Kuinka monen mies/vaimo on valtion palveluksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhentunut sanonta sikäli, että nykyisin se leipä on vain kapea. Pituudesta ei ole enää mitään varmuutta. Ja puoliso on ollut valtiolla töissä, ei ole enää, kun toimintoja yksityistettiin.

:wave: mutta hän ei tosin asu Suomessa. On ollut yli 7 vuotta valtion työssä ja on varmaan eläkkeelle saakka ellei löydä jotain toista työpaikkaa. Myös isä ja veli ja setä ym. on samassa työpaikassa, tai isä siis jo eläkkeellä.

On ehkä ennen ollut. Nykyisin kapea ja epävarma, kun hallitus päättää supistaa määrärahoja. Miksi muuten ihmiset haluavat aina vähentää valtion virkamiehiä?? Monet mieltävät valtion virkamiehet aina hyväpalkkaisiksi liituraitavirkamiehiksi. Myös huonopalkkaiset toimistosihteerit ja vahtimestarit ovat virkamiehiä ja kyllä sitä valtiolla saa painaa nykyään niska limassa hommia....

Mun mies. Kapea leipä on vähän suhteellista. Koulutukseensa nähden tienaa paljon vähemmän kuin alalla keskimäärin, mutta palkka on paljon isompi kuin suomalaisten keskipalkka. Ei tuokaan työpaikka enää niin varma ole, on joutunut porukkaa lähtemään säästöjen vuoksi.Ja työtahtikin on kiristynyt. Jos ennen onkin ollut lepposta, niin nykyään tahti on yhtä tiukka kuin yksityisellä puolella.

[QUOTE="memu";26147320]On ehkä ennen ollut. Nykyisin kapea ja epävarma, kun hallitus päättää supistaa määrärahoja. Miksi muuten ihmiset haluavat aina vähentää valtion virkamiehiä?? Monet mieltävät valtion virkamiehet aina hyväpalkkaisiksi liituraitavirkamiehiksi. Myös huonopalkkaiset toimistosihteerit ja vahtimestarit ovat virkamiehiä ja kyllä sitä valtiolla saa painaa nykyään niska limassa hommia....[/QUOTE]Monet eivät ole enää virkamiehiä, niin hyvä- kuin alempipalkkaisistakin. Ollaan toimessa ja siitähän on paljon helpompi pistää pihalle kuin virkamiehiä. Uusia virkoja ei varmaan enää edes tule ja entiset muuttuvat toimiksi, kun joku lähtee/kuolee/häviää.

Mun mies on valtiolla. Ihan hyvä työ, hyvin tienaa ja ainakin toistaiseksi tuntuu ihan turvatuilta työnäkymätkin. Paljon paremmin sillä on asiat kuin mulla, olen töissä kuntayhtymässä.

Yhteistyössä