Kuinka moni aikoo jouluaattona baariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka monilla on ollut tapana, tai on vieläkin, että jouluaattona lähdetään baariin? Ja juodaan siis melkeimpä ainakin perskännit.

Kun mä en jotenkaan tuota ymmärrä, itse en ole ikinä jouluna kännissä ollut (vaikka joskus hurjina vuosina tuli juhlittua joka viikonloppu ). Miehen kaveriporukalla kun on tuo tapa ja siellä jopa 7kk lapsen äiti ja isä aikovat juhlia (vauva kun nukkuu yönsä eikä herää ennen aamua...kuulemma... ). Ehkä joillakin hiukan ongelma asian kanssa kun noin pitää tehdä.

ei jouluaattona mutta joulupäivänä meillä on tapana mennä kotipaikkakuntamme (ainoaan) baariin ja morjenstella kaikki entiset luokkakamut sun muut ja vaihdella kuulumiset. se on perinne :xmas:
tyttö jää isovanhemmilleen hoitoon illaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
(vauva kun nukkuu yönsä eikä herää ennen aamua...kuulemma... )
Toivottavasti siellä on kuitenki selväpäinen aikuinen lapsenvahtina, jos vaikka herääkin tai jotain sattuu. :o

Me ei olla koskaan aattona käyty baarissa, mut viiniä kyllä maistellaan siinä ruokaillessa. Ei kännejä kuitenkaan. Joulupäivänä oon nuoruusvuosina käyny... Se oli se perinteinen "kaikki vanhat tutut baarissa" -ilta ainaki siihen aikaan. Nyt en varmaan edes jaksais. Tai no, on meillä tarkotus kävästä kaveripariskunnan kanssa, mut sitte uuden vuoden tietämillä. Mutsi hoitaa poikaa sen aikaa... Onkin eka kerta mulle viihteellä raskaaks tulon jälkeen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
(vauva kun nukkuu yönsä eikä herää ennen aamua...kuulemma... )
Toivottavasti siellä on kuitenki selväpäinen aikuinen lapsenvahtina, jos vaikka herääkin tai jotain sattuu. :o

Me ei olla koskaan aattona käyty baarissa, mut viiniä kyllä maistellaan siinä ruokaillessa. Ei kännejä kuitenkaan. Joulupäivänä oon nuoruusvuosina käyny... Se oli se perinteinen "kaikki vanhat tutut baarissa" -ilta ainaki siihen aikaan. Nyt en varmaan edes jaksais. Tai no, on meillä tarkotus kävästä kaveripariskunnan kanssa, mut sitte uuden vuoden tietämillä. Mutsi hoitaa poikaa sen aikaa... Onkin eka kerta mulle viihteellä raskaaks tulon jälkeen. :)

Nii-i, kun ei ole. Äiti vain aina mulle yrittää todistella, että ei siinä mitään kun se vauvahan nukkuu aina aamuun asti, ikinä ei yöllä herää niin ihan hyvin voi olla kännissä...

Kuinka monilla on ollut tapana, tai on vieläkin, että jouluaattona lähdetään baariin? Ja juodaan siis melkeimpä ainakin perskännit.

Kun mä en jotenkaan tuota ymmärrä, itse en ole ikinä jouluna kännissä ollut (vaikka joskus hurjina vuosina tuli juhlittua joka viikonloppu ). Miehen kaveriporukalla kun on tuo tapa ja siellä jopa 7kk lapsen äiti ja isä aikovat juhlia (vauva kun nukkuu yönsä eikä herää ennen aamua...kuulemma... ). Ehkä joillakin hiukan ongelma asian kanssa kun noin pitää tehdä.

Toivottavasti teet ko.äidistä ja isästä ilmoituksen tuollaisesta,ettei se vauva sitten tosiaan jää sinne yöksi yksi :'(

Luuseri-juoppoja tollaset. Täytyy olla korvien välissä jotain vikaa jos käsittää, että aina kun on juhlat, pitää olla kännit! :headwall:

Joulu on lasten juhla! Jos sellaisia on tähän maailmaan tehnyt, niin ei tarttis tippaakaan ottaa jouluna! Vois nyt edes yhden päivän vuodessa juhlia lasten ehdoilla.

Niinpä. Mieleni tekisi kyllä tehdä ilmoitus...Äiti kirosi tässä pari päivää sitten mulle puhelimessa sitä, että kun lapsi nyt nukkunut huonosti ja ei siinä muuten mitään kuulemma mutta kun sitten aattona ei ehkä voikaan vetää kauheesti kun jos lapsi herääkin yöllä niin ei jaksa sitten itse herätä hoitamaan...

Joulu todellakin on lasten juhla ja aikuisten,ainakin lasten vanhempien, tulisi se ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinpä. Mieleni tekisi kyllä tehdä ilmoitus...Äiti kirosi tässä pari päivää sitten mulle puhelimessa sitä, että kun lapsi nyt nukkunut huonosti ja ei siinä muuten mitään kuulemma mutta kun sitten aattona ei ehkä voikaan vetää kauheesti kun jos lapsi herääkin yöllä niin ei jaksa sitten itse herätä hoitamaan...

Joulu todellakin on lasten juhla ja aikuisten,ainakin lasten vanhempien, tulisi se ymmärtää.

Älä edes mieti teetkö imoitusta vai et..jos kerta tosissaan on jättämässä vauvaa yksin..

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Älä edes mieti teetkö imoitusta vai et..jos kerta tosissaan on jättämässä vauvaa yksin..

Niin, totta puhut kyllä! Jos nyt asia menee niin, että tosiaankin kännit vetävät (jos lapsi on nukkunutkin nyt jo yönsä hyvin ) niin aion kyllä valistaa hiukan ja jos ei tehoa niin sitten.

En. Kerran olen käynyt, eka joulu kun lapset meni isälleen ja jäin yksin. Pienessä kaupungissa vain yksi baari auki....onneksi kaveri lähti mukaan...vedettiinkin sitten kaksin käsin ja jotkut kamalat möpelöt lähti mukaan vielläkin hävettää kun muistelee. Meidän piti mennä kaverin mutsille aamulla puurolle, oksulla juostiin vuoron perään....ei lähdetty jatkettiin korkaamalla kolmen vartin suomi pullo.....aaaaagh kamalaa ajatella nyt. Mutta se oli silloin ja sitä tarvitsi siihen tuskaan....

Tää ei lähe! :wave: Mä olen joskus nuorempana ja perheettömänä ollut baarissa jouluaattona, viimeksi n. 10 vuotta sitten oltiin pikkubroidin kanssa baarissa ja illan huipennuksiksi broidi oli jättänyt riisipuuron hellalle palamaan...mutsi oli innoissaan herätessään palohälyttimen vonkunaan. :saint:

Yhteistyössä