Kuinka kauan sinulta meni Graduun/opinnäytetyöhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maisteri06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maisteri06

Vieras
Tuli tossa juttua töissä näistä opinnäytetöistä, graduista ja diplomitöistä. Jollakin oli mennyt vuosia, joku oli väsännyt 3-4 kuukaudessa. Kuinka kauan sinulla meni ja kerro myös, että osaatko arvioida kuinka monta tuntia sinulta siihen meni. Kerro kanssa mikä oli oppilaitos jne...

Ittellä meni valtiotieteen graduun ajallisesti 2 vuotta. Toki eka vuosi oli suunnilleen nollaa. Jossain vaiheessa sitten tein projektisuunnitelman ja laitoin sitten tuntimääriäkin ylös. Kyllä jos kaikki lasketaan, niin siihen meni yli 1000 tuntia !!!

Täytyy myöntää, että mulla meni todella pitkään AMK:n opinnäytetyöhön. Periaatteessa 3 vuotta. Tietysti syy oli se, että menin duuniin ja sitten tuli lapsia. Mutta periaatteessa ainakin joka kuukausi tein sen eteen jotain. EI vaan paukut riittäneet ja kun ei ollut ensisijaista tarvetta saada sitä valmiiksi, niin se vaan jäi. Aluksi pidin virallisen välivuoden koulusta, ja sitten palasin takasin ja mulla oli vielä opintoaikaa. Mutta jouduin hakemaan kaiken lisäksi kaksi kertaa lisäaikaa.

Tunneista en osaa sanoa.

Yliopisto, yhteiskuntatietellinen ala. Syksyllä alkoi graduseminaari ja koko syyslukukauden vaan "mielessä työstin" mitä tekisin. Tutkimussuunnitelman ja itse kirjoittamisen aloitin helmikuussa. Gradu oli valmis huhtikuun lopussa ja paperit kädessä kesäkuun alussa. En osaa tuntimäärää arvioida, sanotaan et arki-iltaisin pari tuntia illassa meni eli ööö... olisiko sitten joku 130 tuntia?

värkkäilin diplomityötäni noin 9kk, olisin voinut pari kuukautta puristaa jos olis ollut työpaikka odottamassa, tunteja meni 30h*4vk*9kk eli noin tuhat

työttömäksi ei ollut niin hirmuista painetta valmistua

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28503361]Yliopisto, yhteiskuntatietellinen ala. Syksyllä alkoi graduseminaari ja koko syyslukukauden vaan "mielessä työstin" mitä tekisin. Tutkimussuunnitelman ja itse kirjoittamisen aloitin helmikuussa. Gradu oli valmis huhtikuun lopussa ja paperit kädessä kesäkuun alussa. En osaa tuntimäärää arvioida, sanotaan et arki-iltaisin pari tuntia illassa meni eli ööö... olisiko sitten joku 130 tuntia?[/QUOTE]

Herra Isä, että pääsit vähällä. Mutta eikös tuo "mielessä työstäminenkin" ole sitä työtä. Mulla meni graduun tehokasta työskentelyä varmaan just jotain 150 tuntia, mutta sitten jos kaikki muut säädöt siihen lasketaan, niin tuplat.

Tein diplomityöni yritykselle määräaikaisella työsuhteella, joka kesti 6 kk. Siinä ajassa normaalin työajan puitteissa tuli työ tehtyä. Normaalikäytäntö alallamme, olen jotenkin ihmetellyt näitä "tein gradua kaksi vuotta, vaihdoin aihetta kolmesti, olin hermoromahduksen partaalla, itkin itseni uneen"- tyyppisiä juttuja. Homma muiden joukossa, joka hoidetaan tehokkaasti pois alta ja siirrytään eteenpäin.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
Gradu, luonnotieteiden alalta. Mulla meni periaatteessa 2 vuotta siitä kun sain aineiston kasaan, mutta tein ensin vielä kandin tutkielman alta pois, joten en heti alkanut tuota gradua työstää.

Muutenkin väsäilin sitä vähän siinä kaiken muun opiskelun sivussa. Varmasti paljon nopeamminkin olisi voinut tehdä, mutta ei varsinaisesti ollut tarvetta. Tuntimäärää en osaa sanoa, mutta paljon mä siihen aikaa käytin. Jo pelkästään aineiston saaminen työstettävään muotoon vei hurjasti tunteja.

Mä tein gradua vuoden, vaihtelevalla tahdilla. Mun mies teki opinnäytetyötä vuoden AMK:hon, varmaan tunneissa enemmän kuin mä gradua. Täällä aina pilkataan noita AMK:n lopputöitä, mutta ottaen huomioon, että niiden laajuus on 15 opintopistettä ja gradulla 40, niin ei kyllä kannattais pilkata.

Noissa gradujen ja opinnäytetöiden välillä on hirvittäviä vaatimuseroja. Mä ihmettelen sitä, että miksi tietyillä aloilla tehdään parityönä joku ihan nollatutkimus. Mä tein AMK-opinnäytetyön yhdessä Suomen parhaista (joillakin mittareilla) AMK:ista. Jälkikäteen tuntu, että opinnäytetyö oli aika paljon vaativampi kuin monessa muussa paikassa. Mutta eipä kai siinä mitään, mitään etua en kyllä koe saaneeni siitä olis muka arvostetumpi AMK.

[QUOTE="vieras";28503376]Tein diplomityöni yritykselle määräaikaisella työsuhteella, joka kesti 6 kk. Siinä ajassa normaalin työajan puitteissa tuli työ tehtyä. Normaalikäytäntö alallamme, olen jotenkin ihmetellyt näitä "tein gradua kaksi vuotta, vaihdoin aihetta kolmesti, olin hermoromahduksen partaalla, itkin itseni uneen"- tyyppisiä juttuja. Homma muiden joukossa, joka hoidetaan tehokkaasti pois alta ja siirrytään eteenpäin.[/QUOTE]

Mun vaihtoehdot tehdä gradu raskaan työn ohessa tai sitten opintovapaalla jonka aikana saa muutaman satasen. En tee työtä millekään yritykselle.

Insinöörityö (AMK) ehkä joku 400 tuntia tekemistä. Ajallisesti meni kyllä varmaan puoli vuotta, enimmäkseen odotellessa MUIDEN tekemisiä ja yhteydenottoja. Lopulta tuostakin meni varmaan 150 tuntia hukkaan, kun jätettiin osa pois työstä. Silti mun työ oli parempi kuin moni, jätetään sanomatta missä....

Yhteistyössä