Kuinka moni katuu äitipuoleksi ryhtymistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olin mielestäni täysin tietoinen, ja myös hyvin halukas, siitä mihin ryhdyin, kun otin yh miehen...enpä olisi osannut arvata. Kyllä välillä on kaduttanut ja katkerasti. Olen myös miettinyt, että jos minun lapseni saisivat kaltaiseni äitipuolen, niin olisi kyllä tosi, tosi huono juttu. En tiedä, toivottavasti aika auttaa. Nyt meillä on 5,5 v yhteistä aikaa takana, eikä tämä helpommaksi ole mennyt. Päin vastoin, alku oli kivaa aikaa.

Ja edelleen: kyllä minä vaadin, että mieheni lasten on toteltava minua minun kodissani. En ole äiti, mutta olen aikuinen tässä talossa. Jos sanon, että siivoa leikkisi paikalleen, lapsi tekee ja tottelee. Ei ole mitään järkeä että lasten isä tulee perästä ja sanoo tasan saman, ja vasta sitten lapsi reagoi.
Minä olen olemassa, minun ylitseni ei kävellä, ja minun sanomisiin on myös reagoitava.
Huomioinhan minäkin miehen lapset: ostan kaupasta sapuskaa niin että kaikille riittä, ostan lasten mieli- ja lempparijuttuja. Kyllä silloin on minutkin noteerattava.
Rakastaa tai tykätä ei tarvitse, kuten ei minunkaan lapsista. Mutta hyväksyttävä, siedettävä edes.

MEillä meni tilanne välillä niin mahdottomaksi, että ilmoitin miehelle myös, että jos tilanne ei muutu, tänne ei lapsilla ole tulemista. Ilmeisesti lapsille piti tilanne viedä näin pitkälle, sillä nyt on ollut parempi tilanne.
Ilmeisesti kuitenkin nuorempi ex-liiton lapsista on mustasukkainen meidän yhteisestä tai en tiedä, mutta välillä hän kohtelee pienintä aika kummallisesti. Onko se ajattelemattomuutta vai kiusaako hän? ILkeä siis? Vkl-lapsella on kuitenkin ikää jo sen verran että jotain pitäisi tajuta, mutta silti hän yllyttää ja kannustaa vaippaikäistä velipuoltaan tekemään asioita, jotka ovat paitsi kiellettyjä, myös vaarallisia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 14:44 exä ja nyxä kirjoitti:
Ja edelleen: kyllä minä vaadin, että mieheni lasten on toteltava minua minun kodissani. En ole äiti, mutta olen aikuinen tässä talossa. Jos sanon, että siivoa leikkisi paikalleen, lapsi tekee ja tottelee. Ei ole mitään järkeä että lasten isä tulee perästä ja sanoo tasan saman, ja vasta sitten lapsi reagoi.
Minä olen olemassa, minun ylitseni ei kävellä, ja minun sanomisiin on myös reagoitava.
Huomioinhan minäkin miehen lapset: ostan kaupasta sapuskaa niin että kaikille riittä, ostan lasten mieli- ja lempparijuttuja. Kyllä silloin on minutkin noteerattava.
Rakastaa tai tykätä ei tarvitse, kuten ei minunkaan lapsista. Mutta hyväksyttävä, siedettävä edes.

MEillä meni tilanne välillä niin mahdottomaksi, että ilmoitin miehelle myös, että jos tilanne ei muutu, tänne ei lapsilla ole tulemista. Ilmeisesti lapsille piti tilanne viedä näin pitkälle, sillä nyt on ollut parempi tilanne.
Ilmeisesti kuitenkin nuorempi ex-liiton lapsista on mustasukkainen meidän yhteisestä tai en tiedä, mutta välillä hän kohtelee pienintä aika kummallisesti. Onko se ajattelemattomuutta vai kiusaako hän? ILkeä siis? Vkl-lapsella on kuitenkin ikää jo sen verran että jotain pitäisi tajuta, mutta silti hän yllyttää ja kannustaa vaippaikäistä velipuoltaan tekemään asioita, jotka ovat paitsi kiellettyjä, myös vaarallisia.
Mä olen myös se paha äitipuoli jonka pitää kestää ja kestää lapsen oikut,puheet siitä että olen vanha ämmä ja mä en häntä määrää.Että mä tiedän sekä äidin että äitipuolen aseman.
Meillä lapset oli isänsä luona kaksi viikkoa kesälomalla ja siellä oli ollut ilmiriita kun miehen uusi avovaimo syytti meidän lapsia varkaaksi.Haukkui ja syytteli ja lapset sanoi että he ei ole tehneet mitään.Asia selvisi sitten ja oli äitipuolen oma muka.
Anteeksipyyntöä ei kuulunut 11 ja 13 vuotiaille josta nämä vetivät herneen nenäänsä ja sen jälkeen mentiin ovet paukkuen.
Siitä oli seurannut armoton riita ja äitipuoli sanoi että jos häntä ei täällä totella ja täällä ei osata käyttäytyä ihmisiksi niin tänne ei ole tulemista.
Lasten isä tämän kertoi ja itse sanoi että tilanne vähän kärjistyi.
Meillä on lapset tottuneet anteeksipyyntöön myös minun suustani jos olen väärin toiminut.
Ei se ole helppoa äitinä olo ja äitipuolena oleminen on vielä vaikeampaa.
meillä on kuitenkin lapsilla käytöstavat kotona ja olen sanonut myös exän avokille että kun lapset sinne tulevat,niitä saa ja pitää komentaa.Muuten ei mistään tule mitään.Hän on kuitenkin sanonut että kasvattaa ja hoitaa vain omansa mikä kyllä näkyy.
Meidän muksut oli tosi loukkaantuneita kun hän tekee aamupalan vain omilleen ja jos mies ei tee meidän muksuille ne jää sitten ilman.
Mun mielestä aikuisen tehtävä on ottaa vastuu lapsista,tottahan se on että ne ei ole äitipuolen lapsia vaan mun kakaroitani mutta ei mulle tulis mieleenkään jättää miehen muksua ilman aamupalaa vedoten siihen että mä hoidan vaan omat lapseni.Yhteiselämä ei toimi niin ja se tulee vielä näkymään mun exäni suhteessa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2005 klo 16:44 äityli-82 kirjoitti:
näitä juttuja kun lukee niin kyllä vahvistuu ajatus siitä että ukko kerran tästä perheestä lähti niin uuden muijan kanssa ei meidän lapsia hoida.eli sitten kun alkaa seurustelemaan niin lasten tapaamiset jatkuu kyllä mutta uusi nainen on ne ajat muualla tai sitten mies tulee meille niitä tapaamaan.

Tätä mieltä oli mieheni exä, kun minä tulin miehen elämään mukaan. Hän kertoi lapsille, ettei minun kanssani saa olla missään tekemisissä. Lapset siinä sitten hämillään, miten toimia: äiti käski, ja äidin käskyä ei missään nimessä saa uhmata!
Mies ei exänsä ohjeista piitannut, olimme yhdessä.
Mies oli sitä mieltä ettei hänen elämänsä kuulu hänen exälleen ja hän elää lastensa kanssa juuri sillä tavalla kuin haluaa. Eihän exäkään kysy häneltä lupaa oman elämänsä suhteen!

Jos exä olisi antanut lapsilleen luvan tykätä minustakin, luvan olla onnellisia isällään, luvan ikävöidä ja luvan rakastaa isäänsä, me kaikki kunnioittaisimme häntä huomattavasti enemmän: minä, mies, lapset. Ja ennenkaikkea: se kaikki tulee äidille itselleen takaisin moninkertaisesti. Se, että lapsi tykkää muistakin ihmisistä kuin bio-äidistään ei ole pois äidinrakkaudesta. Päinvastoin.

Joten päästä irti. Anna exäsi elää kuten haluaa, lapsen tavata niitä ihmisiä jotka isän elämään kuuluvat, elleivät he ole jotain kriminaaleja, kyseessä ryyppubiletta tms. älytöntä.- Jos kyseessä on ihan tavalliset ihmiset, ja vaikket sinä heidän ajatusmaailmaasi tajuakaan, he eivät vahingoksi ole. Se, että sinä rajoitat ja puutut asioihin, jotka eivät sinulle kuulu - se on vahingoksi lapselle. Sinun katkeruutesi ja vihasi on vahingoksi.

kyllä minun mielestäni myös lapsen ikä vaikuttaa siihen että milloin sille voi kertoa uusista suhteista....ei ole lasta kohtaa oikein että hän on itsekkin täysin ymmällään kun oma äiti ja isä eroaa ja tulee uusia suhteita.

Mä olisin halunnut että miehen mukana olisi tullut lapsi/a,jotta tilanne olis ollut tasapuolisempi kuin niin että vain minun lapset asuu täällä,ja yhteiset.niin.
On kivaa nähdä kuinka täälläkin puntit tasaantuu kun miehen poika tulee käymään,valitettavan harvoin vaan nykyään kun on jo teini.Ja tämähän sitten ei tarkoita automaattisesti että olisin mikäänä äiti-aurinko ja tykkäisin varauksetta kaikista muksuista,tätäkin poikaa kohtaan tullu monet ärsytykset juuri siksi että hänellä on paljon enemmän vapauksia meillä ollessaan kuin talon omilla muksuilla....mut silti!

Minäkin välillä kaduin, mutta 7 vuoden yhdessäolon ja yhteisen lapsen syntymän jälkeen en enää pätkääkään.

Välillä risoi aivan hirveästi, enkä tajua, miksi en kerännyt kipsujani ja lähtenyt. Olin mustasukkainen sekä miehen lapsille että ex:lle. Mutta aika ja yhteiset kokemukset ovat olleet meilläkin se ratkaisu. Olen varma miehen rakkaudesta, eikä hänen rakkautensa ensimmäisen avioliiton lapsiin, ole enää minulle uhka. Pikemminkin tae siitä, että oma lapseni on saanut hyvän isän, joka ei mahdollisen eronkaan jälkeen hylkää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 15:35 Mema kirjoitti:
Samoin, välillä kaduttaa. Varsinkin niiden viiden päivän aikana joka toinen viikko kun mieheni lapset ovat meillä.
Meillä menee aivan mielettömän hyvin aina ne viikot kun olemme kaksin, mutta heti kun nämä tenavat saapuvat paikalle, alkaa ihan erilainen tunnelma.
Minua risoo se, että niiden päivien aikana ei keskitytä mihinkään muuhun kun niihin penskoihin. Me emme edes keskustele sinä aikana kunnolla mistään. Jos yritämme, jompi kumpi lapsista tulee varmasti keskeyttämään ja taas keskitytään heihin. Ihan kuin meillä ei suhdetta olisikaan, tai ei siitä huolta ainakaan tarvi pitää, lapsista vain.
Olen yrittänyt järjestää niin, että minun omat menoni ja ystävien kanssa tapaamiset osuisivat tähän samaan aikaan kun miehelläni on lapsensa, mutta siitäkin syntyy aina sota, "Lähden heitä karkuun" "Elän sinkkuelämää sen ajan"jne. Mutta kun rehellisesti sanoen en mitenkään nauti siitä että passaan toisen penskoja viisi vuorokautta putkeen. Päivänkin jälkeen kaipaan jo omaa rauhaa ja omaa elämää.

Mieheni on silti upea ja meidän omat kaksin-olo-viikot ovat aivan ihania, niistä en haluaisi luopua..

Tenavat huomenna taas tulossa ja nyt jo pitää alkaa valmistautumaan siihen ostamalla kaappi täyteen vanukkaita, täyttämällä vesiallasta, jne. Ärsyttää jo etukäteen...
Runsas vuosi tätä on nyt vierähtänyt. Mitähän pitäisi tehdä jotta sopeutuisin?

tää on ku SUORAAN MUN AJATUKSISTA!!! SIIS AIVAN JOKA SANA!! :ashamed: :hug: eiks ookki ihanaa tää uus#/%#":perhe-elämä.. :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2005 klo 19:45 Äitipuolien puolesta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2005 klo 16:44 äityli-82 kirjoitti:
näitä juttuja kun lukee niin kyllä vahvistuu ajatus siitä että ukko kerran tästä perheestä lähti niin uuden muijan kanssa ei meidän lapsia hoida.eli sitten kun alkaa seurustelemaan niin lasten tapaamiset jatkuu kyllä mutta uusi nainen on ne ajat muualla tai sitten mies tulee meille niitä tapaamaan.

Ikäsi kyllä kertookin jo kypsyytesi asteen mutta vaivaannunpa silti!Oletkos ajatellut asiaa ikinä äitipuolien kannalta?He rakastuvat mieheen ja samalla saavat ex:n ja lapset samassa paketissa.Se ei mikään helppo paketti kuule varmasti ole!
Mietippä asiaa omalle kohdallesi jos tuolla kapasiteetillasi siihen kykenet!
Etkä sinä voi ex:nä määrätä saako uusi naisystävä tavata lapsianne ja tuskinpa ex-miehesi sinunkaan naamaa mielellään eron jälkeen katselee(jos haluaisit miehen tulevan teille)!!Äitipuolena olo jos jokin on kasvamista ja se voisi tehdä teille äiteillekkin TODELLA hyvää!

PEESAAN!!! \|O \|O :kieh: :kieh:

Rehellisesti voin sanoa että ei kaduta. Vaikka monta riitaa on ollut miehen kanssa ja yhteen on otettu etälapsenkin kanssa, niin silti kaikki on mennyt aika lailla hyvin. Aikuiset on aikuisia ja heitä totellaan sekä molempien kotien vähän erilaisia sääntöjä noudatetaan. Ehkä asiaa auttaa se, että etälapsella on kiltti luonne ja tätä peliä pyörittää kolme järkevää(?) aikuista, jotka ei turhista nahistele.

Toki paljon korjattavaa olisi, mutta sekin enimmäkseen täällä oman äijän päässä kuin etälapsen äidin luona ;-) joka on tehnyt mielestäni suuren ja hyvän työn kasvattaessaan lapsensa suurelta osin yksin - tosin ison ja hyvän sukulaisten ja ystävien tukiverkoston avulla, joka itseltämme puuttuu yhteisen lapsen kohdalla. Mutta sehän ei ole etälapsen eikä exän vika!

Minulla on hyvä mies, ja tottelevaisia lapsia. Lapsia on yhteensä kuusi, joista neljä vierailevia.
Miehen päätös on, että yhteistä lasta emme tee, koska lapsia on entuudestaan tarpeeksi. Olen eri mieltä hänen kanssaan, mutta mitään ei ole tehtävissä. Se kaduttaa!

Voi kun monen jutut on suoraan mun elämästä. Uusperhettä monta vuotta takana. On Kaksi mun ja kaksi sun ja yksi meidän lapsi. Nämä sun on miehen ed. liitosta käyvät meillä silloin tällöin melko harvoin. Lähinnä kun on pitkä ososlista esim jääkiekkovarusteita ostettavana. Jo ekalla henkäisyllä kun tulevat ovasta lakaa ritirampsu. Ootas nyt mitä se nyt olikaan mitä piti ostaa, ja ihan raukat hätääntyvät kun ei joku listasta muistu mieleen. Kotonaan eivät tee kotitöitä. Esim. ruuat jatetään pöytään ja äitinsä siivoaa. No meillä sitten taitetaan pitääkö jäljet korjata. Voiko pissiä WC-pytyn viereen ja jättää pyyhkimättä (huom ovat 12v ja 14v). Mitkään nukkumaan menoajat tai rajoitteet tv:n katselussa eivät koske heitä. Josku sapettaa rankasti \|O ###!!!###%%% takuulla jatkaisin matkaa jos näillä tiedoilla varustettuna törmäisin tähän nykyiseeni uudestaan. Kyllä saletti on näin.

Minä olen niin sanottu puoli äitipuoli miehelläni on kohta kuusivuotta täyttävä poika joka vierailee meillä joka toinen viikonloppu.
Minulla itselläni on poika ja tyttö ennestään jotka taas vierailevat joka toinen viikonloppum omalla isällään.
Sitten meillä on yhteinen puolivuotias poika.
Ongelmia syntyy aina välillä kun kaikki lapset ovat kotona varsinkin poikien välillä! mieheni poika on aika raisu lapsi niin on syntynyt jos jonkin näköistä haaveria ongelma minulla itselläni on komentamisessa koska mieheni poika kuitenkin vierailee meillä niin harvoin en jotenkaan raaski komentaa jakäskeä koko ajan, koska toisaalta pelkään ,että hän rupaa inhoamaan minua siis ongelmia on!

Itseäni kaduttaa usein mieheni lapset. En ole ikinä tuntenut lapsia kohtaan mitään, en suoraan sanottuna ole tykännyt edes lapsista. Kun mieheni lapset käyvät meillä joka toinen viikonloppu on se minulle jo "hermojaraastava vkl". Mieheni on sitä mieltä, että minun pitäisi olla mukana 100 %, eikä hän ymmärrä kuinka minä en rakasta hänen lapsiaan. Hän varmasti rakastaa lapsiaan, mutta minulla on pointti ettei tarvitse muitten lapsia rakastaa, kunhan tulee vain toimeen. Minulle on tullut hieman enemmän suvaisevaisuutta, kun reilut vuosi sitten saimme oman lapsen, jota rakastan yli kaiken. Itse haluaisin matkustaa olla viettää aikaa ydinperheen kanssa. Mieheni taas haluaa omat lapset jokaiselle matkallemme mukaan. Minun matkustushimoni laskee kuin lehmän häntä, kun kuulen että mieheni lapset tulevat mukaan. Usein olen katunut tätä uusperheellisen elämään. Ajan kanssa olen oppinut suvaitsevammaksi heidän kanssaa, mutta minulle he ovat yhä mieheni lapsia ja meidän yhteinen lapseni on meidän lapsi. Jos minulta kysytään kuinka monta lasta teidän perheeseenne kuuluu, vastaan että 1 lapsi. Meitä on kolme. Mieheni tästä suuttuu, sillä meillä on 3 lasta. Olen korjannut asian ,että hänellä on 3 lasta, joista 2 asuu lasten äidin kanssa ja 1 lapsi meidän kanssamme. Onko se miesten vaikea ymmärtää, ettei kaikki naiset automaattisesti ota ns. äidin roolia heidänkin lapsistaan. Minä teen ruuat , siivoan, pesen pyykit, jutustelin niitä näitä mieheni lapsille, käyn hakemassa heitä, touhuan vähän heidän kanssaan, mutta that's it. En halua enempää. Oman lapseni kanssa jaksan touhuta ja ihastella hänen kehitystään.

Vierailemassa tällä osastolla... Uskomatonta kuinka huonoja kokemuksia teillä useilla on miehen aikaisemmista lapsista.... :\|

Meillä ei ole ollut minkäänlaista hankausta, ei alussa eikä nytkään. Mies hoiti alussa lastensa (silloin 6,9 ja 12 v.) ruokkimisen, tiskit, "viihdyttämisen" jne. ei mun tarvinnut alkaa tekoäidiksi. Luin nuorimmalle iltasatua ja letitin tukkaa, koska hän minulta sitä pyysi. Yhdessä tehtiin kaikenlaista, kävin huvipuistoissa ym. vaikka inhoan sellaisia paikkoja ja olisin mieluummin lähtenyt vaikka shoppailemaan. Minusta lapset olivat ja ovat edelleen hyväkäytöksisiä ja fiksuja. Mieheni ja hänen ex-vaimonsa ovat kasvattaneet lapsensa hyvin eikä mitään kiroamisia, ovenpaukutuksia tai haukkumisia ole tarvinnut kestää. Vanhin poika kertoo aina mulle eikä isälleen esim jos tyttöystävätilanteeseen on tullut muutosta ja nyt viimeisimpänä soitti mulle kertoakseen yo-kirjoitusten kulusta. Myös suhde lasten äitiin on asiallinen. Osallistumme koko nykyperheellä hänen järjestämiinsä lasten rippijuhliin tms.

Ainut kielteinen mitä olen saanut kokea suhteessa lapsiin oli, kun olimme lomamatkalla mieheni isovanhempien luona miehen lasten kanssa, meillä oli yhteisiä silloin vielä ollut. Kuulin, kuinka anoppi supisi selkäni takana, että mikä "äiti" tuo kuvittelee olevansa, kun olin harjaamassa tytön tukkaa. Se loukkasi kyllä. Jätin asian omaan arvoonsa, koska kuitenkin tuossa tilanteessa tyttö itse oli kääntynyt minun eikä oman isoäitinsä puoleen ja tavallaan valinnut meistä kahdesta minut läheisemmäksi, joten anopin tuhahdus oli itse asiassa aika ymmärrettävä. Itseäni en ole missään vaiheessa tyrkyttänyt vaan lapset ovat saaneet lähestyä mua omassa tahdissaan. Kaikkien kolmen kanssa välit ovat nykyään todella hyvät. Luonnollisesti napisen jostain "unohdetuista" ruohonleikkuuvuoroista jne ja saatan sanoa kovastikin. Mutta sekin kuuluu asiaan. En missään vaiheessa ole katunut ryhtymistäni viikonloppuäitipuoleksi, mielestäni olen päässyt todella helpolla. Ihania lapsia. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 21:10 Footballers Wife kirjoitti:
Vierailemassa tällä osastolla... Uskomatonta kuinka huonoja kokemuksia teillä useilla on miehen aikaisemmista lapsista.... :\|

Meillä ei ole ollut minkäänlaista hankausta, ei alussa eikä nytkään. Mies hoiti alussa lastensa (silloin 6,9 ja 12 v.) ruokkimisen, tiskit, "viihdyttämisen" jne. ei mun tarvinnut alkaa tekoäidiksi. Luin nuorimmalle iltasatua ja letitin tukkaa, koska hän minulta sitä pyysi. Yhdessä tehtiin kaikenlaista, kävin huvipuistoissa ym. vaikka inhoan sellaisia paikkoja ja olisin mieluummin lähtenyt vaikka shoppailemaan. Minusta lapset olivat ja ovat edelleen hyväkäytöksisiä ja fiksuja. Mieheni ja hänen ex-vaimonsa ovat kasvattaneet lapsensa hyvin eikä mitään kiroamisia, ovenpaukutuksia tai haukkumisia ole tarvinnut kestää. Vanhin poika kertoo aina mulle eikä isälleen esim jos tyttöystävätilanteeseen on tullut muutosta ja nyt viimeisimpänä soitti mulle kertoakseen yo-kirjoitusten kulusta. Myös suhde lasten äitiin on asiallinen. Osallistumme koko nykyperheellä hänen järjestämiinsä lasten rippijuhliin tms.

Ainut kielteinen mitä olen saanut kokea suhteessa lapsiin oli, kun olimme lomamatkalla mieheni isovanhempien luona miehen lasten kanssa, meillä oli yhteisiä silloin vielä ollut. Kuulin, kuinka anoppi supisi selkäni takana, että mikä "äiti" tuo kuvittelee olevansa, kun olin harjaamassa tytön tukkaa. Se loukkasi kyllä. Jätin asian omaan arvoonsa, koska kuitenkin tuossa tilanteessa tyttö itse oli kääntynyt minun eikä oman isoäitinsä puoleen ja tavallaan valinnut meistä kahdesta minut läheisemmäksi, joten anopin tuhahdus oli itse asiassa aika ymmärrettävä. Itseäni en ole missään vaiheessa tyrkyttänyt vaan lapset ovat saaneet lähestyä mua omassa tahdissaan. Kaikkien kolmen kanssa välit ovat nykyään todella hyvät. Luonnollisesti napisen jostain "unohdetuista" ruohonleikkuuvuoroista jne ja saatan sanoa kovastikin. Mutta sekin kuuluu asiaan. En missään vaiheessa ole katunut ryhtymistäni viikonloppuäitipuoleksi, mielestäni olen päässyt todella helpolla. Ihania lapsia. =)
Jos on ihanat lapset niin ei tuo äitipuolikaan pahalta kuulostanut. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2005 klo 14:14 joo ilkeä äitipuoli kirjoitti:
Voi kun monen jutut on suoraan mun elämästä. Uusperhettä monta vuotta takana. On Kaksi mun ja kaksi sun ja yksi meidän lapsi. Nämä sun on miehen ed. liitosta käyvät meillä silloin tällöin melko harvoin. Lähinnä kun on pitkä ososlista esim jääkiekkovarusteita ostettavana. Jo ekalla henkäisyllä kun tulevat ovasta lakaa ritirampsu. Ootas nyt mitä se nyt olikaan mitä piti ostaa, ja ihan raukat hätääntyvät kun ei joku listasta muistu mieleen. Kotonaan eivät tee kotitöitä. Esim. ruuat jatetään pöytään ja äitinsä siivoaa. No meillä sitten taitetaan pitääkö jäljet korjata. Voiko pissiä WC-pytyn viereen ja jättää pyyhkimättä (huom ovat 12v ja 14v). Mitkään nukkumaan menoajat tai rajoitteet tv:n katselussa eivät koske heitä. Josku sapettaa rankasti \|O ###!!!###%%% takuulla jatkaisin matkaa jos näillä tiedoilla varustettuna törmäisin tähän nykyiseeni uudestaan. Kyllä saletti on näin.
Meillä niin että miehen muksut asuvat meillä ja käyvät äitinsä luona.Ja tuntuu etä siellä ei tarvitse tehdä yhtään mitään... \|O eli lähtään viihteelle!!! \|O \|O

Yhteistyössä