Kuinka nopeasti neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nessa

Vieras
Hei!

Tässä on raskaustesti tehty, joka näytti positiivista. (Viimeiset menkat alkoivat 7.5). Koska te olette ensimmäisen kerran menneet neuvolaan? Eikö sinne kuitenkin pidä mennä ennen 3kk jos haluaisi pakkauksen tms?

Taidat olla 5. viikolla. Jos kiertosi on ollut n. 28 vrk, laskettu aikasi on n. 11.2. Kyllä voit jo soitella aikaa, kesälomien takia voi olla parempikin olla hätähousu. Normaalisti eka neuvola joskus vkon 8 paikkeilla. Riippuu silti paikkakunnastasi.

Onnea!

Juu, soittaa voi tosiaan vaikka heti, antavat sitten ensimmäisen ajan paikkakunnan tavan mukaan. Meillä piti olla kahdet kuukautiset jäänyt pois ennen ekaa aikaa, mutta jossain pääsee nopeamminkin.

Ja se tärkeä aika on muistaakseni 16 viikkoa, jonka aikana siellä neuvolassa pitää käydä äitiysavustuksen saamiseksi, joten sen suhteen ei ole hätää, ihan varmasti saat ajan ennen sitä, todennäköisesti ehdit käydä ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnilläkin ennen sitä.

Onnellista odotusta!

Heippa!
Mulla kans viime menkat alko 7.5. Siis ollaan samassa tilanteessa! :) Mä soitin maanantaina neuvola ajan ja se on 11.7. Jännittää kyllä kovasti. Sunkin kannattaa soittaa pian niin saa varattua ajan. Minkälaine olo sulla on ollu? Mulla vatsaan sattuu välillä, välillä oksettava huono olo, väsyttää ja rinnat kipeinä.

Huippua!

Täällä on joku toinen samassa ""aikataulussa"", kivaa!!

Huonoa oloa on ollut parina iltana, ei siis aamuisin ja rinnat aristaa.. mahassakin menkka kipujen kaltaista nipistelyä. Luulinkin odottelevani menkkoja mut ajattelin tehdä testin ihan varmuuden vuoksi..ja positiivista näytti..

Hurjalta/jännältä tuntuu, että tämä kävi näin helposti. Oltiin varauduttu odottelemaan pidempäänkin vauvan tuloa. Se ilmeisesti haluaa tulla meille!

Onnea Kaisa teille! Onko se ensimmäinen vauva?

On tämä ensimmäinen meille. Tai miten sen nyt sanoo ku mulla oli tammikuussa keskenmeno. Ja sen takia nyt hieman pelottaaki. Oon yrittäny koko ajan itselle uskotella että nyt kaikki menee hyvin ja meillä on vauva helmikuussa. Mutta silti käy välillä mielessä tuo km. Surkea miks edes pitää olla mahdollista tuollainen keskenmeno! Päättyis aina kaikki raskaudet ihanaa syntyväään vauvaan. :) Hieman toive ajattelua!

Enpäs tiiä lukeeko enää tätä ketjua kukaan mutta täällä olis myös eräs jolla viimeiset menkat 7.5 ...:) Mulla eka aika neuvolaan vasta elokuun 2. päivä lomareissun takia mutta siellä sitte varataan lääkäri ym. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin; mulla oli keskenmeno helmikuussa ja ennestään 4-vuotias suloinen pikkumies...:)

Cathya: Kyllä tätä luetaan. Ai sulla kans km vasta. Mulla oli siis tammikuusa. Pelottaako sua yhtää? Mua kyllä. Ja sit vieläkö mulla on tullu nyt kolmena päivän sellaista puna ruskeaa vuotoa. En enää muista minkälaista mulla tuli sillon ku tuli km. Oon sen sillälailla onneks unohtanu mutten paljoa muuten. Pitää toivoa että nyt meillä menee hyvin! Hyvää vointia kaikille!

Heippa!

Mulla alko viimeset menkat 8.5. Viime perjantaina tein raskaustestin ja plussasin.

Oireita ei oo kauheesti, lähinnä väsyttää ja haukottelen koko päivän aamusta iltaan. Kohta alkaa työkamut epäillä, kun kyttäävät kuka on se seuraava raskaana oleva;) vaihtoehdot kun on aika vähissä, ja kaikki oottaa koska Marde meinaa raskautua vai meinaako ollenkaan...

Tänään uusin testin (epäilys iski...) mutta vahvaa plussaa taas anto, pakko kai uskoo että raskaana ollaan:)

Huomenna pitää kai sit soitella neuvolaan ja kysellä aikaa, menee varmaan heinäkuulle, mutta eipä tässä hätää.

mukavaa kesää kaikille!

Yhteistyössä