kuinka monta on paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja måmå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

måmå

Vieras
kuinka monta lasta teillä on ja montako lasta pitää olla että lukeutuu suurperheeksi? itselläni on 3 lasta ja tuntuu että ollaan niin suuuuurrrppppeeeerrhhe.....:)

En tiedä onko siinä mitään säälimistä? Ehkä perheet joissa on vain yksi tai kaksi lasta eivät ymmärrä miten joku voi haluta useamman ja kuinka sen arjen saa pyörimään. Usein suurperheelliset leimataan myös johonkin uskon ( lahkoon ) kuuluviksi, vaikkei minun tietämyksen mukaan näin läheskään aina ole.
Sitten ylpeydestä, ei kai sitä sen ylpeämpi ole kuin olisi yhdestä lapsesta?

iso perhe on kyllä ylpeyden aihe :) Kyllähän sitä saa välillä kuulla, että ollaan kuin päiväkoti jne. mutta uskon, että useimmat ihmiset ihan aidosti on "hyvällä tavalla ihmeissään" meidän perheestä.
Kyllä välillä tuntuu itsestä, että lasten täytyisi käyttäytyä erityisen hyvin, hiusten olla tiptop kammattuna, vaatteiden nätisti jne. kun pistetään silmään muutenkin.

aivan. mukava kuulla jotain positiivista kun tuntuu että täällä pohjoisessa jossa on paljon isoja perheitä (uskonnolliset syyt) on vähän negatiivinen maine.itse olen pannut merkille

Yhteistyössä