Olenko itsekäs, kun en olisi valmis kuolemaan kenenkään puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapseton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapseton

Vieras
Siis olisin toki valmis pelastamaan toisen hengen oman henkeni uhalla, mutta jos tulisi tilanne, jossa pitäisi valita oma tai läheisen henki, en olisi valmis kuolemaan kenenkään puolesta. Olen siis varmaan tosi itsekäs :( Mulla ei tosin ole lapsia, onko tilanne eri kun tulee äidiksi? Jos teidän pitäisi valita, kumpi jää henkiin, sinä vai lapsesi niin olisitteko kaikki valmiita kuolemaan, jotta lapsenne saisi jatkaa elämäänsä?

Lapsieni edestä kyllä, miehen en. :p

Entäs jos raskauden alussa löytyisi syöpä? Jättäisitkö hoidot ja odottaisit loppuun asti vai tekisitkö abortin ja hoitaisit itsesi kuntoon? Vaikea, tätini valitsi jälkimmäisen vaihtoehdon ja kuoli pojan ollessa 3v.

Alkuperäinen kirjoittaja petomamma:
Lapsieni edestä kyllä, miehen en. :p

Entäs jos raskauden alussa löytyisi syöpä? Jättäisitkö hoidot ja odottaisit loppuun asti vai tekisitkö abortin ja hoitaisit itsesi kuntoon? Vaikea, tätini valitsi jälkimmäisen vaihtoehdon ja kuoli pojan ollessa 3v.

Peesi, lasten edestä kyllä, ja jos tässä vaiheessa kävisi noin kun tädillesi niin tekisin saman ratkaisun kuin hän.

Tjaa-a. Empä sanoisi, että itsekäs, sulle ei vaan oo osunu kohille sellasta ihmistä, joka todella merkkais sulle ihan ylipaljon. Eli ei se oo sun vika ;) Tilanteesi mahdollisesti muuttuu jos/kun saat niitä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ö-mappi:
Tjaa-a. Empä sanoisi, että itsekäs, sulle ei vaan oo osunu kohille sellasta ihmistä, joka todella merkkais sulle ihan ylipaljon. Eli ei se oo sun vika ;) Tilanteesi mahdollisesti muuttuu jos/kun saat niitä lapsia.

Niinpä. Itse olisin valmis kuolemaan jos sillä estäisin lasteni kuoleman tai vaikka vaan yhdenkin lapseni kuoleman.

Yhteistyössä