Kuinka monta silmukkaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himoneuloja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himoneuloja

Vieras
7 veljestä langasta olen tekemässä villasukkia tytölle jonkä kengän koko on nyt 21.
Ikää vuosi ja kaksi kuukautta.
En vaan keksi kuinka monta silmukkaa pitää tehdä..

Apuja??

osaan siis tehdä sukan, mutta silmukkamäärä on hukassa. Tein ennen anni langasta ja monesta muustakin ja tein 28 silmukalla. Mutta ne on ollut pieniä jo aikanssa. Mutta nyt ois siis 7 veljestä lankaa, ja niistä pitäs saada tehtyä. On vaan sen verran ohkasempaa, että 32 näytti jotenin aneemisen pohkeen kokoiselta.
apuja lisää odotellen.

Novitan sivuilla on taulukko sekä 7veljekselle että Nallelle. Niistä näkee kuinka monta silmukkaa mihinkin kokoon pitäisi luoda, kuinka pitkä jalkaterä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ninkinonk, siis tuliko pohkeen osasta kapoinen? siis teit varmaan kans 2o2n varren?

Mielestäni juuri passeli. Tosin riippuu varmaan "käsialasta" Omani on melko löysää. Esikoiselle tein 40 silmukalla ja ovat aikas isot (Tyttö 3,5v).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no hyvä etten purkanut sit tota alotusta..
Mutta kertokaas ystävät hyvät, miten saatte tuon alkurivin joustamaan?

Itse neulon ensimmäiset kaksi riviä aika löysää samalla vähän ihan käsin venytän, jotta jalka sitten mahtuu reiästä.

ok, ei auta kun kokeilla. Kiitos kovasti, mulla on melko kiree käsiala ja puikot on 3,5.
Toisaalta näkeehän sen sit aamulla sopiiko. Kai niitä sit joku toinenkin voi käyttää.
Putkisukkaa en tee, jos tarkoitat sillä kantapäätöntä. Sillä meillä vauhti on niin kova että ei pysy tuommoset jaloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja V:
tein juuri 32 silmukalla 21 kokoiseen jalkaan,olivat juuri sopivan kokoiset.Luothan silmukat kahdelle puikolle ?

Tuo on hyvä keino ettei tule liian tiukka aloitus. Itse luon yhdelle ja siksi pitää venyttää sitten ettei tule tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
tein juuri 32 silmukalla 21 kokoiseen jalkaan,olivat juuri sopivan kokoiset.Luothan silmukat kahdelle puikolle ?

Tuo on hyvä keino ettei tule liian tiukka aloitus. Itse luon yhdelle ja siksi pitää venyttää sitten ettei tule tiukkaa.

Kui sä saat työnnettyä puikon silmukkaan jos vaan yhdellä puikolla luot? Mä kaytän aina kahta, paaaaljo helpompaa =)

Yhteistyössä