Kuinka moni teistä pystyisi olla lapsesta erossa 5p/viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Typerä kysymys, ja tarpeeton. Jos esim. eroon on hyvät syyt, niin minusta on itsekästä jäädä huonoon liittoon vain siksi "ettei pystyisi olemaan erossa lapsistaan". Uskon, että lapsilla on pahempi olla, kun vanhemmilla on paha olla yhdessä. Vaikka ero tekisi kaikille osapuolille kipeää, niin ei se vanhemmuutta tai rakkautta lapsiin lopeta, suhde muuttuu, mutta ei katkea. Sen jälkeen on elämää, joka voi olla parempaa kuin entinen.
On muitakin pakottavia syitä: opiskelu ja työ. Ei ole mitenkään tuomittavaa, jos haluaa parantaa itsensä ja perheensä elämää opiskelemalla tai työnteolla ja joutuu siksi olemaan pois kotoa.

Jos työni laatu olisi sellainen, että se vaatisi poissaoloja kotoa, niin kyllä minä pystyisin. En halua itsekään olla niin korvaamaton, etteikö ilman minua voisi pärjätä. Eikä se mielestäni kerro rakkauden määrästä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Työn takia siis. Tai jopa puolet vuodesta/muutamia viikkoja tai kuukausia vuodessa? Hyvä se on sanoa, ettei siinä ole mitään väärää, mutta kuinka moni teistä äideistä siihen oikeasti pystyisi??? Mä en ainakaan pystyis, ottaisin ennemmin huonopalkkaisemman työn kuin näkisin niin vähän omaa lastani. Monet isät pystyvät siihen, mutta uskonkin, että usein äidit rakastavat lapsiaan enemmän ja ovat enemmän kiintyneitä heihin.

lapsensa näkeminen ei liity mitenkään rakkauteen lasta kohtaan, joskus vain elämäntilanne on se että jommankumman on mentävä.

Kyllä isät pystyvät lapsiaan hoitamaan siinä missä äiditkin, jotkut naiset vain luulevat olevansa korvaamattomia, eivät anna miehen edes yrittää.
joitakin haittaa suunnatomasti js lapsion puettu eri tavalla mitä äiti haluaa, lapsi syä eri ruuokaa jne, mutta se on tosisijaienn asia silloin jos lapsesta välitetään. sillä ei o väliä onko sillä vihreäraidalliset housut ja keltainen paita ja syökö se eineksiä vai itse tehtyä, pääasia että lapsi sa ruokaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos työni laatu olisi sellainen, että se vaatisi poissaoloja kotoa, niin kyllä minä pystyisin. En halua itsekään olla niin korvaamaton, etteikö ilman minua voisi pärjätä. Eikä se mielestäni kerro rakkauden määrästä mitään.

Yhteistyössä