Kuinka kauaksi aikaa voi jättää keskenään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omani täyttää kuusi kesällä ja en ole jättänyt hetkeksikään. Mutta ulkoilee siskonsa kanssa kaksin tuossa lähipuistossa tunnin-kaksikin... Siskonsa 9v. Eli...lie kauppareissun ajan olisivat vähemmän aikaa valvomatta, mut joku siinä on etten halua jättää kotiin..

No minä en ole vielä tähän päivään mennessä sen enempää jättänyt kotiin, kun päästänyt puistoonkaan. Pihalla saa olla näköetäisyydellä pienempi itsekseen. Jotenkin ennemmin taas koen, että voisin jättää kotiin kun päästää puistoon...

Omani täyttää kuusi kesällä ja en ole jättänyt hetkeksikään. Mutta ulkoilee siskonsa kanssa kaksin tuossa lähipuistossa tunnin-kaksikin... Siskonsa 9v. Eli...lie kauppareissun ajan olisivat vähemmän aikaa valvomatta, mut joku siinä on etten halua jättää kotiin..

[QUOTE="kysely";29601200]No minä en ole vielä tähän päivään mennessä sen enempää jättänyt kotiin, kun päästänyt puistoonkaan. Pihalla saa olla näköetäisyydellä pienempi itsekseen. Jotenkin ennemmin taas koen, että voisin jättää kotiin kun päästää puistoon...[/QUOTE]

Yksi tuttuni kysyi tuota asiaa sosiaalityöntekijältä ( lapset 6 ja 7 ) ja hän oli sitä mieltä että ne pärjää 30 min keskenään. Onhan se lapsikohtaistakin ja ympäristö missä asuu vaikuttaa jne.

Hyvin ne pärjää kun sanoo, ettei saa koskea hellaan eikä avata ovea jos ovikello soi. Eikä tartte tapella keskenään.

Voi olla, että tuossa kuudessa vuodessa menee jokin raja sos.työntekijöiden näkökulmasta..? Mietin, jos vaikka kaupassa käydessä kävisi huono tuuri ja 5,5 -vuotias kolauttaisi päänsä tjtn. 11-vuotias periaatteessa osaa soittaa 112, mutta mistä sen tietää, jos hätääntyy, kuinka lukkoon menisi. Kyllä siitä varmaan jokin lastensuojelujuttu tulisi.

Yksi tuttuni kysyi tuota asiaa sosiaalityöntekijältä ( lapset 6 ja 7 ) ja hän oli sitä mieltä että ne pärjää 30 min keskenään. Onhan se lapsikohtaistakin ja ympäristö missä asuu vaikuttaa jne.

miten ihmeessä päästät ennemmin lapset valvomatta puistoon keskenään kun että olisivat kotona valvomatta?

[QUOTE="miksi";29601259]miten ihmeessä päästät ennemmin lapset valvomatta puistoon keskenään kun että olisivat kotona valvomatta?[/QUOTE]

Kuten sanoin, siinä on joku selittämätön juttu.. Puisto on tuossa talomme nurkalla ja nää apset välillä kun ne juoksee ohi ja ainakin kuulen heidät jos ei joka hetki näy.. Ehkä se yksin kotona on lapselle turhan jännää ja vähän pelottavaa. En niin pelkää et jotain sattuis.

Meillä on alakerrassa 8 ja 6 vuotiaat tuntikaupalla keskenään kotona. Ja puistossa olleet yhdessä jo pari kesää sitten ilman aikuisen valvontaa. Kai ne vanhemmat on sitten puhelimen päässä. Joskus siellä on parin perheen lapset, keskenään. Pitäiskö tuosta huolestua? Vai onko kasvatustavat vaan niin erilaisia.

Meillä on alakerrassa 8 ja 6 vuotiaat tuntikaupalla keskenään kotona. Ja puistossa olleet yhdessä jo pari kesää sitten ilman aikuisen valvontaa. Kai ne vanhemmat on sitten puhelimen päässä. Joskus siellä on parin perheen lapset, keskenään. Pitäiskö tuosta huolestua? Vai onko kasvatustavat vaan niin erilaisia.

Kyllä mä olen ihan 4v.lähtien ollut ulkona ilman valvontaa. Ei ne lapset mitään aivovammaisia ole.

Minä olen jättänyt 8 ja 5 vuotiaat siksi aikaa keskenään kun olen käynyt lähikaupassa. Aikaa ei kyllä oo mennyt puolta tuntia. Samoin olen laskenut pienemmän pihalle jos isompi on ollut siellä myös. Ja muutoman kerran pienempi on ulkoillut yksinäänkin.

Tietävät, että niin kauan kun reviirin laajennus sujuu ilman ongelmia saavat pikkuhiljaa enemän vapauksia. Isomman kanssa homma on toiminut tosi hyvin enkä usko että pienemänkään kanssa tulee ongelmia. Täyspäisiä ja fiksuja muksuja kumpikin.

Yhteistyössä