Kuinka hankala Muumimaailmassa on liikkua rattailla?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Arvon tässä, mitä tehdä. Ollaan lähdössä Muumimaailmaan, ja mietin, otanko esikoiselle matkarattaat mukaan. Ei ole pakko ottaa, on meillä sisaristuin vaunuihinkin... Mutta jos sisaristuin on paikallaan, vauva ei näe vaunuista ihan yhtä hyvin, joten se ei välttämättä viihdy pitkään. Tosin meinasin ottaa manducan mukaan kuitenkin eli jälleen ei välttämättä tarvis tuonkaa puolesta matkarattaita. Jos taas on kuuma päivä, vauva ei viihdy Manducassakaan.

Esikoinen tykkää kävellä ja juosta paljon ja pitkiä matkoja, mutta välillä vauvattaa ja pitää päästä istumaan. Tosin eipä taida Muumimaailmassa ehtiä kovin paljoa istumaan kuitenkaan... :D

Äh, päh. Saisin helpommin tavarat kuskattua, jos on kahdet rattaat, se on lähinnä se isoin plussa. Toisaalta onko sinne pakko ottaa niin paljon tavaraa mukaankaan (vaihtokamat ja jotain evästä, Manduca). Esikoinen ei kuitenkaan nuku päikkäreitä siellä, vaan vasta kotimatkalla. Eli sisaristuin riittäs.

Mutta onko tuo matkarattaiden raijaaminen mukana ihan tuhoon tuomittu idea joka tapauksessa? Kuulin, et siellä ei pääse joka paikkaan edes vaunujen kanssa? Eli siis onko nuo todellakin vain rasite, jos ees otan mukaan...

Se alue on mettän keskellä, joten en ole kokenut että tuulis enempää.

Ja meillä on ollut aina rattaat mukana (brio ponyt, brio kombit) ja niillä ainakin oon päässyt kuljeksimaan ilman ongelmaa. Ne kohteet mihin ei rattailla päse, jää rattaat siksi aikaa ulos (muumitalo).

Hyvin muumimaailmassa pääsee rattailla kulkemaan. Mielestäni ainoastaan yksi metsäpolku on vaikeampi, sen varrella mm. labyrintti. Siinä ei siis kaikilta osin pääse reitillä. Muuten voi kulkea oikein hyvin.

Eikä mun mielestä siellä tuulistakaan ole. Tosin on tainnut ollut hyvä tuuri sään suhteen.

No ei musta ole sen kylmempää.
Tavis rattailla pääsee kyl ihan hyvin liikkumaan, viime kesänä tuplilla ei tainnut ihan kaikkialle olla asiaa, tai jos ois ollutkin, niin en jaksanut alkaa kikailla. Muumitaloon et pääse millään rattailla.
Mä kyllä jättäisin ne rattaat pois, minkä ikäisestä kyse?
Ne välimatkat on kuitenkin aika pieniä, paitsi se silta ja alkumatka varmaan menee sisaristuimessa, mut mä olen lähinnä kokenut rasittavaksi pois rattaista- takaisin rattaisiin hyppelelmisen.

[QUOTE="vieras";24123240]Vuokratkaa se vetokärry (5€) ja siinä menee tavarat ja esikoinenkin voi istua niissä ja henkäistä välillä.[/QUOTE]

No mut tarviiko vuokrata, jos voin ottaa omat matkiksetkin mukaan... :D Tai sit aloin miettiä, et jos esikoinen ei todennäköisesti kuitenkaan kovin paljoa istu istuimessaan, saanhan mä siihenkin laitettua tavaroita (daa!). Ainoa "ongelma" on sit tuo vauva, joka ei näe sieltä yhtä hyvin, kun istuin tulee sen eteen. Toisaalta, jos hyvin käy, se saattaapi nukkua suurimman osan reissusta... :D

Äh päh, miten on muka niin ruton hankala lähteä reissuun nykyisin. Ihan liikaa liikkuvia osia. :laugh:

[QUOTE="vieras";24123254]No ei musta ole sen kylmempää.
Tavis rattailla pääsee kyl ihan hyvin liikkumaan, viime kesänä tuplilla ei tainnut ihan kaikkialle olla asiaa, tai jos ois ollutkin, niin en jaksanut alkaa kikailla. Muumitaloon et pääse millään rattailla.
Mä kyllä jättäisin ne rattaat pois, minkä ikäisestä kyse?
Ne välimatkat on kuitenkin aika pieniä, paitsi se silta ja alkumatka varmaan menee sisaristuimessa, mut mä olen lähinnä kokenut rasittavaksi pois rattaista- takaisin rattaisiin hyppelelmisen.[/QUOTE]

2 v ..öö.. 5 kk. Mut tosiaan kävelee kyllä itse mielellään ja paljon. Yleensä (joskus sit taas ei).

Joo. Ehkä mä jätän ne pois ja otan vaan ton istuimen ja manducan. Koitetaan keksiä sitten jotain viihtyisää tapaa vauvalle, jos ei nuku. =)

se vedettävä kärry on ihan järkky! Se ensimmäkin painaa tonnin ja on epäergonomisin ikinä. Pulkkakin olisi kätevämpi.

Niille "metsäpoluille" ei kannata lähteä vankkureitten kanssa, muuten pääsee kulkemaan hyvin.
Ja epäilen ,että lapsi ei malta istua rattaissa ollenkaan.

Eikä siellä niin paljon tarvita juttuja, omat JUOMAT kannattaa ottaa.

[QUOTE="eee";24123294]se vedettävä kärry on ihan järkky! Se ensimmäkin painaa tonnin ja on epäergonomisin ikinä. Pulkkakin olisi kätevämpi.

Niille "metsäpoluille" ei kannata lähteä vankkureitten kanssa, muuten pääsee kulkemaan hyvin.

Eikä siellä niin paljon tarvita juttuja, omat JUOMAT kannattaa ottaa.[/QUOTE]

Kyllä mä olen kiertänyt Muumimaailman kaikki metsäpolut rattaiden kanssa, jos on joku mahdoton paikka, niin sille löytyy kyllä kiertotie, esim. riippusillalle löytyy kiertotie.

[QUOTE="eee";24123294]se vedettävä kärry on ihan järkky! Se ensimmäkin painaa tonnin ja on epäergonomisin ikinä. Pulkkakin olisi kätevämpi.

Eikä siellä niin paljon tarvita juttuja, omat JUOMAT kannattaa ottaa.[/QUOTE]

No jos ajatellaan, että on vaihtovaatereppu, toinen reppu pyykeille ja uimavehkeille, hoitoreppu, jossa vaipat, vauvan ruuat jne ja sit eväs/kylmälaukku, jossa eväät ja toinen kassi, missä juomat, mukit jne, niin onhan siinä tavaraa. Ja sitä kärriähän ei oo pakko kiskoa kaikenmaailman luontopoluilla mukana. Ainakin me jätettiin se aina polun alkupäähän parkkiin, eikä se siitä mihinkään hävinnyt, vaikka oli tavarat kyydissä.

Metsäreitille ei kannata lähteä kuin kunnon menopeleillä, kyllä niillä pääsee, mutta toisten tullessa vastaan, on väliin ongelmia. Jos otat ne toiset rattaa mukaan, parkkeeraa ne jonnekin sopivaan paikkaan, ei niitä ole pakko koko aikaa raahata mukana. Idiooteimmat on jopa yrittäneet vaunujaan muumitaloon ja paloasemalle sisään :headwall: Jos siellä päivänkin vietätte, niin poislähtiessä isompi on varmasti niin naatti, että haluaa istua rattaissa.

Pieni tuulenvire siellä yleensä käy, mikä on ihan mukava helteisenä päivänä, ei tule niin hiki, mutta helposti käräyttää itsensä ihan huomaamatta. Juotavaa varaa paljon mukaan.

Samaten neuvon jättämään rattaat ja vaunut teatterin ulkopuolelle. Siellä on tilaa joillekin vaunuille, mutta ne voi jättää niille, joilla on vauva nukkumassa vaunuissaan (otat tietenkin mukaan, jos vauva nukkuu esityksen aikaan), useinmiten urpot vievät sinne tyhjät rattaansa.

Meillä oli rattaat mukana, ja ei mitään ongelmia, tiet siellä on varsin leveitä ja ainoastaan tosiaan Muumitalon ajaksi piti jättää ne ulos, ja se yksi metsäpolku oli muutamassa paikassa ahdas, mutta kyllä sielläkin pärjäs. Ei oltas jaksettu ilman rattaita viime kesänä ton sillon 1v10kk kanssa, halus välillä levätä juoksentelun ohessa rattaissa.

Yhteistyössä