R
Ristiriitaista
Vieras
En ole enää yhdessä miehen kanssa, joka minua petti, mutta en usko, että olisin koskaan päässyt siitä yli. Katkera en varmaan ollut kauaa, mutta kiukun tunne nousee vieläkin, jos asiaa mietin. Mutta meidän suhde katkesi kyllä ihan muihinkin asioihin, vaikka yritettiin päästä niistä yli. Tai minä yritin. Mutta lämpimät tunteet miestä kohtaan on edelleen ja hänestä välitän aidosti. Jollain tavalla pystyn ymmärtämäänkin miksi toimi kaikessa ihan paskasti - saatiin juteltua kaikki. Mutta ei sitä kyllä jatkamaan pystynyt. Epäluottamus silti jäänyt - kalvaa nykyisessäkin suhteessa, vaikkei toinen olekaan pettänyt ja tuskin pettääkään. Silti olen herkästi mustasukkainen. Mutta tässä uudessa suhteessa huomaa, että luottamus kasvaa koko ajan ja vanhat pelot alkaa jäädä. Mutta jos nyt petettäisiin, nimenomaan tämä mies, joka tuntuu olevan tosi sitoutunut, en enää selviäisi siitä. Tarkoitan, ettei luottamus enää siitä voisi palautua. Se on ollut niin vaikeaa nyttenkin. Ja edelleen olen tyytyväinen, että jätin entiseni. Aina kun mietin, mitä hän oli tehnyt ajattelen: ihan oikein sille, onneksi lähdin. Eli todella ristiriitaisia tunteita. Mutten märehdi asiaa koskaan päässäni, kiukku vaan on herkässä. Vaikea selittää. Silti välitän tyypistä, vaikkei enää tekemisissä ollakaan, ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Kyllä hän myös aidosti katui ja kertoi minulle asioista ihan itse. Sillä on ollut paljon merkitystä.