kuinka kauan olet joutunut jonottamaan sterilisaatioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpä vaan

Vieras
Olen päätynyt että menen hakemaan lähetettä toimenpiteeseen. Kaveri sanoi että jonot toimenpiteeseen ovat pitkiä.
Kuinka kauan sinä jouduit jonottamaan?

Mä en pääse millään sterilisaatiota tekemään vaikka oon kohta 10v puhunut asiasta kunnallisella puolella ja yksityisellä. Kunnalla sanoivat etten saa sterilisaatiota eivät suostu tekemään ja yksityisellä sanoo et kadun sitä myöhemmin. Kadun mitä? Yksi iso koululainen jo on ja kohta 40v kolkuttelee mittariin...

Mulle tehtiin sterilisaatio vuosi sitten syksyllä. Ensin en meinannut ehkäisyneuvolan puolelta saada lähetettä useista pyynnöistä huolimatta. Työterveyslääkäri kirjoitti lähetteen heti. Lähetteen laittamisesta 2 viikon päästä pääsin naistentautien polille alkututkimuksiin ja siitä viikon päästä tehtiin sterilisaatio. Eli tosi nopeata toimintaa! Mulla kaksi teini-ikäistä lasta ja ikää tuolloin 36v. Paikkana Satakunnan keskussairaala.

Reilu 3kk, Oulussa asun. Täältä käydään sterilisaatiossa Oulaskankaalla.

Onks tää joku sun oma toive päästä Oulaskankaalle? Koska me asutaan Limingassa ja meille kyllä tuli lappu nimen omaan OYS:iin. Mies siis ollut nyt reilu puoli vuotta jonossa ja jonon pituudeksi ilmoitettiin n. 2 vuotta. Eli vielä varmaan vuoden jonotus edessä.

Ja tosiaan, oliko toi teidän juttu nimen omaan niin, että halusitte Oulaskankaalle kenties lyhyempien jonojen vuoksi, vai? Koska mieheni lykättiin ainakin automaattisesti OYSiin.

[QUOTE="Vieras";28961122]Mä en pääse millään sterilisaatiota tekemään vaikka oon kohta 10v puhunut asiasta kunnallisella puolella ja yksityisellä. Kunnalla sanoivat etten saa sterilisaatiota eivät suostu tekemään ja yksityisellä sanoo et kadun sitä myöhemmin. Kadun mitä? Yksi iso koululainen jo on ja kohta 40v kolkuttelee mittariin...[/QUOTE]

Ei se ole mikään "pääsemisasia", vaan sinulla on sterilisaatioon oikeus jos/kun kerran olet yli 30v. Lääkärin on siis PAKKO kirjoittaa lähete jos sen haluat. Jos ei suostu, valitus hänen esimiehelleen ja lähete käteen, kiitos.

Yhteistyössä