Kuinka kertoa raskaudesta, olen 15-vuotias.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paulina93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Ollaksesi 15-vuotias, kirjoitat hienosti kuin kolmekymppinen. ;) Pärjäät varmasti vauvan kanssa siellä Porvoossa!

No äläpä:) Ja teiniraskauksiin liittyvä termisto (tukiverkostot jne) on myös hienosti hallussa, hih!

Kerro asiasta ihan vain omalla tyylilläsi. Tunnut pohtineen asiaa jo paljon ja tekstisi antoi varman kuvan, että haluat pitää lapsen. Onnistut varmasti nuoresta iästä huolimatta, jos todella haluat sitä. Toivottavasti sinulla on ihania lähiomaisia, jotka tulevat auttamaan sinua. Itse olen jo huomattavasti vanhempi ja sain ensimmäisen lapsen vasta viime syksynä. Vauvalla oli koliikki ym. alkuvaikeuksia, jolloin nukkuminen jäi välillä vuorokaudessa jopa tuntiinkin. Pyydä rohkeasti sukulaisia ja ystäviä auttamaan jopa yöaikoina, jos alkuaika on raskaampaa kuin olit ajatellut. Odotan itse jo toista lasta ja sain arvosteluja lasten vähäisen ikäeron 1 v 4 kk vuoksi. Toivottavasti sinä saat tukea ja kannustusta. Jos et ole jo miettinyt, niin voit jo vähän valmiksi miettiä miten saat mahdollisia opintoja suoritettua. Kun olet pohtinut näitä asioita valmiiksi, niin saat varmasti vakuutettua epäilijätkin. Onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja hervotonta:
Ollaksesi 15-vuotias, kirjoitat hienosti kuin kolmekymppinen. ;) Pärjäät varmasti vauvan kanssa siellä Porvoossa!

No äläpä:) Ja teiniraskauksiin liittyvä termisto (tukiverkostot jne) on myös hienosti hallussa, hih!

Entä sitten? Mä olin tuossa iässä lukenut jo 2 vuotta vauvalehtiä, eli termit oli kyllä hallussa. :D

Minäkin ihastelin kirjoituksen kypsyyttä :) Siskoni on sua moonta vuotta vanhempi ja juuri ilmoitti että tekis abortin jos tulisi raskaaksi, joten sulla on todellista kypsyyttä, kun osaat ajatella omaa napaasi pidemmälle. Uskon että pärjäätte mainiosti; vauvassa on iso vastuu mutta uuden elämän antaminen on suurin lahja maailmassa! :) Täällä ihan kaksplussassakin on osio muille nuorille äideille, sieltäkin varmasti löytyy "kohtalotovereita" ja vertaistukea :)

Tsemppiä kertomiseen, odotukseen ja vauva- arkeen!

tytsi-89 samat, 14 hoidin naapuri vauvaa yönkin yli. vaikkakin se huusi allergiaansa ja erikoismaitoa joi, mutta oli vauva :heart:
millonkohan se nuoruus iskee muhun, joskus 40vnä?

Alkuperäinen kirjoittaja hervotonta:

tukiverkosto ei ole mikään outo sana teineille sitä käytetään ihan koulumaailmassa

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Minäkin ihastelin kirjoituksen kypsyyttä :) Siskoni on sua moonta vuotta vanhempi ja juuri ilmoitti että tekis abortin jos tulisi raskaaksi, joten sulla on todellista kypsyyttä, kun osaat ajatella omaa napaasi pidemmälle. Uskon että pärjäätte mainiosti; vauvassa on iso vastuu mutta uuden elämän antaminen on suurin lahja maailmassa! :) Täällä ihan kaksplussassakin on osio muille nuorille äideille, sieltäkin varmasti löytyy "kohtalotovereita" ja vertaistukea :)

Tsemppiä kertomiseen, odotukseen ja vauva- arkeen!

Aikamoista bullshittiä tämä vastaus.
Suurin lahja maailmassa ja omaa napaa pidemmälle ajattelu. Eikö se ole oman navan ajattelua kun pitää lapsen omasta halustaan? Sama asia kuin lapsen abortointi omasta halustaan.

Yhteistyössä