Kuinka monella on velkaa enemmän kuin omaisuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikäs tässä elellessä, asunnon arvolle on periaatteessa ihan sama, jos siinä aikoo asua jatkossakin. Lainaa otettaessa laskettiin maksuerän suuruus, jos korko kipuaa 10 %:iin, ja kuuden vuoden takainen korkotaso on kyllä jo tuttu.

Mulle on valitettavasti kertynyt velkoja enemmän mitä omaisuutta eli vanha taloni mikä siirtyi mun nimiin eron myötä. Olen vasta hakenut apua velkaneuvonnasta

Alkuperäinen kirjoittaja täällä!;28485044:
Mulle on valitettavasti kertynyt velkoja enemmän mitä omaisuutta eli vanha taloni mikä siirtyi mun nimiin eron myötä. Olen vasta hakenut apua velkaneuvonnasta

Miten talosta on enemmän velkaa kuin sen arvo on?

Yli puolella ensiasunnon ostajista on lainaa yli 90 prosenttia asunnon hinnasta.
Muistaakseni puolet asunnon ostajista on ensiasunnon ostajia.

Näin ollen siis 25% lainanottajista on enemmän velkaa kuin omaisuutta, jos hinnat laskee, kuten on ennustettu.

http://tinyurl.com/brxwlhj

On enempi velkaa kuin omaisuutta.

Asuntolaina 18 000€
opintolaina 4500€
autolaina 3700€

Asunnosta maksettu n. 3000€ ja säästöjä on n. 1000€. Aso-kodin arvo hyvin. tod. ei laske, mutta kyllähän sitä vähän harmittaa että on velkaa sinne sun tänne.. Mutta kyllähän näistä veloista nyt kahden ihmisen tuloilla selviää, tosin nyt olen hoitovapaalla. :)

[QUOTE="vieras";28485561]On enempi velkaa kuin omaisuutta.

Aso-kodin arvo hyvin. tod. ei laske, mutta kyllähän sitä vähän harmittaa että on velkaa sinne sun tänne.. [/QUOTE]

Millä perusteella se ei laskisi?

Yhteistyössä