Kuinka kauan kesti (kondyloma)syylien lähtö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja someone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

someone

Vieras
Kauanko teillä on ollut syyliä näkyvissä?
Itse huomasin heti ensimmäisen syyläni(epäilin kondylomaa), ja mentyäni lääkäriin n.kk päästä niitä oli kaksi. Lääkäri sanoi, että ne eivät olleet kondylomaa, vaan jotain ihohuokosia. Mutta sama lääkäri löysi kuitenkin kondylomaa sisempää(pari syylää). Hän penslasi ne aineella(en muista enää tark. nimeä). Hän antoi myös reseptin, jolla olisin saanut samaa ainetta. Minun piti tarkkailla tilannetta ja sain ajan papakoetta varten. Mentyäni n.kk päästä lääkärille syyliä oli jo vähän enemmän. Tämä toinen lääkäri sanoi heti, että ne syylät joista itse olin huomannut kondylooman olivat syyliä(1.lääkäri väärässä??onneksi sentään huomasi muualta). Hän penslasi ja jäädytti(teki kipeää..) pari syylää. N.2viikon kuluttua sain papakokeen tuloksen, ja se oli onneksi 1.luokkaa. Lähdettyäni lomamatkalle, huomasin matkan jälkeen, että kaikki syylät olivat hävinneet. Niitä oli 4,5kk ajan. Nyt ei ole ollut kahteen kuukauteen, onneksi!!

mulla on kondylooman toteamisesta aikaa 10vuotta, lääkäri silloin penslasi syylät kerran, eikä muuta. Seuraavassa papassa ei enää kondyloomaa näkynyt eikä sen jälkeen ei ole koskaan ollut papassa (joka toinen vuosi) muutoksia, aina on ollut 1.luokkaa

minulle sanottiit että kondyloma voi uusiutua mutta se ei ole yleistä, sen jälkeen kun syyliä ei ole ilmestynyt n. kahteen vuoteen, voi sanoa olevansa terve. minulla tämä on 3 kolmas kerta kun syylät ovat ilmestyneet, masentaa jo.

Huomasin viime syksynä isohkon finnin näköisiä "mötyköitä" nivusissa ja ulkoisissa häpyhuulissa. Niitä oli parikymmentä, kävin yleislääkärillä joka ei tiennyt mitä olivat, otti näytteet ja olivat täynnä jotain epämääräistä bakteeria. Papassa ei ollut kondyloomaa!

Nyt niitä on taas muutama, sisäpuolellakin yksi! Itse luulen että on kondyloomaa...Osaako kukaan kertoa pitäisikö joka näppy penslata? Mitä tapahtuu jos ei tee mitään, vaan antaa näppyjen olla, eikä välitä, häviää kun häviää...

http://www.yths.fi/netcomm/default.asp?strLAN=FI

siinä hyvää tietoa kondysta. Itse tuore tapaus, luulin noita näppylöitä vaan talirauhasiksi tms mutta kyllä nyt on niin röpelöistä, juuri kukkakaalimaista, että olen varma. Kyllähän se itketti ja vihastutti, sillä sain taudin tod näk kun minut raiskattiin kännissä. Ei ole hääppöinen tilanne mutta täytyy muistaa, että se on todella yleinen ja jollain kahdeksalla kymmenestä se on, joskin näkyviä syyliä tulee vain 15%. Mitä nyt oon lukenut niin parasta kai odottaa että häviävät itsestään, niitä ei onneksi kauheasti ole, eikä kutisekaan hirveästi tai ole muita haittoja, vielä. *koputtaa puuta* eihän se kivaa ole, mutta jossain vaiheessa se olisi varmaan kuitenkin tullut vastaan. Onneksi sentään "harmiton" kondylooma eikä joku muu.

Prkl kuitenkin!