Kuinka löydän e-pillerin joka ei aiheuta välivuotoja....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tjaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tjaaa

Vieras
mutta ei myöskään saa naamaa kukkimaan ja karvoja kasvamaan villisti.

Tarkennukseksi siis en kärsi mistään välivuodoista luomuna.

Mutta useampi hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa mulle välivuotoja tai jatkuvaa vuotoa.

Microgynon yhdistelmäpilleri oli hyvä, sen kanssa ei ollut välivuotoja. Huono puoli oli vain se että naama kukki ja karvan kasvu tuntui kiihtyneen aivan mahdottomasti. Gynekologi sitten kertoi microgynonin sisältävän levonorgestreeliä joka on androgeeninen keltarauhashormoni joka voi aiheuttaa tuollaista.

Minipillerit = jatkuvaa vuotoa.
Hormonikierukka= jatkuvaa vuotoa kuin seula.

yhdistelmäpillerit mm zoely, yaz , qlaira, aiheuttivat välivuotoja tai sitten vuodot tuli ihan kuinka sattui. kokeilin noita kaikkia 4-6kk. yleensä sanotaan että välivuodot katoaa jos on kadotakseen 3kk sisällä.

Nyt menossa Cilest pilleri.. välivuotoja ollu tämänkin kanssa... mutta iho on hyvä.

Gynekologi laittoi nyt femodenit... Tuumasi että mulle pitäis olla jotkut suht korkea hormoniset pillerit..

En tosin vaan huomannut kysyä että kuinkas tuo femoden vaikuttaa ihoon jne.. Ainakin pakkausselosteesta löytyy aknet ja hirsutismit...

Toisaalta jossaki ulkomaalaisissa netti sivuissa kehutaan sen parantavan aknea.

Gestodene(femodenissä siis on tuota gestodeeniä) is androgenically neutral, meaning that contraceptive pills containing gestodene do not exhibit the androgenic side effects (e.g. acne, hirsutism, weight gain).

Toisaalta jossaki näyttää että gestodeeni on angrogeenisempää kuin levonorgestreeli... nojoo ota ny selvää noista ku en oo mikään lääkäri :D

Muuten en osaa neuvoa kuin että tarpeeksi korkeat hormonipitoisuudet pitää olla. Mulle sopi yasmin hyvin aikoinaan, nykyään en sitä enää saa kun bmi on yli 25 ja migreeni on. Oletko kokeillut diane novaa? Siinä korkeimmat hormonipitoisuudet mitä yhdistelmäpillereistä löytyy mut tulppariski on iso niin kriteerit on tiukat sen määräämiseen.

Diane novaa en saa kun en lääkärin mukaan täytä kriteerejä. Kriteerejä on tosiaan viime aikoina tiukennettu sen suhteen kelle diane novaa määrätään. Ehdotin itse yasminia mutta ei ottanut gyne sitä vissiin huomioon. Minulla tosin myös migreeni ollut kerran ehkä yksi aurallinenkin kohtaus, en tiedä se jäi vähän mysteeriksi. ehkä siksi sivuutti tuon yasmin ehdotuksen?

Yhteistyössä