kuinka jättää 1vuotiaalta tutti ja tuttipullo pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensin jätettiin tuttipullo pois. Alettiin antaa maito ruokailun yhteydessä nokkiksesta, pullosta annettiin maitoa syöttötuolissa ennen nukkumaanmenoa... Vähennettiin viikoittaina maidon määrää kunnes eräänä iltana vietiin ilman maitoa suoraan sänkyyn. Hetken sai taputella pepulle mutta aikas nopeesti tajusi tyttönen jujun.

Tutti otettiin poies vasta kun oli tottunut siihen ettei ole tuttipulloa käytössä, ettei liian monta juttua kerralla oteta pois. Tutin virkaa kannattaa ottaa toimittamaan unilelu tai rätti. Meillä tyttö nosteli päätään ja kyseli tuttia, about pari vkoa... Välillä nosti päätään ja kun sanoin että tutti on oravavauvoilla, nyt nukutaan, laittoi pään takaisin :) Kuopus huusi parina iltana, mutta kun kerran se otettiin poies niin ei annettu takasin. Pari vkoa siinäkin meni, nyt nukkuu jo ihan ok.

Olen jättänyt ensin toisen ja sitten toisen.
Mä aloittaisin siittä et tutti pois eka. Nakkaat vaan kaikki roskiin ja sanot lapselle että hän ei tarvi niitä enää. Muutama ilta siinä menee ja tutti on pois. Illalla samat rutiinit ku ennenkin ja sit taputtelet uneen tai viet sänkyyb ja pää tyynyyn ja peitto päälle.
Tuttipullosta sama homma. Tai annat vaan juoda lasin reunalta joka kerta. Kaikki piiloon tai menemään,ettei ne jää kummitelemaan kaappeihin.

Mä olen jättäny kerralla pois ilman mitään hässäköitä ja tarinoita. Ja hyvin on onnistunut.

Miksi pitäisi noin pieneltä jättää pois, jos vauva jotain iloa saa niistä? :D

(uni)Tutti jätettiin pois meidän 2v täyttäneeltä. Oli jo sen ikäinen että tajusi kun juteltiin asiasta. Ei itkenyt kertaakaan perään.

Miksi pitäisi noin pieneltä jättää pois, jos vauva jotain iloa saa niistä? :D

(uni)Tutti jätettiin pois meidän 2v täyttäneeltä. Oli jo sen ikäinen että tajusi kun juteltiin asiasta. Ei itkenyt kertaakaan perään.

siksi me jätettiin, että imemisen tarvetta ei enää ollut... molemmat nukkuivat paremmin kun eivät havahtuneet suusta pudonneeseen tuttiin...

Ja se on totta, että 1veenä on paras herkkyyskausi sen poisjättämiseen. Meillä helpompaa oli kanssa mitä nuoremmalta otettiin tutti poies, niinkuin tossa joku muukin totesi :)

Meillä otettiin tutti pois 8kk iässä. Ei ollut helppoa nukahtaminen sen jälkeen mutta "helppo tapaus" meillä ei muutenkaan tuo lapsi ole ollut, nukkumisen suhteen. Pakko se oli ottaa pois kun sai ravata koko yön sitä laittamassa.
1 vuotiaana jäi tuttipullo kun ruualla joi jo niin hyvin nokkamukista itse. Ei tainnut edes kaivata tuttipulloa muuten paitsi öisin (sai vielä yömaitoa). Pari päivää/yötä niin oli kokonaan unohtunut pullo ja yöt sujui todella hyvin, alkoi nukkumaan 10-12h putkeen.

Meillä on lapset luopuneet maitopullosta vajaa 2-vuotiana, vesi mennyt mukista. Hyvin on kerennyt myöhemminkin, 1-vuotiaina tykkäsivät tanakat vielä sylissä :) Pullohan ei esim. hampaisiin vaikuta mitenkään.

Meillä jätettiin tuttipullo pois, kun lapsi oli 1 v 4 kk. Sitä ennen totuteltiin juomaan nokkamukeista ja "pillimukeista" sekä tietysti tavallisesta mukista. Meillä ei kyllä juotu maitoa sängyssä ennen nukkumaan menoa.

Tutti olikin kinkkisempi juttu, sillä se alkoi merkitä yhä enemmän, mitä lähemmäs 2 vuotta tultiin. Tavoite oli päästä eroon ennen 2-vuotis neuvolaa. Jätettiin se sitten oravanpojille ja menikin aika mukavasti. Mutta oikeasti itki aina välillä sen perään vuoden verran. Ei välttämättä liittynyt nukkumaan menoon, mutta kun tuli muuten paha mieli. Tällä tiedolla olisin ottanut tutin pois 1/2 vuotta aikaisemmin, mutta en kuitenkaan samaan aikaan kuin tuttipullosta luovuttiin.

Yhteistyössä