kuinka moni tietää/ei tiedä millainen on avocado?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
tulipa vaan mieleen kun eilen lidlissä käytiin ja ukko osti aovocadon(ja tarrassa muuten luki vielä avocado)...kassaneiti ihmetteli että ai mikä tää on?onks tää vihannes vai hedelmä vai mikä kumma?

no avocado tietty...

siitä johtuikin mieleen kun se vielä selkeesti luki ja nykyään jo aikatuttu hedelmä että eikö ihmiset tiedä vai?

(myyjäkin oli tietyn kohderyhmän ikäinen että vaikuttiko se "tietämättömyyteen" )
 
häh? onko semmoisia?
Mua ärsyttää, kun avokadot myydään raakoina! Ja kestää monta päivää, joskus viikonkin saada se kypsymään semmoiseksi, että sitä voi käyttää. Suomessa syödään kai muutenkin raakoja hedelmiä..
 
Mä tiedän, oon maistanutkin. Mutta nykyään isompien markettejen hyllyillä on kyllä toinen toistaan kummallisempia hedelmiä ja vihanneksia... No, onneks en oo mikään kassaneiti, ei tartte ihmetellä et mikäköhän toikin mötti on... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedän mikä on avocado. sitä en tosin tiennyt että luetellaanko se hedelmäksi vai vihannekseksi,olisin tosin veikannu hedelmä...

niin no joo siis pointtina oli lähinnä toi et mikä se yleensä on ku kassaneiti ei tienny sille nimee ja pyöritteli sitä käsissään(vaikka tarrassa luki mikä se on :laugh: ).

häh ++ : mie oon taas huomannu ongelman et eräässä kaupassa myydään liian kypsiä et kerkee menee pilalle.
Olikos se omppu vai mikä kaveriks pussiin ni kypsyis ns nopeemmin
 
Ei täällä pienellä paikkakunnalla kovin eksoottisia hedelmiä/vihanneksia ole :whistle: Pitääpä aivan piruuttansa kattoa seuraavan kerran kun käyn kaupassa, että löytyykö tuota.

Mutta miksi kaikkien pitäisi tietää mikä se on? Ei kai kaikkien tarvitse tietää kaikkea?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä tiedän, oon maistanutkin. Mutta nykyään isompien markettejen hyllyillä on kyllä toinen toistaan kummallisempia hedelmiä ja vihanneksia... No, onneks en oo mikään kassaneiti, ei tartte ihmetellä et mikäköhän toikin mötti on... :whistle:

mut tää olikin pikkinen liideli ja siin hedelmän kyljessä oli tarra jossa luki vielä avocadon nimi .. emmiekää näitä rambutania vai mitä lienee tunnista mut toi on perusjutska.

turhishan tää on mut jäi vaan naurattamaan se eilen :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä tiedän, oon maistanutkin. Mutta nykyään isompien markettejen hyllyillä on kyllä toinen toistaan kummallisempia hedelmiä ja vihanneksia... No, onneks en oo mikään kassaneiti, ei tartte ihmetellä et mikäköhän toikin mötti on... :whistle:

Totta, aivan ihme hedelmiä joista ei tiedä mitään... :p
 
No se on tää:p
avocado-bsp.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Ei täällä pienellä paikkakunnalla kovin eksoottisia hedelmiä/vihanneksia ole :whistle: Pitääpä aivan piruuttansa kattoa seuraavan kerran kun käyn kaupassa, että löytyykö tuota.

Mutta miksi kaikkien pitäisi tietää mikä se on? Ei kai kaikkien tarvitse tietää kaikkea?

ei toki kaikkien mutta
a) pienen kaupan kassalla
b) hedelmässä lukee hedelmän nimi
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
tiedän enkä usko että ikä vaikuttaa. ei meillä kotona avocadosta mitään. Jotkut syö jotkut ei. Ei siinä sen kummempaa.

juu ei varmaan ikä vaikuta :ashamed: myöntää mutta tuli aateltua että onko sen iän takii ku ei tiiä ku kaikki muut jopa saman ikäluokan myyjät on tienny mikä hetelmä toi on..


no joo pohdiskeluja
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä tiedän, oon maistanutkin. Mutta nykyään isompien markettejen hyllyillä on kyllä toinen toistaan kummallisempia hedelmiä ja vihanneksia... No, onneks en oo mikään kassaneiti, ei tartte ihmetellä et mikäköhän toikin mötti on... :whistle:

mut tää olikin pikkinen liideli ja siin hedelmän kyljessä oli tarra jossa luki vielä avocadon nimi .. emmiekää näitä rambutania vai mitä lienee tunnista mut toi on perusjutska.

turhishan tää on mut jäi vaan naurattamaan se eilen :ashamed:

joillekin se on perus ruokaa joillekin ei
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh ++ : mie oon taas huomannu ongelman et eräässä kaupassa myydään liian kypsiä et kerkee menee pilalle. Olikos se omppu vai mikä kaveriks pussiin ni kypsyis ns nopeemmin[/quote:
joo, oon kuullut, että banaani kaverina kypsyttää. Mutta ei sitä silti voi tänään käyttää, jos on raakana tänään ostettu... En oo koskaan nähnyt pilaantunutta avokadoa! Mun mielestä ei haittaa, jos liha tummunut vähän! Parempi, että on pehmeä.
 
Meillä on "aina" ollu avocadoja, vaan voihan nyt tärkeemmätkin asiat mennä ihmisiltä ohi. Presidentin nimi tms.

Mä oon kans joskus ihmetelly et eikö kassatyöntekijät käy läpi valikointia mitä kaupassa on.
 
Kaikille epäilijöille kerrottakoon, että avokado on meksikolaisessa ruuassa (tortillat, maissilastut) guagamolessa pääraaka-aine. Se mihin niitä naksuja dipataan...

Tuntuuko tutulta? http://www.santamaria.fi/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p4c&c=4&s=7&id=5611
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Meillä on "aina" ollu avocadoja, vaan voihan nyt tärkeemmätkin asiat mennä ihmisiltä ohi. Presidentin nimi tms.

Mä oon kans joskus ihmetelly et eikö kassatyöntekijät käy läpi valikointia mitä kaupassa on.



juu toi oli vähä niinku pointtina.. mut hitsi nyt rupes tekee sallaaddia mieli ja ukon tursale veti viimesen avocadon aamulla.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V
A
Viestiä
1
Luettu
2K
N

Yhteistyössä