Kuinka eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ananassi

Jäsen
17.08.2008
454
0
16
Heips.
Tulin kyselemään apua kun meillä on tälläinen tilanne.

Eli nyt on yk 3 alkamassa vasta. Tiedän, ettei se ole vielä mitään ja on monia jotka odottaneet pidempään.
Ja meillä myös esikoinenkin joka monelta puuttuu, olen onnellinen hänestä mutta syli kaipaa toista pientä.

Eli kokonaisuudessaan tilanne tämä:
Esikkoa tjottailtiin reilu kolme vuotta
Sitten 3kk kakkosta alettiin yrittämään ja yritettiin n. 9kk sitten tauko.
Ja nyt sitten ollaan siitä jatkettu, taukoa oli 3kk.

Miehen suvussa on lapsettomuutta joten kysynkin nyt voiko olla, että siittiöiden laatu on ollut heikkoa jo esikon kohdalla ja nyt sitten heikentynyt totaalisesti? Voiko näin käydä?

Paljon muutakin asiaa olisi, jos joku jaksaisi vastailla :)

Meillä aikoinaan esikoinen sai alkunsa 3kk:ssa, vaikka gyne sanoi mulle ennen yritystä, etten voisi koskaan tulla raskaaksi, koska mulla oli niin pitkä kierto, etten ovuloisi. Toista ei sitten kuulunutkaan, vaikka puolivuotta lähes kellontarkasti "tehtiin" ja käytin myös ovutikkuja apuna. Sit menin lääkäriin ja sain Clomifen-reseptin. Se toimi silloin, muttei enää sen jälkeen...

Meillä ei ole vikaa miehen siittiöissä, vaan kaikki mahdollinen "vikaepäily" kallistuu muhun. Ovulaatiossa ongelmaa, samoin munasolujen laadussa ja määrässä. Limakalvossakin. Oikein tarkkaan kai ei pystytä sanomaan. Jos olisin sinä, menisin gynelle ja kertoisin tilanteen. Mulle silloin ensikäynnillä sanottiin, et kokeillaan ensin clomeja 4kk (+2kk) ilman ja ellei mitään tapahdu, niin sit tutkitaan myös mies. Lapsettomuusklinikalla tutkivat kyllä automaattisesti heti myös miehen.

Ootko käyttäny esim. ovutikkuja apuna oikean ajoituksen löytämiseksi?

Yhteistyössä