Kuinka monen ihmisen sijasta olisit oikeasti valmis kuolemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En tarkoita, että vaarantaisit henkesi jonkun puolesta vaan ihan MENETTÄISIT henkesi. Vastatkaa rehellisesti!

Mä tunnen syyllisyyttä siitä, että oikeasti en olisi valmis kuolemaan kenenkään puolesta, en edes vanhempieni tai sisarusteni puolesta. Mulla tosin ei ole omia lapsia, saattaa olla että jos olisi niin heidän henkensä olisi mulle omaani tärkeämpi. Olenko itsekäs ja paha ihminen, kun en kuolisi kenenkään puolesta? :( vaikea asia mulle, kun olen luonteeltani perfektionisti...

Jotenkin en ole koskaan osannut kai ajatella tota oikein... :ashamed:
Siis mitä iloa mun perheenjäsenille ois siitä, että mä kuolisin... No joo, siis mun kuolema estäis jotain tapahtumasta heille... Menee liian utopistiseksi :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis mitä iloa mun perheenjäsenille ois siitä, että mä kuolisin... No joo, siis mun kuolema estäis jotain tapahtumasta heille... Menee liian utopistiseksi :xmas:

Esimerkki: joku osoittaa sinua aseella ja kysyy, kumpi tapetaan, sinä vai lapsesi/miehesi, kumman valitset?

Valmis olisin lasten puolesta mutta ei siitä tosi paikan tulen mitään tulis. Keskimmäistä lasta synnytettäessä tuli tiukat paikat ja sali täynnä lääkäreitä. "Sun on pakko ponnistaa tai se kuolee" huutaa (nuori) lääkäri. Vaikka oli oikein pakkokin niin en pystyny. Eli oman lapseni olisin tappanu jos eivät olis saaneet sitä muilla konstein ulos. Eli tuskinpa pystyisin kuolemaankaan edes lasten puolesta jos mua vaikka kidutettais;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Esimerkki: joku osoittaa sinua aseella ja kysyy, kumpi tapetaan, sinä vai lapsesi/miehesi, kumman valitset?

Tai jos pitäisi joku elin luovuttaa mitä ilman ei voi elää mut tietää et toinen pelastuu sen avulla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin kyllä mä tän ymmärrä, mutta jotenkin niin utopistinen juttu :xmas:

Luultavasti lasteni. Tai tässähetkessä on helpohko vastata, että lasteni puolesta olisin eli kolmen puolesta.
Tosin en voi täydellä varmuudella tietää, miten toimisin vaikka jossain tilanteessa, jossa sekä lasteni että minun välitön hengenlähtö olisi lähellä. Voittaisiko katastrofitilanteessa oma henkiinjäämisvietti.

Lasten takia, jos niin pystyisin varmistamaan että heillä olisi kaikki hyvin.
Mies olisi tässä tilanteessa omillaan, aikuinen ihminen kun on. Fyysisesti vahvempi mutta henkisesti heikompi.

Rehellisesti vastaan, en kenenkään puolesta. Itsekäs olen. En kuolisi edes vanhempieni tai pikkuveljeni sijasta. Tosin äitini ja isäni eivät kyllä varmasti edes haluaisi, että kuolisin heidän puolestaan. Ehkä mullakin asia muuttuisi, jos saisin lapsen...monille se oma jälkeläinen on tärkeämpi kuin oma henki.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Vaikka kaikkien, mä en pelkää kuolemaa.

No tuskinpa sentään, en oikein usko, että esim. tuntemattoman ihmisen henki menee sen edelle, että lapsesi jäisivät äidittömäksi? =)

Vaikea on tietty mennä sanomaan, kun ei koskaan ole tilanteeseen joutunut. En mä teitenkään mene vartavasten itseäni tapattamaan kenenkään tuntemattoman tähden. Ajattelin vain, että jos joku olisi pyssyllä uhattuna, niin mikä mua estäisi häntä suojaamasta. En mä kestäisi katsoa sitä, että toinen ammuttaisiin. Voi tietty olla, että joku eläimellinen suojelusvaisto tulisi ja menisin sen toisen selän taakse piiloon.

Yhteistyössä