Kuinka aikasin maha on ruvennut näkymään kaksosten odottajilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taaperotx5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taaperotx5

Tunnettu jäsen
17.10.2007
3 651
44
48
voisko joku kertoa miten aikasin teillä on masu ruvennu näkymään kaksosraskaudessa?mulla on nyt vasta viikkoja rv 7+0 ja ekassa neuvolassa kun kävin tossa rv 6+5 niin täti oli sitä mieltä että oon joko pitemmällä tai ootan kaksosia koska hänestä mun masu on jo viikkoihin nähden aikas iso ja siksi mittas myös sf mitanki ja sai 9cm tulokseksi..

kiitos vastauksista jo etukäteen!!

Tosi tapauskohtaista taitaa tämä olla. Mulla vielä vko14 ei näkynyt mitään edes uikkarissa. Sit alkoi maha kasvaa niin, että itse huomasin eron entiseen. Viikolla 20 kerroin töissä olevani raskaana ja sain todella hämmästyineitä kommentteja, kun ei ollut kukaan huomannut mitään. Loppupeleissä sit painoa tuli vain 8kg koko raskaudessa. Taisin alusta asti itse laihtua sitä mukaa kun vauvat mahassa kasvoi. :D

tapauskohtaustahan se varmaan on mutta itseäni vähän arveluttaa tää tilanne että voisko tosiaan masussa olla kaksi niinku neuvolantätikin arveli mun masun koosta että oon joko pitemmällä tai sitte on kaksoset.

tässä kuva mun masusta tänää otettu

ja nyt on menossa vasta rv 7+1

Itselleni kävi niin että noin viikolla 13 maha rupesi kasvamaan ja nyt sitten loppua ei näykkään. Ensimmäisessä ultrassa onniteltiin tulevasta perheen lisäyksestä mutta ei puhettakaan kaksosista ja maha on vain jatkanut kovaa kasvuvauhtiaan.

Perjantaina (rv 20+1) oltiin rakenne ultrassa ja tarkoitukseni oli kysellä onko vauveli kauheankin iso tai laskettu aika laskettu väärin kun rupean näyttämään siltä että olisin viimeisimmilläni. Kävikin niin että kätilö onnitteli meitä kaksosten odottamisesta ;)
Se selittikin mahani koon, mutta tuli täytenä yllätyksenä molemmille.

Olemme nyt viikonlopun sulatelleet tietoa ja yrittäneet ymmärtää mitä tapahtui, positiivisessa mielessä :hug:

Täällä menossa nyt rv 18+6 ja painoa tullut vasta kolme kiloa. Olen tosi hoikka ja vatsan pystyi tutut ihmiset erottamaan ehkä siinä 14. viikon paikkeilla. Edelleen se on suhteessa viikkoihin tosi mini (etenkin, kun kyse kaksosraskaudesta).

Meillä siirtyi rakenneultra huomiselta ylihuomiselle.. Lääkärillä joku meno.. :o

Hyviä vointeja kaikille kaksosodottajille!!

Mun masu oikein putkahti esiin heti viikon 13 alussa...
Ihan viikon sisällä mitkään farkut eivät enää menneet päälle. Nyt 14+5, eikä enää voi piileskellä a-linjasten tunikoiden alla... kangas kun joskus painuu ihoon ja siinä se masu sitten taas onkin... B)
Kun katselen masua mietin välillä, kenelle tuo tuollainen pötsi oikein kuuluu, ihan vieras mulle... ;)

Voikaa siis hyvin ja paksusti! :heart:

Mulla alkoi kaksosmasu näkyä jo varhain rv 8, mutta sain tietää odottavani kaksosia rv 23, että näin. Tuohon asti odottettiin vain yhtä, kunnes kerran epämääräisten sydänäänten vuoksi jouduin käymään ylimääräsessä ultrassa ja sieltäpä paljastui toinen, hiukka pienempi kuin eka vauva. Nyt noi vauvat on jo 8v7kk

Yhteistyössä