Kuinka moni neuloo lapsille villasukat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Villasukat ja lapaset on tosi ihania ja me käytetäänkin niitä paljon. Mummi neuloo. Jos ei neuloisi, opettelisin itse. Jotain nättejä voisin ostaakin (siis ihan peruslangoista kuitenkin), mutta en kyllä paljon yli vitosen raatsis maksaa...

minä kudon kaikki ite, mitä vaan voi, sukat, lapaset, kypärämyssyt, pipot, villapuvut, nyt työnalla tulevalle vauvalle villapussi hupulla ja hihoilla ja peitto.... sukkia esikoiselle tulee kun innostuu ni päivässä parhaillaan sen 2-3 paria..

Minä neulon ite, äitikin jonkun verran mutta pääasiallisesti teen itse sukat ja lapaset 4lle lapselleni. Ei ne mummat ja isomummat oo lopullisesti teidän lapsia sukittamas, opetelkaa :wave:

neulon itse mutta ymmärrän kyllä enkä viisastele jos joku kutoo. Meillä kangaspuilla kudotaan :saint:

Yleensä niistä suostutaan maksamaan just lankojen hinta eli taloudellisesti ei kannata. Siksi teen omaksi iloksi ja joululahjoiksi (nyt jo iso kassillinen valmiina)

neulon kyllä, omille ja sukulaislapsille kaikille + aikuisillekin.

kirppareilta oon kattellut uusien villasukkien hintoja ja ne on niiiiin halpoja että siinä justiinsa kattaa langat, ei muuta. että ei sillä voitolla pääse, ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ei ne mummat ja isomummat oo lopullisesti teidän lapsia sukittamas, opetelkaa :wave:

Meillä on varmaan pari muovikassillista käyttämättömiä villiksiä odottamassa, riittävät tod.näk. loppuiäksi :D

Mutta entäs kun omilla lapsilla on lapsia, ei ole välttämättä enää niitä isomummuja kutomassa :) Ei sillä, ei kaikkien tarvi osata/viitsiä/haluta kutoa sukkia.

mä teen kaikki neuleet itse.Periaattestakaa en osta valmiina :p oon tehny esim tulevalle talvelle lapsilleni villavaatteet päästä varpaisiin,sukat,lapaset,pipot,villahousut,takit ym.Joskus teen kavereidenkin lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ei ne mummat ja isomummat oo lopullisesti teidän lapsia sukittamas, opetelkaa :wave:

Meillä on varmaan pari muovikassillista käyttämättömiä villiksiä odottamassa, riittävät tod.näk. loppuiäksi :D

Ei se elämä (toivottavasti) lopu suhun ja sun lapsiin: kuka sun lapsille kutoo? No mummopa tietty, sinä :D

Yhteistyössä