kuinka monesti uudelleen yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naiseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naiseva

Vieras
Niin, kuinka monta kertaa teidän tuntemanne parit ovat palanneet uudelleen yhteen ja kuinka suhteen on käynyt? Ei siis mitään julkkiksia vaan ihan oikeita tuttujanne.

Itse tunnen yhden parin,jolla kolmas yrityskerta. Ei mene hyvin. Kolme paria joilla toinen yrityskerta ja yhdellä näistä pareista menee hyvin (olivat vain pari kk erossa) ja yhdellä menee huonosti ja yksi pari on jo eronnut.

Kun mietittiin kaverin kanssa (joka toista kertaa yhdessä miehensä kanssa), että epäonnistuuko suhde yleensä yhteenpalun jälkeen. Niin keksin sitten kysyä, että miten muiden kokemukset? Minkälaisia pareja tunnette/tiedätte ja miten on käynyt? Tai jos itse olette yhteen palanneet.

Oma äitini erosi alkoholistipoikaystävästään valehtelematta useamman kymmentä kertaa. Seurailtiin sitä yhdeksän vuotta...
Eikä ole edes poikkeus. Tiedän useita tämmöisiä läheisriippuvaisia naisia, jotka ottaa lyömisen, juomisen, raiskaamisen, pettämisen (ja kaiken minkä kuvitella) jälkeen miehen takaisin aina vaan, vaikka sata kertaa.

Mua kiinnostaisi ihan sama asia ja nimenomaan sellaisten parien kohdalla, joilla eron syynä muita kuin alkoholi tai väkivaltaongelmia. Itse olen paperilla jo eroamassa, mutta käytännössä suhde onkin hieman lämmenyt. Ja mietin voiko muuttuneisiin ajatuksiin/tunteisiin luottaa..

Oma liittoni pelastui sillä, että viitisen vuotta sitten erosimme ja muutaman kuukauden eron jälkeen päätimme palata yhteen! =)

Paras ystäväni on eronnut nykyisestä avokistaan 4 kertaa, siis niin, että ukko on raahannut kamansa pois kämpästään ja palannut kotipaikkakunnalleen... Nyt muuttivat taas yhteen, tämä on nyt viides kerta. En usko, että tämä kerta kestää sen pidempään kuin aikaisemmatkaan. Ovat siis olleet yhdessä alle 3 vuotta! Ihan uskomaton pariskunta. Ainoastaan käy tän mun ystävän lapset sääliksi, kun ovat joutuneet seuraamaan vierestä isäpuolen ulos- ja sisäänmarssia.... :(

Vähän epäilen, että yhden kerran paluu yhteen voi onnistua, muttei useamman kerran. Ainakin, jos on jo asuttukin pitempään yhdessä ja siis kunnolla koitettu miten yhteiselo sujuu. Tietysti poikkeustapauksia löytyy.

Meillä oli reilun puolen vuoden tauko kun oltiin oltu yhdessä 1.5vuotta, mutta toista kertaa ei olla erottu ja toivon mukaan ei erotakaan. Nyt siitä on kulunu 8vuotta. Ollaan menty naimisiin ja 2 lasta saatu. Talo rakennettu eikä paremmin vois mennä. :heart:
Tunnen pariskuntia jotka on sellaisia on/off-seurustelijoita. Yhdet meni naimisiinki, mutta vajaassa vuodessa tuli ero. Toinen pariki meni naimisiin, mutta olivat muutaman vuoden kuitenki vielä yhdessä. Riippuu aika paljon ihmisistä ja heidän välisistä ongelmista kannattaako sellaista suhdetta jatkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Meillä oli reilun puolen vuoden tauko kun oltiin oltu yhdessä 1.5vuotta, mutta toista kertaa ei olla erottu ja toivon mukaan ei erotakaan. Nyt siitä on kulunu 8vuotta. Ollaan menty naimisiin ja 2 lasta saatu. Talo rakennettu eikä paremmin vois mennä. :heart:
Tunnen pariskuntia jotka on sellaisia on/off-seurustelijoita. Yhdet meni naimisiinki, mutta vajaassa vuodessa tuli ero. Toinen pariki meni naimisiin, mutta olivat muutaman vuoden kuitenki vielä yhdessä. Riippuu aika paljon ihmisistä ja heidän välisistä ongelmista kannattaako sellaista suhdetta jatkaa...

Ihana kuulla. Te olittekin aika vähän aikaa erossa tuossa välissä :)

On/off seurustelussa olisiko kyse enemmän riippuvuudesta kuin rakkaudesta, mene ja tiedä... Jotenkin sitä ajattelee, että jos toista todella rakastaa niin ei siitä montaa kertaa eroa vaan yritää kunnolla, jos on kerta yhteen menty jo toistamiseen.

Yhteistyössä