Kuinka huono olo teillä on tullu sokerirasituskokeesta raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
MIehelleni tehtiin se tänään (ei tosin raskauden takia :D ) ja oli ihan pyörtymäisillään kun tuli sieltä kotiin, olo ihan hirveä. Mulla se on edessä ensi tiistaina. VIikkoja 26+ ja aamuisin edelleen pahoinvointia, yleensä on heti ekana pitäny saada syötävää, että ei tule oksennus. Pohdin vaan että miten ihmeessä selviän sen 12 h paaston ja saan vielä sen nestemäisen litkun alas suoraan tyhjään mahaan? Koe taitaa mennä ihan puihin, jos oksennan sen samantien pois?

MInkälaisia kokemuksia teillä on asiasta?

Itse "selvisin" juuri ja juuri. Huimausta, pahoinvointia, päänsärkyä, hikoilua. Pelkäsin ihan tosissani menettäväni tajuntani ja näiden oireiden takia jo olinkin varma, että sairastan raskausdiabetesta mutta arvot olivatkin ihan kohdillaan. Mutta kai se on ihan yksilöllistä kuinka sokereiden nopeaan nousuun reagoi?!

Mulle se on tehty 3 kertaa, yhdelläkään kertaa ei ole tullut mitään oireita. Eikä se litkukaan ole ollut pahaa mun mielestä, kokista pullosta:) Jos näin vois sanoa. Eli huonoja kokemuksia ei ole mulla. Tsemppiä:)

Mulla tuli kans ihan hirveä olo viime raskauden aikana kun tehtiin rasitus viikolla 27. Pyörrytti ihan älyttömästi. No, raskausdiabeteshan sieltä tuomioksi tuli. Nyt pelottaa kun parin viikon päästä uusi rasitus ja nyt viikkoja olis sillo n.18-19. Nyt varmaan voin jo pahoin sinne mennessäkin ton edellisen huonon kokemuksen takia. Mutta olen kuullut monilta, ettei minkäänlaista oloa ole tullut siitä..

Mä pärjäsin vielä siihen litkuun asti. Sitten iski niin huono olo että pakko oli mennä makailemaan ja ottivat viimesen kokeen sängyllä. Eväät unohtuivat ja kahviossa ei kortti kelpaa joten kokeen perään suuntasin heti lähimpään ruokapaikkaan koska en uskaltanu edes ajaa. Olo siis oli todella huono. Miehellä ei niin paha ole ollut niinä parina kertana kun on rasituksessa ollut. Oma olo korjaantu nopeasti kun sai juoda ja syödä. Tulokset olivat aivan ok olosta huolimatta.

Kolmesti olen ollut ja yhdellä kertaa tuli todella paha olo. Pyörrytti ja oli oksettava olo.

Kannattaa ottaa evästä mukaan, että voi syödä heti kokeen päätyttyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Mulle tehty kaksi kertaa, ja ainut reaktio oli että meinasin kuolla tylsyyteen...

sama :laugh: Makaamaan pääset heti jos yhtään siltä tuntuu,jokaisella terveysasemalla on paikka sitä varten että pääsee makuulle jos heikottaa. Mut melkein pakotettiin toisella kerralla siihen vaikka mikään muu kuin tylsyys ei vaivannu. No nukuin siinä sitten B)

No ei ole mitään tullut ja se litku jota suurin osa niiiiiiin kamalan makuiseksi moittii on vaan maultaan tujua cocacolaa...mä luulen että tässäkin asiassa on puheet suuremmat kuin tapahtumat monen kohdalla...senkun litkii sen juoman menee odottamaan, antaa verta välillä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa-a:
No ei ole mitään tullut ja se litku jota suurin osa niiiiiiin kamalan makuiseksi moittii on vaan maultaan tujua cocacolaa...mä luulen että tässäkin asiassa on puheet suuremmat kuin tapahtumat monen kohdalla...senkun litkii sen juoman menee odottamaan, antaa verta välillä jne.

Kaikki eivät saa sitä kolanmakuista juomaa, joka on helppo saada alas...

Kaksi kertaa olen käynyt sokerirasituksessa eikä kummallakaan kerralla ole tullut huono olo. Ekalla kertaa oli kaikki arvot kunnossa, toisella kertaa oli paastoarvo juuri alarajalla. Ekalla kertaa Vaasassa oli oma pieni huone jossa katsoin tv:tä ja nukuinkin osan ajasta. Toisella kertaa itsellä oli kannettava dvd soitin + kuulokkeet mukana ja katsoin leffaa sen pari tuntia (silloin piti odotella käytävällä ) .

Niin ja sitä rusehtavaa kolanmakuista KYLMÄÄ juomaa olen saanut molemmilla kerroilla.

Yhteistyössä