Kuinka monen lapsi on ottanu ensiaskeleensa ilman tukea 5kk ikäisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buahhahaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapsi otti ensiaskeleet ilman tukea pari päivää ennen kuin täytti 8 kk. Käytiin neuvolassakin silloin ja siellä oltiin kovin kummissaan lapsen aikaisesta kehittymisestä. Harvemmiin viiskuiset kai kävelee..

Meillä otti muutamat askeleet, mutta sit aina, kun nousi seisomaan, laitoin alas. Siis heikot luut kävelyyn vielä ton ikäsellä vissiin... Sit kerran mies lasta vähän kopautti selkään niin sit kaatui, ei sattunut muttei halunnut ylös nousta, vahinko siis. 8kk iässä nostin kerran pystyyn enkä laskenut alas enää. Liikkeellehän se lähti heti.

Meillä esikoinen konttas 5kk, nousi tukea vasten seisomaan. 6kk käveli tukea vasten ja 8kk käveli sujuvasti ilman tukea. 10kk juoksi jo pää kolmantena jalkana :D
Sillein kaikki voi olla mahdollista, mutta kuulostaa se uskomattomalta :D

Kuopus täyttää muutaman päivän päästä 9kk ja oppi hiljattain vasta ryömimään..

"nojas sitteriin ja otti askeleita ilman mitään tukea"

Onkohan toi ihan ymmärtänyt mitä "ilman tukea" tarkoittaa? Jos siis luulee että se on sama kuin ilman apua?

no toivottavasti nyt ei sentään vielä :D kerkiää myöhemminkin vallan mainiost!
meillä käveli tuen kanssa 7kk ja irti päästi 10kk ja sekin oli jo turhan aikasta minun mielestä.

saisiko sitä noin pientä edes seisottaa saatika kävelyttää? tuossa yhdessäkin kuvassa vauva oli alle 3kk ja seiso siinä pinnasängyssä.. Luulis että ei tee hyvää vauvalle, vaikka osaiskin jo seistä.

Kyllä noita nuoria luonnonoikkuja on. Esikoinen lähti kävelemään 9kk iässä, esikon kanssa samaan aikaan syntynyt poika 8kk:n iässä. Kaverin lapsi käveli 7kk:n iässä.

Sit on näitä niinkuin mun kuopus :D Ei edes kääntynyt vielä 9kk vanhana :D

no jos vähän lukee niin se lapsi ei ees ryömi vielä.. edellisessä tekstissä sanotaan että on just oppinu kääntymään mahalleen.. kai se voi tehhä vaikka mitä temppuja vahingossa tai tahallaan jos se nostetaan seisomaan sitteriä tms vasten. on siis kuitenkin ilm kolmekuisena jo varannut jaloilleen kun tönöttää pinnasängyssä. mutta tuskin sentään lähtee kävelemään ennenkuin oppii ensin ryöimään tai konttaamaan

No mä tiedän vauvan, joka nelikuisena nousi istuma-asennosta itse seisomaan kun piti käsistä kiinni. Ja ihan itse pönkäs pystyyn, ei vedetty tms.. En olisi uskonut, ellen olisi omin silmin nähnyt.. Mutta en mä kyllä usko että 5kuinen kävelee yhtään mihinkään :)

[QUOTE="vieras";23855400]Kaikki ei konttaa, mulla on 3 lasta ja vaan yksi on kontannu ennen kävelyä[/QUOTE]

juu tiedän toki tämän, kaikki ei myöskään ryömi vaan konttaa suoraan, mutta jompi kumpi kuitenkin pitänee opetella ennenko voi lähteä kävelemään

No mä tiedän vauvan, joka nelikuisena nousi istuma-asennosta itse seisomaan kun piti käsistä kiinni. Ja ihan itse pönkäs pystyyn, ei vedetty tms.. En olisi uskonut, ellen olisi omin silmin nähnyt.. Mutta en mä kyllä usko että 5kuinen kävelee yhtään mihinkään :)

Minä tiedän kans tälläsiä vauvoja.
Ja myös meidän poika oli tälläinen. Hän osas seistä jo 3kk iässä omien jalkojen varassa tukea vasten jos vain siihen hänet asetteli. Oli tosi jäntevä syntyessään ja niinpä hän lähtikin kiirellä eteenpäin liikkumaan.. Onhan toki näitä luonnonoikkuja, mutta tässä vähän mietityttää juurikin se edellinen blogi kirjoitus. Juuri opittu kääntymään ja samassa kuussa jo kävellään! :D

juu tiedän toki tämän, kaikki ei myöskään ryömi vaan konttaa suoraan, mutta jompi kumpi kuitenkin pitänee opetella ennenko voi lähteä kävelemään

Ainakin jotenkin pitää liikkua ennenkuin pystyyn nousee.
Keskimmäinen meillä pyöri ympäri kämppää ja sitten nousi istumaan, sen jälkeen velteli pyllyluisua pitkin kämppää useemman kuukauden ennenkuin nousi seisomaan ja käveli tukiapitkin.

Minullakin on tämmönen vauva ku otti käsistä kiinni ni ponkas siitä seisomaan.. mut laskin heti alas kun ei oo viel kuitenkaan valmis seisomaan. vauva oli myös silloin 4kk.

[QUOTE="vieras";23855474]Minullakin on tämmönen vauva ku otti käsistä kiinni ni ponkas siitä seisomaan.. mut laskin heti alas kun ei oo viel kuitenkaan valmis seisomaan. vauva oli myös silloin 4kk.[/QUOTE]

Multa on menny ohi, että miksei vauva oo valmis seisomaan jos kuitenkin hän itse seisoo jo?
En mä ainakaan koskaan estellyt esikoista nousemasta seisomaan tai kävelemään. Kuitenkin lähti kävelemään 6kk ikäisenä.. Sitä ennen tietty oppi sen seisomisen jalon taidon. Hyvin tuo vieläkin näyttää kävelevän (juoksevan) näin 2v:nä.

Yhteistyössä