Kuinka moni on saanut perhehuoneen ?

TAYSissa ei tarvii moisesta edes haaveilla... esikoisen kohdalla paikka oli niin tupaten täynnä että saliinkin "jonotettiin", kakkosen kanssa nukuin käytävällä (ja sattuneesta syystä halusin kotiutua lysynä, eli enempää öitä ei siellä vietetty kuin se ensimmäinen).... Tulevan kolmannen kohdalla taas heti kotiin kun mahd., kamala paikka.

[QUOTE="Vieras";27612898]Siis saako haikaranpesään mennä vaikka on sektio? Olen kuullut että silloin eivät sinne ota mutta ei taida pitää paikkaansa kun siellä kerran olit :) ja toinen kyssäri jos kehtaa udella.... Eikö teillä ollut jo valmiiksi lapsia? Olivatko he hoidossa koko sen ajan kun olitte perhehuoneessa? siinä käsityksessä että mies ei saa sieltä poistua edes kotona käymään. Mulla on sektio tulossa ensi vuonna ja nämä asiat vielä vaivaavat...[/QUOTE]

Haikaranpesän perhehuoneisiin pääsee myös perheen lapset. Juuri muualle ei isosisaruksia kai nykyään otetakkaan. Ainkaan jorviin 2010 ei olisi otettu.

[QUOTE="Vieras";27613066]Haikaranpesän perhehuoneisiin pääsee myös perheen lapset. Juuri muualle ei isosisaruksia kai nykyään otetakkaan. Ainkaan jorviin 2010 ei olisi otettu.[/QUOTE]

Kiitos! Pitää Jorvista vielä tarkistaa miten ensi vuonna on. Haikaranpesään ei siis edes päästä.

Molemmat pojat syntyneet naistenklinikalla ja molemmilla kerroilla
saatu perhehuone, niin vain pyytämällä.
Ajankohta tammikuu, ilmeisesti silloin ei ole niin
paljon synnyttäjiä? tiedä häntä..

Kuinka moni on saanut perhehuoneen, millä perusteella ja missä sairaalassa?
Meille perhehuone luvattiin, jos ei vaan ole täyttä..

Ainakaan jyväskylässä sellaista ei ole helppoa saada. Yhden hengen huoneita on yksi. Siihen kai saisi toisen sairaalasängyn jos tarpeen.

Kaksosten kanssa olin isossa huoneessa jossa oli 3 äitiä ja 4 vauvaa, eli ainakaan sektioitu kaksosten äiti ei saa helpolla omaa huonetta tai perhehuonetta.

Jorvissa jouduin ekan yön viettämään jaetussa huoneessa kun oli niin täyttä mutta seuraavana päivänä saatiin tavallinen kahdenhengenhuone perhehuoneeksi. Meillä oli mies sektion takia auttelemassa muutenkin aamusta iltaan kun oli jo isyysvapaalla niin saatiin eka vapaa huone.

Ekana yönä jouduin olemaan yksin TYHJÄSSÄ huoneessa.. Ai että otti päähän. Toisena yönä saatiin illalla vasta perhehuone ja seuraavana aamuna pois sairaalasta.

Jyväskylässä ensin sanottiin että täyttä on (illalla noin klo 20.00) lapsi syntyi yöllä klo 02.00 ja kappas löytyikin tyhjä perhehuone. Liekkö sillä syytä kun synnytys meni kirjaimellisesti päin persettä ja olin seuraavan päivän korjausleikkauksissa. Olimme viisi yötä ja isä kävi töissä samaan aikaan.

Kättärillä saatiin muutama viikko sitten perhehuone. Kättärillä sen saa pyytämällä jos vaan ei ole liian täyttä. Synnytystoivelistaankin se kannattaa ihan kirjata.
Saatiin pitää sitä perhehuonetta 5 vuorokautta, koska ei ollut mitään ruuhkaa (norm. 3 vuorokautta max.) ja lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla. Isää siis todellakin tarvittiin lasta hoitamaan, koska itse en juurikaan kyennyt liikkumaan.

Mä synnytin tammikuussa -12 porvoossa eikä saatu perhehuonetta juurikin siksi, että vauva oli lastenosastolla. Sain tosin olla yksin kahdenhengen huoneessa koko viikon mitä jouduin osastolla viettämään.

En tiedä vaikuttiko meillä esikoisen kohdalla se, että synnytyksen jälkeen vuosin vielä aika pitkään verta ja lopulta menetin sitä 800ml. En pysynyt ollankaan pystyssä omin neuvoin; suihkussa meinasi taju lähteä ja suorastaan lensin sieltä kätilön ja mieheni saattelemana sängylle, oli hilkulla, etten joutunut leikkuriin verenvuodon takia. Salissa jouduttiin samaisesta syystä olemaan siis tavallista pitempään ja huoneeseenkin minut lopulta melkein lennätettiin pyörätuolilla. Vauva ei heti syntymän jälkeen joutunut lastenosastolla, mutta muutaman tunnin kuluttua, jolloin meille oli jo ehditty perhehuone antaa.

Yhteistyössä