Kuinka helposti haet sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Tässä firmassa ei kukaan sairasta!! Ei! tai ainakin hoitavat työnsä vaikka toinen jalka haudassa.
Aika sama juttu. Oikeastaan se on kuolintodistus vain, joka edes työnantajalle kelpaisi :D

Alkuperäinen kirjoittaja dani:
Ja näille "nuhakitisijöille" tiedoksi- Entinen duunikaveri kärsi vuoden verran nuhasta ja pikkiriikkisistä flunssanoireista.
Kävi välillä läkärissä, mut "ei viittiny sit kun ei oo ku hiukan nuhaa.." enää.
Ei tarvii enää mennä.
Sai sydänlihastulehduksen, meni kolmessa kuukaudessa niin huonoon kuntoon, että oli sairaalassa. Kuoli sittemmin kun se sydän vaan petti. Kyseessä oli 33 vuotias sairaanhyväkuntoinen ja urheilullinen mies.
Että juu, mitäs sitä saikulle, ku duunissa vittuillaan...

Pitäiskö sun vähän löysätä nutturaa? Otat kaikki syyt olla jäämättä saikulle ittees? Tää on vaan netin palsta, relaa.

kannattaa huilata jos on kipeä... itse olin viime talvena töissä pouli kuntoisena ja loppujen lopuksi flunssasta kesti toipua neljä kuukautta ja astmalääkkeet pääle... mutta tein tosi raskasta työtä fyysisesti (normi miesten töitä metallifirmassa)en vaan malttanut olla pois kun niin työstäni tykkäsin...

Hyvin harvoin, kaksi kertaa olen tainnut 20 työvuoden aikana hakea sairaslomaa lääkäriltä. Meillä saa omalla ilmoituksella olla 3 päivää pois, joten se riittää kyllä yleensä hyvin flunssiin tai muihin pikkuvaivoihin.

Jos en hae sitä sairaslomaa, syyni on yleensä se täällä halveksittu "älä jätä kaveria pulaan"-juttu. Ammattini on sellainen, että joskus se yksin jättäminen voi olla huomattavasti tuhoisampaa kuin se, että minun flunssani paraneminen viivästyy.

Alkuperäinen kirjoittaja tosiaan:
kannattaa huilata jos on kipeä... itse olin viime talvena töissä pouli kuntoisena ja loppujen lopuksi flunssasta kesti toipua neljä kuukautta ja astmalääkkeet pääle... mutta tein tosi raskasta työtä fyysisesti (normi miesten töitä metallifirmassa)en vaan malttanut olla pois kun niin työstäni tykkäsin...
Mä näpyttelen työkseni tietokonetta ja voin tehdä töitä kotoa käsin. Jos olen flunssassa, jään yleensä tekemään etätöitä, jotta en tartuta työkavereita. Yrjötaudissa, jossa vointi on tosi huono eikä koneen ääressä jaksa istua lainkaan, en tarvitse sairaslomaa vaan voin viettää päiväni vessassa ilman todistuksiakin. Ja mä voin sitten tehdä töitä viikonloppuna, jos jonain päivänä olen tosiaan niin raato, etten kykene töitä tekemään.

Itse olen ottanut nykyisin periaatteeksi, että olen saikulla jos olen kipeä. Ei ole minkäänlaista järkeä pitkittää tautia töissä rehkimällä. Tykkäsi työporukka tai ei, minä sairastan kotona, jos olen sairas. =)

Jos olen kipeä, niin haen sairaslomaa. En ole tosin juuri koskaan joutunut pois olemaan. Yhdeltä harkkajaksolta jouduin olemaan pois, vaihtoehtona oli puolikuntoisena raataa jotta saisi paremman arvosanan mutta valitsin levon ja huonomman arvosanan (saikkupoissaoloja oli sen verran) Mutta mikään työ ei ole terveyttäni tärkeämpää!

En kovinkaan helposti.Eilen ajoivat mut vanhainkodilta kotiin...ehdin peräti tunnin olla töissä.Nyt sitten saikulla ja vähän näyttää siltä, että ehkä perjantaikin pitää olla poissa.

Yhteistyössä