kuinka järjetöntä ois irtisanoutua ja mennä kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neitinasu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neitinasu"

Vieras
mua masentaa oikein tuo työ mitä teen. tai ei ehkä itse työ, mutta työpaikka.
haluaisin opiskella sosiaalialaa,sitä oon halunnu nuoresta asti mutta asiat meni vähän toisin ja nyt mulla on lapsia.
oon ollu 6 vuotta tuolla töissä,mutta nyt rupee riittään. en ehkä irtisanoutuis kokonaan, vaan jatkaisin niin että tekisin ehkä vuoron tai kaksi viikossa. sillälailla sais sitten vähän extraa pienen opintotuen lisäksi.

mies tienaa käteen kuukaudessa 2300€ sitten saamme lapsilisää sen reilu 300€ ja minä lisäksi elatusmaksuja 200€ opintotuki taitaa olla jotain 250€ pärjäisikö tuolla rahamäärällä kun asumiseen menee kuukaudessa yhteensä 1200€ ja laskuihin vois laskee ainakin 500€ jäljelle jäis sitten 1350€ ruokaan ja muuhun elämiseen (bensat,vaatteet,hygieenia..) 5 ihmiselle. lisäksi muuten vielä tarhamaksut. nyt ne on se täysmääräinen, mutta vaan 12pvä kk eli kahdelta 300€ jos mun tulot tippuu yli tonnilla ni kait ne radikaalisti hoitomaksutkin sit tippus.

Ton aikuiskoulutus tuen lisäksi sulla on oikeus opintovapaaseen, eli ei tarvitse irtisanoa itseään, anoo vaan opintovapaata. Se on vielä muistaakseni vähän niinku pakko myöntää

kyllä sitä varmasti pärjää jos asennoituu niin..missä olet nyt töissä? tulisiko ihan täydellinen alan vaihto? itsekin olen miettinyt,mutta rohkeus vaihtaa alaa puuttuu..

Paljon tuo aikuiskoulutustuki on? Mulla ois alaa ja töitä takana n.10 vuotta ja nyt haluisin vaihtaa täysi toiselle alalle.
Niin ja myös vakipaikka niin voisinko silti jääda tuolle opintovapaalle?

[QUOTE="vieraS";24369966]kyllä sitä varmasti pärjää jos asennoituu niin..missä olet nyt töissä? tulisiko ihan täydellinen alan vaihto? itsekin olen miettinyt,mutta rohkeus vaihtaa alaa puuttuu..[/QUOTE]

oon ravintola-alalla ja haluan sosiaalialalle. eli täydellinen alan vaihto. toi ala vaan tuli sattumalta kohdalle kun olin saanut esikoisen. oon voinu hoitaa lapset kotona kun pystyin sumpliin työvuorot,nyt tosin jo tarhassa kun täytti nuorinkin 3v.
kyllä mun pitää tarkasti miettiä pystyykö sen reilu parivuotta elää paljon pienemmällä rahalla. oishan sekin mahdollista,että maksais vaan asuntolainasta pelkät korot tms. siinä "säästäis" koroista riippuen jotain 600€ kuussa. laina-aika sitten taas pitenis.

[QUOTE="vieras";24370026]mutta nykyäänhän voi opiskella työmarkkinatuella ja lisäksi saa 9€ pvä. oletko liitossa?[/QUOTE]

työkkärinkautta?
oon niitäkin kattellu,mutta monessa koulutuksessa on ollu että tarkoitettu jo alalla työskenteleville.
mutta aina voi hakea, eihän sitä voi saada jos ei koita. hakemuksia oon jo laittanutkin. työkkärissä ei ny ollu tota tarjolla ees.

[QUOTE="neitinasu";24370041]työkkärinkautta?
oon niitäkin kattellu,mutta monessa koulutuksessa on ollu että tarkoitettu jo alalla työskenteleville.
mutta aina voi hakea, eihän sitä voi saada jos ei koita. hakemuksia oon jo laittanutkin. työkkärissä ei ny ollu tota tarjolla ees.[/QUOTE]

ja siis kuulun pamiin.

[QUOTE="vieras";24370069]ei työkkärin kautta vaan ihan taviskouluun,jos on yli 25v ni voi opiskella työmarkkinatuella tai liitonrahoilla +9e pvä[/QUOTE]

aijaa, en tiennykkään. mistä mä voisin lukee tästä lisää? :)

ohh!hei,kertokaa ihmeessä lisää tuosta opintovapaasta?oon ollut vakityössä vuodesra 2003 siinä välissä äitiyslomalla (kahdesti)ja hoitovapaalla nyt.Kertyykö niistäkin mahdollisuus tohon opintovapaaseen?täytyykö olla saman alan opintoja?

taas vähän fiksumpi.
mutta mun pitäs sit tosiaan irtisanoutua kokonaan jos haluan opiskeleen tuolla tuella. kelan sivuillahan siittä lukikin :) mutta se ois huomattavasti parempi kyllä. korotukset saisin ja perusrahakin ois reilu 500€

[QUOTE="neitinasu";24370178]taas vähän fiksumpi.
mutta mun pitäs sit tosiaan irtisanoutua kokonaan jos haluan opiskeleen tuolla tuella. kelan sivuillahan siittä lukikin :) mutta se ois huomattavasti parempi kyllä. korotukset saisin ja perusrahakin ois reilu 500€[/QUOTE]
onko siinä karenssia jos sanoo itsensä irti duunista ja lähtee opiskelemaan?

Saisit vissiin jonkun pari kuukautta tota aikuiskoulutustukea jos jäisit opintovapaalle, ja sitten joko tavallinen opintotuki, johon oot oikeutettu ja mahd. työssäkäynti satunnaisesti samaan aikaan opintotuen tulorajojen puitteissa... tai sit irtisanoudut kokonaan ja alat opiskeleen sillä työttömyystuella jos sulle sitä myönnetään. Vaihtoehtoja on, ei muutaks haaveista totta :)

Yhteistyössä