,5 tuntia ja niillä ei näy olevan merkitystä, jos jättää pois on ilta ihan yhtä kauhea.

Siispä, kuinka päästä eroon koko illan kestävästä nukuttamisrumbasta?

tee mukava tunnelma omaan sänkyyn jäämiseen, katso lämpimästi ja paijaa, ole vaikka vieressä, voitte lukea kirjan, laulaa, jutella ja sit nukkumaan? Oma yölamppu tms..Jotain rauhoittavaa, omaa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä illat yhtä sirkusta, kun tyttöä palautetaan omaan sänkyyn ja sitten on huutoa ja riehumista jne. Mikään konsti ei tunnu auttavan. Olen eleettömänä istunut vieressä, on yritetty tassuttaa, pitää kädestä kiinni jne. Mikään ei auta. Päikkärit ovat max 1,5 tuntia ja niillä ei näy olevan merkitystä, jos jättää pois on ilta ihan yhtä kauhea.

Siispä, kuinka päästä eroon koko illan kestävästä nukuttamisrumbasta?

ihan kun meillä nykyään tän 1v9kk kanssa. Enää ei millään jää omaan sänkyyn ja jos antaa kulkea niin se kukkuu pidempään mitä itse jaksaa. On vaikka pimeässä leikkimässä. Ei me oo keksitty muuta kun se että vieressä nukutetaan ja estetään sängystä lähteminen. Aikansa se protestoi ja reuhaa kunnes nukahtaa. Varmasti on väsyny, tuntuu vaan kaikinvoimin estävän unentuloa.

jo viides tapaus joka saa nukahtaa mihin haluaa ja sitten toimitetaan omaan sänkyysä.

ei ainakaan mitään pahaa mieltä lapselle tai meille muillekkaan, jos tällä keinolla edetään..
pahaa mieltä tulee muutenkin ja muualta..ihan varmasti..sehän on elämistä..

vanhemmat on alkaneet tajuamaan oman sängyn vasta melkein 4v ikäisinä..

eli kyllä tämä kuopuskin sen vielä joskus oppii :D

Ennen istuin joko minä tai mies sängyn vieressä niin kauan että nukahti. Nyt on kerrossänky niin minä olen vieressä sen aikaa että nukahtaa. Iltasatua kuunnellaan kasetilta tai unilauluja. Menee n.10min kun nukahtaa.

Meillä luetaan iltasatu ja sit komennetaan pää tyynyyn. Laitetaan vielä satu tai musiikkia cd:ltä. Joskus tulee pois. silloin riittää kun käskee takasi sänkyyn. Toisinaan tarvii käydä vielä vessassa, juomassa...vessassa saa käydä mut sit takas sänkyyn. Koskaan ei huuda tai saa kohtausta.

Yhteistyössä