Kuinka hyvin nuohoatte vanhan kodin puhtaaksi muuttaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
:wave:

Meillä muutto vappupäivänä ja kokoajan kaikkee nuohottavaa ja pestävää täällä laatikkomeren keskellä.
Kaappeja oon pessy, vessan juuri äsken, parvekkeen lakasin ja siistin, uunin taus pesty, pakastin sulatettu ja se ja jääkaappi pesty, parin huoneen ikkunat pesty jne.
Sitten kun kaikki on pois, mies vielä imuroi, pesee lattiat jne yleismalkaista.
Vielä on hommaa kuten suihkuhuoneen pesua, ovien pyyhintää ym. :wave:
En ala mikroskooppisesti nuoleen mutta teen ne mitä listan mukaan pitääkin ja en halua seuraavalle omia kakkojani tarjota. :D

Imurointi, lattioiden pesu, seinistä ja ovenpielistä suurimmat jäljet veke. Tietty kaapit ja erityisesti jääkaappi kans pestään. Jokainen varmaan siivoo kuitenki asunnon sinne muuttaessaan, mutta kyllä me aina on kunnolla siivottu pois muuttaessakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Perussiivous täälläki, että kämppä jää sellaiseen kuntoon mihin itse tykkäisi muuttaa :D tosin siivoan aina uuden ennen sisään muuttoa :D

Juu niin mäkin siivoon ja uskon et jokainen. Silti en halua että tänne tullessa ekaa kertaa porukka katsoo et hyi vttu :D ja toki haluan et saan vuokratakuun takaisin :whistle:
Perussiivous on ihan riittävä.

Mulla on ainakin ollut vain huonoja kokemuksia tästä. Joka ainoa kerta, kun me on muutettu, me on siivottu sekä asunto, josta muutetaan, että asunto, johon muutetaan, koska edellinen asukas ei ole sitä vaivautunut siivoamaan.

Kyllä minäkin tykkään, että asunto pitää siivota. Ikkunatkin olen yleensä pessyt ulkoa ja sisältä (en välistä), jos ne on ollu tosi likaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
:wave:

Meillä muutto vappupäivänä ja kokoajan kaikkee nuohottavaa ja pestävää täällä laatikkomeren keskellä.
Kaappeja oon pessy, vessan juuri äsken, parvekkeen lakasin ja siistin, uunin taus pesty, pakastin sulatettu ja se ja jääkaappi pesty, parin huoneen ikkunat pesty jne.
Sitten kun kaikki on pois, mies vielä imuroi, pesee lattiat jne yleismalkaista.
Vielä on hommaa kuten suihkuhuoneen pesua, ovien pyyhintää ym. :wave:
En ala mikroskooppisesti nuoleen mutta teen ne mitä listan mukaan pitääkin ja en halua seuraavalle omia kakkojani tarjota. :D

Oho, oletpa tarkka. Meillä myös muutto vappupäivänä, olen pessyt suihkukopin seinät ja lattian, vessan kaapit ja peilit.
Kaikki kaapit ja niiden ovet aion vielä pestä, ja uunin. Ikkunat taidan jättää pesemättä. Meillä ei ole mtn listaa minkä mukaan pitäisi toimia.
Lopuksi sitten imuroidaan ja pestään lattiat.

Me pestiin seinät, katto, lattiat. Pyyhittiin kaapit ja hyllyt. Pestiin myös ikkunat. Sekä tietenkin vessa + kylppäri, eli mielestämme hyvin siivosimme asunnon. TUli sitten kolme kuukautta muutosta siivouslasku kun oli jäänyt kämppä asumiskelvottomaan kuntoon :headwall: No, eiku lasku takaisin perusteluin. Eipä ole kuulunu sen jälkeen mitään. Huonevuokralaki vaatii, että kämppä on luovutettava vähintään kohtuullisessa kunnosa :) Himppasen meni kyllä nyt ot, mutta kuitenkin :D

Pesen kaiken muun, paitsi ikkunat. Ovenpielet, valonkatkaisijat, pölyt pois listojen päältä jne. En kehtaa jättää vanhaa kotia likaiseksi seuraavaa varten.

Sama homma uudessa kodissa, siivoan ja pesen jokapaikan, vaikka edellinen olisikin jo siivonnut. Kaikki kun siivoaa eri tavalla ja eri paikoista.

Yhteistyössä