Kuinka monen lapsi on jäänyt varastamisesta kiinni? (ja oletko itse varastanut lapsena?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kioskilta varastin 5cm mittaset tuohitossut ja muistissa ei ole minne päätyivät ,mutta teini tytöttöni sain kiinni kaiken maailman meikkien varastamisesta kun tiesin ettei hänellä olisi ollut rahaa niiden omistamiseen, löysin ne hänen huoneestaan , seuraavana päivänä kävimme paluttamassa kyseisten liikkeiden roskakoreihin ,osa oli täysin käyttämättömiä ja vaadin tyttöäni pyytämään anteeksi ,maksoin kaiken eikä sitten viikorahaa muutamaan kuukauteen, ne virsut maksoi 2 mummun markkaa

luulen että kaikki pennut varastaa jossain vaiheessa.. itse pöllin pikkukakarana tikkareita ja lakuja, sit teininä mm. rintsikat pukemalla omien liivien päälle ja huulipunia, kajalin, hiusväriä.. ihme etten jäänyt kiinni ikinä :O

oma likka jäi kiinni kaverinsa kanssa, kun koetti viedä suklaapatukat. pidin kyllä saarnan, miten typerää moinen on. toivottavasti otti opikseen !

Lapsena keksin, että voi saada muutaman ylimääräisen herkun kun äiti antoi kauppareissulle rahan ja ostin jotain pientä kauppatavaroiden lisäksi. Enkä, tietenkään, vienyt kuittia ostoksista. Muuten en ole "harrastanut" varastamista. Omista lapsista toiseksi vanhin on "kunnostautunut" asiassa tuossa 10-vuoden iässä. On haettu poliisiasemalta ja käyty pyytämässä anteeksi kauppiailta. Hän on ottanut opikseen ja on nyt nuori aikuinen, joka ei todellakaan ota mitään, joka on toisen omaa.

Lapseni jäi kiinnno ei oo i varastamisesta. palautettiin tavara kauppaan ja lapsi pyysi anteeksi. kyllä mulla hävetti ja suututti. Kun nimen omaan olen yrittänyt aina lapsille sanoa, että rehellisyys on paras keino. ja tuli semmoinen mitä olen tehnyt väärin-äiti fiilis.

sitten aloin miettimään tarkemmin ja muistin itsekkin varastaneeni lapsena, mutten ainakaan muista, että vanhempani olisivat siitä saaneet tietää.
Mulla on luontaisesti huono omatunto ja kärsin yhä edelleen jopa niistä lapsena varastetuista jutuista.

Kaverini sanoi, että jokainen lapsi varastaa kasvatuksesta ja taustasta huolimatta. Tulipa sitten mieleeni kysyä kuinka moni on saanut lapsensa kiinni varastamisesta? ja kuinka moni muistaa lapsena/nuorena varastaneensa?

Toivoisin, että mahdollisimman moni vastaisi tähän.
no ei oo jäänny kii 3 v mut juu mä oon varastanu kaupasta kaikkee. lisäks on satoi mökkimurtoi ja auton pöllimisiii talo murtoi ja vene varkauksii diilausta eteenpäin bensavrkauksii joo en sillon aatellu mut kaikki oli yhtä seikkailuu..

ei meidän lapset ole tieten varastaneet mitään. Itse kokeilin joskus murkkuikäisenä 15-16 vuotiaana. Jotain pientä kuten kynsilakkoja, meikkejä yms. mutta lopetin muutamaan kertaan. Eräs ystäväni pölli kaupoista takkeja, farkkuja yms. itse en uskaltanut edes kokeilla, vaikka se varmaankin olis siihen aikaan ollut tosi helppoa, silloin ei ollut näitä varkaushälyttimiä vaatteissa.

No nyt on kyllä niin huono äiti olot itsellä, kun oma jäi kiinni varastamisesta. :cry: onneksi on vertaistukea ja näemmä monen muunkin lapset on tähän sortuneet. Se ehkä vähän lievittää äidin tuskaa.

En edes tiedä miten lähtisin tätä pojan kanssa purkamaan. Ensimmäisenä tunteena raivo :mad: mutta nyt vaan niin loputtoman pettynyt olo. 7v poika varasti siis kaupasta suklaata ja jäipä kiinni. :(

Ensihätään hain kirjastosta Perttu Virtanen ja varkaus kirjan ja illalla löysin vielä pojalle e-kirja Pikkukettu varastaa. Näiden pohjalta lähdetään nyt avaamaan oikein kunnon keskusteluja, mutta mitä seuraavaksi? :unsure:

Mikä on hyvä rangaistus ja mistä tiedän, ettei hän uusi rikostaan..? :unsure:

Yhteistyössä