Kuinka monta kummia lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tulevamamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tulevamamma"

Vieras
Kummi-asiat alkaa olla ajankohtaisia,kun esikoinen tulossa. Ollaan mietitty,että kuinka monta kummia olisi sopiva määrä? Mitä mieltä ootte,olisiko 2 kummia hyvä vai pitäisikö olla vielä kolmaskin? Itse ainakin aattelen,että se kolme on maksimi määrä.

Fiiliksen mukaan : ) .
Minäkin sitä mieltä, että kolme maksimi. Itse en ottaisi pariskuntakummeja, ellei molemmat ole jotenkin yhteydessä perheeseemme (eli ei mitään, että kummina mun sisko ja sen mies, koska jos tulis ero niin eipä varmaan sitä toista kummia näkyis..)
Omalle esikoiselle olen ajatellut omaa parasta ystävääni, miehen parasta ystävää ja sitten mahdollisesti ajattelimme kolmanneksi erästä yhteistä ystävää, joka hirveästi pitää lapsista, mutta ei ole vielä omaa perhettä, kun ei sitä puolisoakaan ole vielä löytynyt. Mutta sellaisia ihmisiä siis, joista tiedän, että haluavat olla siinä lapsen lähellä, koska sehän on tärkeintä!

Meillä on kolmella lapsella neljä kummia (pariskunta ja 2 sinkkua jokaisella). Kuopuksella on pariskunta ja yksi sinkku kummi. Seurustelevasta ollaan pyydetty vain toinen, mutta avioparit aina yhdessä. Avoparin kohdalla oltais sitten käytetty harkintaa, että pyydetäänkö yhdessä vai erikseen, mutta sellaisia ei meidän kummeissa ole ollut.

Yhteistyössä