kuinka nopeasti/hitaasti olette edenneet tämänhetkisessä suhteessanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikajuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensimmäisessä liitossa (joka johti ensimmäiseen avioliittoon, joka sitten puolestaan kesti 19 vuotta puolison kuolemaan asti) menimme kihloihin muutama tunti ensitapaamisen jälkeen.
Naimisiin kun olin 17.

Nykyinen liitto alkoi tahmeammin. Mies seurusteli kanssani vakavasti ilmeisestikin vuosi aiemmin kuin minä hänen kanssaan. :)
Ongelmia minulle (ei miehelle) aiheuti ikäeromme ja erilaiset elämäntilanteemme.
Minä olin 36-37 v kuuden lapsen leskiäiti. Mies 21 -vuotias lapseton sinkku.

Nyt, 8 -9 v myöhemmin, joudun myöntämään, että mies tiesi minua paremmin, mitä teki.
Hyvä liitto siitä tuli.

:)

4kk tapaamisesta ostettiin oma talo ja muutettiin yhteen. Noin vuosi tapaamisesta kihloihin, noin vuosi kihloista naimisiin ja noin vuosi naimisista esikoiseen. Seuraavaksi tulee kahdeksan vuotta yhdessä täyteen.

Eka tapaamisesta meni kai pari kuukautta ennen kuin varsinaisesti alettiin seurustella. Aika lailla saman tien asuttiin saman katon alla. 6 vuode kuluttua naimisiin(kihloissa ei oltukaan) alle vuosi siitä syntyi esikoinen. Toinen syntyi hiljattain 3 v naimisissaolon jälkeen. Ens vuonna tulee 10 v yhdessäoloa ja 4 v avioliittoa täyteen.

Seurustelu alkoi melkein 16 vuotta sitten, (oltiin 18 vee).
Yhteen muutto 3 vuoden päästä,
kihloihin 10 vuoden päästä,
naimisiin 14 vuoden päästä
lapsi syntyi päivää ennen ekaa hääpäivää

Eli ei ole kiirettä pitänyt, ja lapsikin oli onnellinen vahinko, muuten oltais varmaan vielä jahkattu ainakin vuosi :D Rakkautta on riittänyt ja ainakin naimisiin mennessä oli selvillä mitä saa :D

tutustuttiin 02/09 -> alettiin tapailee 08/09 -> muutin miehen luokse 10/09 -> tulin raskaaksi 02/11 ->esikoisen laskettu aika on 10/11 ja päivää myöhemmin lasketusta päivästä on meidän seurustelun 2 vuotispäivä <3

tapasimme lokakuun lopulla, raskaana olin jo seuraavan joulukuun alussa. yhteen muutettiin tammikuussa,kihloihin elokuussa .
nyt naimisissa ollaan ja lapsia tullut pari lisää, yhteiseloa takana kymmenisen vuotta.

en silti suosittele kellekään samaa vauhtia.pidän itseäni todella onnekkaana, että se tunne Oikeasta oli Oikea ja Todellinen.

Meillä melkein sama :) alettiin seurustella elokuussa, (tosin oltiin jo tavattu vuosi aikaisemmin) olin seuraavana tammikuuna raskaana, yhteen muutetaan nyt syyskuussa, kihloissa oltu sanallisesti/suullisella sopimuksella koko seurustelu aika ja toivottavasti jatkuu yhtä onnellisena kuin teillä :)

Miksi suhteen tarvitsisi tarkoittaa yhteenmuuttamista, kihloja, lapsia, naimisiinmenoa? Mulle riitti ihan tuo FB:n statuksen muutos parisuhteen osalta. :D

Ehkä kaikki ei ole yhtä moderneja kuin sinä.

Itse asiassa, jos jostakin syystä eroaisin niin mulle riittäis hyvin jos vielä joskus pääsisin niinkin syvälliseen ihmissuhteeseen, että voisin sen virallistaa FBssä.

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Edettiin hitakaisesti ja heilasteltiin 7 vuotta ennenkuin muutettiin yhteen ja mentiin naimisiin.

Viimeksi muokattu:
13 vuotta nyt yhteistä taivalta
yhteen muutettiin ehkä vuoden seurustelun jälkeen
kihloihin 3 v seurustelun jälkeen
naimisiin 12 seurustelun jälkeen
1.lapsi 6 vuoden seurustelun jälkeen toinen 9 vuoden

Menimme kihloihin kun olimme tunteneet (ja seurustelleet) 4 kk. Yhteen muutimme siitä kuukauden kuluttua ja seurusteltuamme 9 kk menimme naimisiin. Ensimmäinen lapsi syntyi vähän alle 5 vuoden päästä seurustelun alkamisesta. Yhteinen asuntolaina otettiin oltuamme 7 vuotta yhdessä.

Toisilta treffeiltä tuo taisi jäädä nurkkiini... Reilut 10 vuotta sen jälkeen (kun yhteisiä lapsia oli 4) toi rakkaan LP-kokoelmansa taloon, jonka oli meille rakentanut. Ja raskaaksi tulin ensimmäisen kerran n. vuosi tapaamisestamme. Kihloihin tai naimisiin ei ikinä... Vuodesta 1994 alkaa olla jo aikaa.

tavattiin tammikuussa 2005
menimme kihloihin maaliskuussa 2005
muutimme yhteen toukokuussa 2005
eka yhteinen lapsi syntyi kesäkuussa 2006
menimme naimisiin heinäkuussa 2008
toka yhteinen lapsi syntyi kesäkuussa 2009

oikeastaan nyt vasta elätään sitä arkea kun mitään "uutta" ei tapahdu parisuhteessa/perheessä mutta viihdytään yhdessä ja kaikilla on hyvä olla. :heart:

vuosi seurustelua ja muutettiin yhteen, 2vuotta oltiin oltu yhdessä kun eka lapsi syntyi, 3v. syntyi toka, 4v. mentiin kihloihin, 5v. mentiin naimisiin, nyt eloa takana 10v. lapsia edelleen kaksi :)

Meillä mies ilmoitti seuraavana päivänä ensitapaamisesta, että hänen loppuelämänsä suunnitelmat taisivat mennä uusiksi. Siitä reilu viikko ja käytännössä "muutin" miehen luo, virallisesti mun kamat tais muuttaa samaan osoitteeseen nelisen kuukautta ensitapaamisesta. Tässä vaiheessa olin jo raskaana ja siitä pari kuukautta, niin ostettiin yhteinen asunto. Esikoinen syntyi päivälleen vuoden päästä ensitapaamisesta ja nyt yhteiseloa takana 4,5 vuotta ja nuorempikin lapsista jo 2-vee.

Jälkikäteen ajateltuna ihan liian nopeasti kaikki tapahtui, vaikka molemmat oltiin varmoja että tässä se nyt on <3

Pienenä puolustuksena ehkä se, että molemmilla muutama pitkä/vakava suhde takana ja aika hyvä näkemys siitä millaisen suhteen/kumppanin haluaa.

Naimisiin ollaan menossa siinä vaiheessa kun lapset ovat isompia ja masennukseni saadaan parempaan kuntoon ja pystyn siitä tohinasta kunnolla nauttimaan.

soiteltiin ja tekstailtiin joku kuukausi, nähtiin ensimmäisen kerran, siitä 4kk kihloihin ja 1kk siitä alettiin odottamaan esikoista. vuosi ensinäkemisestä mies muutti mun luo asumaan ja siitä vajaan 3kk päästä syntyi esikoinen. vajaan 2v päästä toinen muksu. nyt oltu kihloissa 4v8kk.

mun tämänhetkinen suhde vasta alussa.. mutta tähän mennessä mennyt näin. Toisilla treffeillä mies jäi "asumaan" luokseni (vietti kaikki yöt täällä).. 1,5kk ensitapaamisesta muutti melkeen virallisesti (toi romunsa tänne)... mutta ei ole vielä kirjoilla. Katsotaan mihin tämä tästä etenee :)

Mies majaili minun luonani alusta alkaen - virallisesti muutimme yhteen muutama kk ennen lapsen syntymää
1v.2kk syntyi esikoinen
2v. menimme kihloihin ja ostimme talon
3v. syntyi toinen
4v. menimme naimisiin
6v. syntyi kolmas
8v. odotan neljättä

Yhteistyössä