Kuinka moni ei edes halua ajatella joulua???

Myrskynmerkki

Jäsen
20.08.2007
552
0
16
Anteeks vaan kaikille innokkaille joulumielisille..mutta mua ahdistaa toi ja joulun alotus suunnattomasti!!
Eli onko muita ketkä ei halua eikä aio joulun kanssa hössöttää?? Vai oonko mä vaan niin tylsä??

Mä OON ollu joulu-ihminen,mutta sitten elämä ja tilanteet vei joulusta maun..enkä oo vieläkään löytäny sitä "ikuista joulua" ittestäni. Mä rakastin sitä askartelua ja aloin marraskuun puolessa välissä koristelemaan kotia pikkuhiljaa. Tein kortteja,oli joulukukkia,kalentereita,kransseja,koristeita,jouluvaloja ja kynttilöitä ja jne.
Mutta enää ei joulu tunnu joululta..se hössötys vit..ttaa ja oon todennu sen kalliiksi yliarvostetuksi hössötykseksi. Eikä tää mun nykynen siippani ole yhtään asiaa muuttanu kun se suorastaan vihaa joulua,ei ostais lahjoja ollenkaan jos kehtais olla ostamatta :|

Lasten takia sitä joulua sitten taas tänä vuonna tehdään..nyt olis isompi oma koti mitä vois laittaa jouluseks mutta enpä tiedä. Voi olla että oon synnyttämässäkin (kääk)
Toi lahjakulttuuri mua on aina vähä ihmetyttäny..viime vuonna ihan suututti kun näki lasten lahjat ja tajus paljon rahaa niihin oli kaikilla menny. Siis niitä oli useita kymmeniä per lärvi ja suurin osa turhaa. Vaikka olen yrittäny kaikille sanoa ja opastaa ettei paskaa osteta. Haluaisin että lapset olis iloisia vaikka muutamasta lahjastakin vaan..mutta kyllä tää kulttuuri opettaa ne tollasiks pinnallisiks (ainakin jouluna) valitettavasti :ashamed:
Meilläkin on niin iso suku että niitä lahjoja tulee hirveesti,halus tai ei.

Käytiin eilen ikeassa hapitsulla ja kyllä meiltä pääs hyvät naurut kun tultiin ulos itse kauppatilasta sinne varastoon missä on ne valtavat hyllyt täynnä tavaraa. Siellä oli koko pitkä ja leveä keskikäytävä täynnä joulukoristeita! :laugh: Meidän likka oli vähän ihmeissään...

Mutta en minä kyllä tähän pinoon kuulu. Kyllä minä joulua odotan, vaikka en näin aikasin välitäkään alkaa tekemään valmisteluja... :whistle:

Siis kyllä mäkin joulusta pidän,ainakin siitä tunnelmasta..se vaan ahdistaa enkä tykkää siitä kuinka se kaupallistuu koko ajan enemmän ja enemmän. Ja aina vaan aikasemmin joka vuosi.
Ehkä pitäs tosiaan alkaa niitä lahjoja nyt miettimään ettei pää hajoa taas kun niitä etitään/tehdään viime hetkellä. Itse tehty on paras mutta keksi eikä varmaan jaksa :ashamed:

Tykkään joulusta, sen tunnelmasta, kiireettömyydestä ja perhekeskeisyydestä. Mutta en tykkää siitä kuukausien etukäteen hössöttämisestä, kiireestä, hirmuisesta varustelukilvasta ja lahjojen hankinnasta puolitutuille ihmisille.

Rasittaa tää jouluhössötys jo monta kuukautta ennen ko juhlaa.
Itse en vietä joulua ollenkaan ja yritänkin sivuuttaa koko joulun mahdollisimman hyvin. Tosin välillä lueskelen noita jouluketjuja ja nauran joulun riivaamille mammoille, jotka höösäävät itsensä puolikuoliaaksi ja maksavat itsensä kipeiksi parin päivän takia. onhan se hieman huvittavaa :whistle:

Yhteistyössä