Kuinka kauan pärjäisitte näillä ruuilla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lisäksi kaupasta maidot ja tarvittaessa perunaa, vähän hedelmiä sekä hiivaa/jauhoja jos leipä loppuu.

Meidän olisi tarkoitus pärjätä ainakin 2 viikkoa näillä, mieluummin enemmänkin. Meitä 2 aikuista ja 2 alle 4-vuotiasta.

JÄÄKAAPISSA

- 2pkt kanankoipireisi n. 3kg yhteensä
- 2kpl 700g jauheliha
- 4x500g luonnonjogurtti
- 400g kanamakkaraa
- perunoita n. 1.5kg
- 2 maissintähkää
- keräkaali
- parsaa
- kukkakaalia
- 2prk tulisia chilejä

PAKASTIMESSA
- 1pkt Aurella-nakkeja
- 400g kebab
- 1 iso rasia kinkkuperunalaatikkoa
- 1 pussi lohkoperunoita
- n. 500g ranskanperunoita
- 1 pinaattikeitto
- 1kg broccolimix
- 2 grillipihviä
- 1kg hernemaissipaprika
- pikkuporkkanoita
- mansikoita ja mustikoita monta rasiaa
- leipää & lisää voi tehdä

KUIVASSA:

- yli 1kg riisiä
- 1 pkt perunamuusijauhetta
- 1.5 pussia makaronia
- 2 nuudelia
- 1 kanapussikeitto
- 2 prk kidneypapuja
- 1 prk hernekeittoa
- 3 prk herkkusieniä
- tomaattipyre
- mysliä
- riisimuroja
- hapankorppua, näkkileipää, voileipäkeksiä, riisikakkuja
- jauhoja
- teetä, kahvia
- Perustarvikkeet eli mausteet, sokerit, ketsuppi yms tietenkin löytyy

Voi ku kuulostaa tutulta.. silloin muinoin meilläkin oli tuollaista! Sanoppa jollekin kaverille minkälainen tilanne teillä on. Jos mun kaveri vihjais niin veisin mielellään kassillisen ruokaa sinne :)

Tosin, silloin kun meillä oli vastaava tilanne niin kaverit oli vaan että HÖH, miten te pärjäätte? Eivätkä auttaneet mitenkään. Mut ei kaikki tajua. Nyt olemme auttaneet samaisia kavereita kun itsellä on siihen vara :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi ku kuulostaa tutulta.. silloin muinoin meilläkin oli tuollaista! Sanoppa jollekin kaverille minkälainen tilanne teillä on. Jos mun kaveri vihjais niin veisin mielellään kassillisen ruokaa sinne :)

Ja toi määrä ei sun mielestä riitä kaheksi viikoksi vaan lisää ruokaa tarttis tuoda???

...niin miten paljon teillä oikeesti menee ruokaa? Tuolla määrällä syöttäisi vaikka pienen kylän!

Mä en ymmärrä, mitä sä oikein valitat. Meillä tullaan toimeen paljon vähemmällä. Keittele vaikka jauhelihakeittoa, tee uunissa makaronilaatikoita tai kana-riisi-kasvisvuokaa. Ihan oikeesti, kyllä pärjäätte 2 viikkoa!

siis meillä on tilillä 40e ja palkkapäivään 14 päivää. valehtelematta meillä ei oo ku makaroonii,leipää,perunooita,kahvi,voi ja juusto. Lapselle on kyllä vaipat ja ruuat ja maidot.. mutta tuttelii pitää ostaa lisää ja autoon bensaa..eli en tiiä miten me pärjätään miehen kaa, onneksi lapsella on kaikki. niin että menetkö kanankoipies kaa ittees ja olet hiljaa. moni elää niinkuin me, kun on pienet tulot.

Alkuperäinen kirjoittaja meidänperhe:
siis meillä on tilillä 40e ja palkkapäivään 14 päivää. valehtelematta meillä ei oo ku makaroonii,leipää,perunooita,kahvi,voi ja juusto. Lapselle on kyllä vaipat ja ruuat ja maidot.. mutta tuttelii pitää ostaa lisää ja autoon bensaa..eli en tiiä miten me pärjätään miehen kaa, onneksi lapsella on kaikki. niin että menetkö kanankoipies kaa ittees ja olet hiljaa. moni elää niinkuin me, kun on pienet tulot.

Tää on tosi tuttua,joskus meilläkin on kausia että lapsille ollut tarjota ruokaa,mies syönyt onneksi töissä ja itse olen kitkutellut pari viikkoa puurolla

Kanasta syö kerran koipia, lopuista tekee risottoa ja kanakeittoa (jos ajatellaan, että aikuinen syö aterialla yhden koiven, lapset puolikkaan ja kaikki broiskut on laitettu samaan aikaan). Eli kolme ruokaa jo. Tosin kanakeittoa/risottoa voi tulla niin paljon, että molemmista syö kahteen kertaan. Eli viiden päivän ruoat.

Jauhelihaa on kamalasti. Tekee yhden lihamakaronilaatikon, jauhelihaa menee 400 g ja laatikosta syö kaksi kertaa. Jää vielä kilon verran jauhelihaa, tekee niistä vaikka lihapullia puol kiloa ja yhden murekkeen. Näistä syö 2-4 kertaa yhteensä, siinä on sitten jo 11 päivän ruoat.

Hernekeittoa ja pinaattikeittoa. Ranskalaisia nakkien tai lihapullien kera, perunamuusia lihapullien tai nakkien tai kebabin kera. Kebabia toki riisinkin kanssa voi syödä. Tekee chapatiohjeella (vain jauhoja ja vettä ja suolaa) chapateja, tekee kukkakaalista ja pavuista curryn jota syö chapatin kanssa.

Puuroa marjojen kanssa. Marjoista kiisseliä jälkkäriksi. Pannukakkua iltapalaksi.

Mikseivät hyvin riittäisi?

kamala määrä muuten lihaa.. katsoppas tarkkaan listaa... ei taida lautasmalli teidän perheessä täyttyä. Joo eihän se aina helppoa ole, mutta jos ton verran on euroja tuhlannu lihaan ja eineksiin niin voishan sitä ostaa jotain terveellistäkin... tää on vaan mun mielipide

Niin no lihaa nyt vaan on kertynyt paljon pakastimeenkin ja nyt on jääkaapissa siksi paljon lihaa, kun oli tarjouksessa ja tiedettiin että nyt pitää halvalla selvitä. Eli oikeastaan pitäisi mieluiten pärjätä 3 viikkoa. Rahaa on todella vähän, sen että saadaan nipin napin ne maidot ja vähän kasviksia ja hedelmiä ja jauhoja lisäksi. Ei ole tavallisesti näin tiukka tilanne, mutta nyt on ja näillä on mentävä, on meillä sitten monivitamiinejakin kaapissa lapsille ja aikuisille ettei tässä 2-3 viikossa varmaan mitään puutostiloja tule vaikka kasviksia ei olekaan ehkä tarpeeksi.

helposti eläis 2viikkoo, pitempäänkin. ainut et minä keliaakikko niin joutus olemaan ilman leipää. mut sitä ei nyt lasketta....

meillä suurin menoerä ruuassa on just noi mun leivät, kallista ostaa ja kallista tehä itse. makaroonia syödään harvemmin kun mulle makaroonit maksaa 500g/4?

mekin pärjättättäis kaks viikkoo, ehkä tarvittaessa enemmänkin.
Meillä syötäsiin kaksi kertaa puuroa ruuaksi. mannapuuroa ja riisipuuroa. Lisäksi leipää ja hedelmää niin pärjää mainiosti.
Keittoja kun tekee ja laatikoita niin saa riittämään.
Nyt ku meillä on kaikki lapset koulussa ni ei tarvitse laittaa kuin yksi ateria arkisin, viikonloppuisin kaksi. ( lisäksi tietty aamu ja iltapala)

Niin joo noi valmisruuat eivät maksaneet meille mitään, siksi niitä :) Emme muuten olisi raaskineet tuhlata. Minä olen myös keliaakikko eli itse joudun myös olemaan ilman leipää ja makaroniakaan en voi syödä.

pelastusarmeija sekä hursti jakavat ilmaiseksi ruokaa tuossa tilanteessa oleville (siis ihan kaikille muillekin, kyselemättä) paitsi jos on liian hieno ottaakseen tollaista apua vastaan nii auttaahan se täällä valittaa. mun täytyis saada pakastin tyhjäksi joten jos asut stadissa voit tulla hakemaan lihoja, kanoja ym niin paljon kuin jaksat kantaa..