Kuinka monta kummia lapsillanne on (per lapsi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisella 4 kummia. Kummius ei merkitse sitä mitä se alunperin oli.. Lähinnä nykyään sillä kunnioitan ystävieni tahtoa kummiksi ja veljeni ja tämän kumppanin moraalia.

Molemmilla on 2 kummia.

Kummit on meillä pääasiassa turvallisia, läheisiä ja luotettavia aikuisia lasten elämässä. Ja osin (toisilta enemmän ja toisilta vähemmän) sitä kristillistä kasvattajaa. Toivotaan että kummit pysyvät lastemme vierellä ihan aikuisiksi asti (eikä sen pidä loppua silloinkaan).

Itsellä ei ole yhtään kummilasta :(

Esikoisella on neljä kummia ja saman verran pyydetään myös toiselle.

Mulla on kolme kummilasta. Kummius on minusta kunniatehtävä, olen iloinen että minut on pyydetty kummilasteni aikuiseksi ystäväksi. Yritän pitää mahdollisimman paljon yhteyttä kummilapsiin ja tavata heitä. Toivon että yhteys säilyisi läpi elämän tiiviinä, myös sitten kun kummilapseni ovat aikuisia.

Mulla on itselläni neljä kummia, joista kahden kanssa ollaan todella läheisiä vieläkin :heart:

Lapsillani kummeja 2-5. Haluaisin että kummit antaisivat lapsilleni sitä kristillistä kasvatusta, johon kummit on valittu, mutta eipä kukaan sitä anna. Kristillinen kasvatus yksin minun vastuulla. :(

2 lasta, molemmilla 4 kummia... vähän pätki esikoisen ristiäisten aikana ja kolme kummia asuu kaukana, mut toisen kohdalla otettiin takas ja löydettiin "läheltä" kummit. Itsellämme on seitsemän kummilasta ja kaikkia muistetaan tasapuolisesti jouluna, synttäreillä ja arkena asui sit lähellä tai kaukana ihan olemalla olemassa turvallisina aikuisina lapsen elämässä ilman sen kummempia aatteita.

Yhteistyössä