Kuinka aikaisin voi lapsivedet alkaa tihkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karhurouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karhurouva

Jäsen
27.02.2007
956
0
16
Olen alkanut epäillä että multa vuotelee lapsivettä, kun kokoajan on pöksyt (pikkuhousunsuoja) kunnolla märkänä. Saa vaihdella pitkin päivää. Ei vaikuta valkovuodolta, jota multa tulee yleensäkin paljon ja olen siihen tottunut. Tämä on paljon paljon nestemäisempää. Joskus tosin tulee vähemmän päivän aikana ja joskus enemmän. Voisikohan olla jo lapsivettä? Raskaus on kolmas, edellisestä synnytyksestä 1v2kk... kahdessa edellisessä synnytyksessä vedet menneet vasta juuri ennen ponnistusta. Rv siis nyt 35+1 mutta vauva vastaa kooltaan 37+.

voi tuo olla hyvinkin lapsivettäkin mutta voi olla myös valkovuotoa joka oli ainakin mulla loppumetreillä aika vetistä.suosittelisin kääntymään neuvolan puoleen jossa varmistetaan asia

miulla ainaski pikkuhousun suojat märkinä joka päivä..mutta en kyllä usko että on lapsivettä.

esikolta alko lorahdella lapsivettä rv 41+5 ja seuraavana päivänä synty, ja olivat vihasia kun en menny sinne jo edellisenä päivänä, mutta terkka sano miulle et se on normaalia et lorahtelee.. no nyt jos alkaa lorahella, ni soitan kyllä sairaalaan ennemmin ku terkkarille.

Eli kannattaa soittaa ja kysyy jos huolettaa!! onhan siinä tulehusvaara..

äiti lpr 38+2

mulle annettiin edellisessä raskaudessa sairaalassa sellanen ohje että jos on vuotoa eikä tiedä onko vetinen valkovuoto tai lapsivesi niin leikkaa esim vanhasta pyyhkeestä palasen ja laittaa sen suojaksi. Jos on ihan väritön kannattaa lähtee ottaan näyte että onko lapsivettä menny ja mikä masussa tilanne.

yleensä se kyllä on hieman värillistä koska valkovuoto vetistyy useilla raskausaikana

Yhteistyössä