kuinka mun olis pitäny toimia? Kaupassa tänään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
no joo eka virhe oli se, et menin ruuhka-aikaan lapsen kanssa kauppaan mut ei ny auta...

Mut siis olin kassalla pakkaamassa ostoksia kun riiviö pikkukärryjensä kans n 5m päässä minusta tahallaan kaatoi itsensä ja kärrynsa. Huuteli et äiti tuu auttaan. Oli kauhea väkimäärä liikentees ja kassa jo puski seuraavan ostoksia minun tavaroideni sekaan ja mulkoili pahasti kun en ollut yhtään nopeampi. Olin siis niin nopea kuin nyt vain voi. Pyysin isoveljeä auttamaan lasta mut ei kelvannu ku äiti. Muut ihmiset joutuivat kiertämään maassa istuvan lapsen mut hyvin mahtui kuitenki ohi. Sain joka puolelta pahoja katseita enkä tiennyt minne olisin ensin menny. No, pakkasim tavarat ensi ku sieltä päästä se kovin paine oli mut miten olisitte itte toiminu?

Olisin jättänyt pakkaamisen sikseen...jo pelkästään siitä syystä, että vituttaa kun siinä pitäisi muka kiirehtiä niin hulluna. Missään muualla maailmassa (paitsi ehkä saksassa) ei ole tuollaista natsimeinkiä kassalla, että pitää hirveällä hulinalla paiskoa kamat kassiin, ettei seuraava vain joudu yhtään sekunttia odottamaan.

Oisin menny ensimmäiseksi pikkuisen apuun ja pyytäny isoo veikkaa pistään hihnalle tavaraa tai pakkaamaan niitä muovikassiin..jos ei ois onnistunut niin ei sitte..mutta ite oisin ekaks hoitanut todellakin tuon pikkuisen ja kaatuneen kärryn..olisin halannut ja sanonut sille että vahinkoja sattuu <3 ja puhellut että nyt on kauhee ruuhka ja koitetaan olla ripeitä niin ei olla ihan tukkona tässä kaikille... :)

Itse olen saanut aina hyvää palautetta ihmisiltä, hymyjen kera, ollut tilanne mikä hyvänsä :D
Kerrankin eräs pappa totesi mulle; hienoa kun joku vanhempi vielä uskaltaa ja yleensäkkin pitää kuria lapselleen :D :D voi olla kyllä sekin siiä sympatien saanin suhteen, että näytän n.25 veeltä ja kuitenkin olen kymmenen vuotta vanhempi! :D eli monet pitää melko nuorina äitinä ja hymyilen kattovat vierestä ja kun laitan menemään.... (asiaa auttaa että mulla on yli 10 vuoden työkokemus päiväkodista....mutta sitähän he eivät tiedä..vaan tulee kehuja kun nuori äiti (heidän silmissään) on tarmokas, topakka, johdonmukainen jne... :) :) :)

Minusta sä toimit aloittaja ihan oikein jos lapsi tahalleen kerta kaatoi kärryn. Oli siis sellaista huomion kerjäystä ja jos aina menee auttamaan tuollasessa tilanteessa niin sitä huomiota kerjätään vaan lisää.

No vaikee sanoo miten ois pitäny toimia, varmaan olisin omalleni sanonu että nouse ylös likaselta lattialta. Tuu auttaa äitiä pakkaamaan. Jos ei ois toisen kehoituksen kälkeen uskonu niin oisin hakenu sen pois. Kyllä se kassa saa luvan sen aikaa odottaa että saat ostokset pois.

[QUOTE="...";27191588]no joo eka virhe oli se, et menin ruuhka-aikaan lapsen kanssa kauppaan mut ei ny auta...

Mut siis olin kassalla pakkaamassa ostoksia kun riiviö pikkukärryjensä kans n 5m päässä minusta tahallaan kaatoi itsensä ja kärrynsa. Huuteli et äiti tuu auttaan. Oli kauhea väkimäärä liikentees ja kassa jo puski seuraavan ostoksia minun tavaroideni sekaan ja mulkoili pahasti kun en ollut yhtään nopeampi. Olin siis niin nopea kuin nyt vain voi. Pyysin isoveljeä auttamaan lasta mut ei kelvannu ku äiti. Muut ihmiset joutuivat kiertämään maassa istuvan lapsen mut hyvin mahtui kuitenki ohi. Sain joka puolelta pahoja katseita enkä tiennyt minne olisin ensin menny. No, pakkasim tavarat ensi ku sieltä päästä se kovin paine oli mut miten olisitte itte toiminu?[/QUOTE]

huomata äidin kireyden ja pistävät vettä myllyyn heittäytymällä lapselliseks vaikka muuten ovat ikätasonsa ikäsiä. Itse oisin auttanut lasta kun näin että kaatu... Se että vieras tulee väliin ja auttaa saa lapsen hiljaseks. Ja ois ollut vähän nolon olonen.

[QUOTE="xxx";27191641]Olisin jättänyt pakkaamisen sikseen...jo pelkästään siitä syystä, että vituttaa kun siinä pitäisi muka kiirehtiä niin hulluna. Missään muualla maailmassa (paitsi ehkä saksassa) ei ole tuollaista natsimeinkiä kassalla, että pitää hirveällä hulinalla paiskoa kamat kassiin, ettei seuraava vain joudu yhtään sekunttia odottamaan.[/QUOTE]

Ja vitut! Sun Saksan tietämys taitaa rajottua Lidlin käynteihin ja sieltäkin on ne alkuperäiset kassapöydät vaihdettu. Meneppäs kaivamaan senttejä vaikka Lontoossa niin saat kanssajonottajilta muuv joor arse huutoja.

lapsi teki tahallaan tän kaadon eikä sillä siis ollu mitää hätää, siksi jatkoin sit ostosten pakkaamista. Isoveli vasta 3v joten siitä ei paljon apua olisi ollu muuta ku niiden kärryjen nostos... Harmittaa vain se mukamas kiire ku kassaneito päästi jo seuraavan ostoksia mun omien sekaan ku yritin samalla ohjeistaa kahta lasta...

lapsi teki tahallaan tän kaadon eikä sillä siis ollu mitää hätää, siksi jatkoin sit ostosten pakkaamista. Isoveli vasta 3v joten siitä ei paljon apua olisi ollu muuta ku niiden kärryjen nostos... Harmittaa vain se mukamas kiire ku kassaneito päästi jo seuraavan ostoksia mun omien sekaan ku yritin samalla ohjeistaa kahta lasta...

[QUOTE="meemi";27191667]siis tottakai olisin ekaksi lapseni luo mennyt. kyllä muut olisivat sen hetken kerenneet siinä odotella. ei se pakkaaminen mitään pikajuoksua tms. ole.[/QUOTE]

Näin minäkin..Mun puolesta saa ihmiset mulkoilla..Ihmettelisin ite jonossa, jos joku ei menis auttamaan lastaan..

[QUOTE="alkup";27191731]lapsi teki tahallaan tän kaadon eikä sillä siis ollu mitää hätää, siksi jatkoin sit ostosten pakkaamista. Isoveli vasta 3v joten siitä ei paljon apua olisi ollu muuta ku niiden kärryjen nostos... Harmittaa vain se mukamas kiire ku kassaneito päästi jo seuraavan ostoksia mun omien sekaan ku yritin samalla ohjeistaa kahta lasta...[/QUOTE]

ja vaan katselivat vierästä? mikä näitä muita ihmisiä vaivaa? Varmasti oli äitejäkin jotka kokenut saman?

• Tykkää
Reactions: mmam
No mä olisin ensin hakenut sen lapsen pois sieltä lattialta jos se häiritsee muiden asiakkaiden kulkemista ja joku olisi voinut vahingossa ruuhka-aikana kärryillä ajaa yli.

Olisin sanonut sille kassalle että anteeksi, pieni hetki,täytyy käydä hakemassa tuo palosireeni pois tieltä. Kyllä se kassa ymmärtää.
Sitten olisin vaan kestänyt ne ilkeät mulkoilut jonon hidastamisesta.

Olen työskennellyt itse kassana ja tiedän että niitä vihaisia mulkoiluilta ei voi välttyä, jostain syystä ihmisten kierrokset nousee uskomattomiin sfääreihin kassajonossa ja pienetkin asiat saa järjettömät mittasuhteet.
Tämä sitten kostautuu usein niin kanssajonottajille kuin kassaneidillekin.
Joten niistä katseista ei kannata välittää kun asialle vain ei voi mitään.

[QUOTE="alkup";27191765]lapsi teki tahallaan tän kaadon eikä sillä siis ollu mitää hätää, siksi jatkoin sit ostosten pakkaamista. Isoveli vasta 3v joten siitä ei paljon apua olisi ollu muuta ku niiden kärryjen nostos... Harmittaa vain se mukamas kiire ku kassaneito päästi jo seuraavan ostoksia mun omien sekaan ku yritin samalla ohjeistaa kahta lasta...[/QUOTE]
tuossa kohtaa olisin varmaan kasvattanut jo kassaneitiä, niitä seuraavan ostoskia ei saa laittaa sinne sekaan.
Vanhojen ja hitaidenkin ihmisten tavaroiden pakkaaminen kestää, ja kassa on asiakaspalvelutyössä eikä mikään natsipäällikkö.

• Tykkää
...taas yksi syy miksi en IKINÄ mene tuonikäisten kanssa kauppaan ilman että ne on jumissa esim. autokärryissä...

Itseolisin tehnyt samoin kuin ap eli pakannut rauhassa ja sitten lapset mukaan ja pois.

Mun mielestä kuulostaa, että toimit ihan järkevästi. Asia kerrallaan, itsepä lapsi päätti kaatua. Jonoa on, mutta niinhän siellä aina, olipahan ihmisillä katseltavaa, tällä kertaa te :D

[QUOTE="nuuh";27191709]Ja vitut! Sun Saksan tietämys taitaa rajottua Lidlin käynteihin ja sieltäkin on ne alkuperäiset kassapöydät vaihdettu. Meneppäs kaivamaan senttejä vaikka Lontoossa niin saat kanssajonottajilta muuv joor arse huutoja.[/QUOTE]

No ilmeisesti siellä Lontoossa asuu sitten poikkeuksellisen paljon sinunkaltaisia törkyturpia. Itse olen asunut keski-euroopassa vuosikausia, ja useimmissa maissa on tapana, että kassa odottaa, että asiakas saa kassinsa pakattua ja huikattua vasta sen jälkeen hei heit ja hyvät päivän jatkot, ja VASTA SITTEN kassa ottaa seuraavan asiakkaan. Ihan hyvää tekisi suomalaisille hätähousuillekin, joilla on aina olevinaan niin kamala kiire, ettei päivää ehdi sanoa.

juu nyt rupes vielä enemmän ottamaan päähän ku kukaa ei auttanu... Ite oon kerran auttanu yhtä äitiä pakkaamaan tavaroita kassalla ku siltä tuntu loppuvan niin kädet ku pinnaki lasten kans... Ei tänäpäivänä kukaa ketää auta... Mut pakko niitä lapsia on sinne kauppaan viedä, miten muutenkaa ne mitää oppis...

• Tykkää
tässä yksi syy, minkä vuoksi en koskaan lähde yksin lasten kanssa kaupaan muuten kuin 2v uhmis ostoskärryn istuimessa! Asiassa ei meillä ole neuvottelun varaa.

lapset uhmaa? Se mulkoilu on kuvottavaa. Itse aina ajattelen että siinäpä mulkoilet...

Lapset on aina lapsia eikä ne osaa viellä etikettiä miten kaupassa käyttäydytään. Se joka älyää ois auttanut sitä äitiä eikä vaan mulkoillut. Aina voi kysyä äidiltä voinko auttaa jos äiti kieltäytyy ookoo!

Yhteistyössä