kuinka nopeasti voi synnytys alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Elikkäs oon miettinyt et kuinka nopeesti voi jotain tapahtua.. Kun tänään mulla katottiin kohdunsuun tilanne ja kanavaa oli sen 3cm, puoli pehmeä ja ulkosuu sormelle auki.
Ajattelin vaan että varmaan joudun kärvistelemään vielä hyvinkin kauan ennenko mitään tapahtuu??

Onko kellään kokemuksia moisesta??

Mulla on ollut esikoisellakin n. puolitoista kuukautta kanava melkein kokonaan poissa ja muutaman sentin auki. Eli voi alkaa vaikka heti tai sitten voi mennä vaikka yliajalle. Ei tuosta vielä voi kukaan varmaksi sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis periaatteessa ei ole mitään väliä milliainen tilanne alapäässä.. synnytys voi alkaa siis koska vaan..??

Jep. Toisilla voi olla senttitolkulla avautumista jne viikkotolkulla ennen synnytyksen alkua ja toisilla voi olla ettei ole etukäteen edes juuri mitään kohdunkaulan lyhenemistä.

Mä kun menin keskimmäistä synnyttämään, supistuksia oli tullut kuutisen tuntia alle 10min välein, välillä 2 viiden minuutin sisäänkin, niin kätilö sanoi, et kanaavakin sen verran jäljellä ja paikat epäkypsät, että mene kotiin, ei tämä tänään synny. Vaadin kuitenkin saada jäädä osastolle ja kauheen raivokohtaukseni jälkeen sain kun sainkin jäädä. Pääsin heti osastolle ja en kerennyt kun vaatteet vaihtamaan ja piti lähteä synnytyssaliin ja vauva oli maailmassa n. tunnin päästä.

hmm. tilanne oli tuo lääkärissä 40+1. seuraavan yönä käynnistyi synnytys ja 1,5h supistuksia noin 5 min välein ja olin auki 4 cm eli voi nopeastikkin lähteä. tai kestää kaksikin viikkoa kuten mulla myös käynyt. (tosin käynnistettiin yliaikaisena eli olisi voinut mennä kauemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kylkiluu vastauksesta. Eli ei sitä tässä loppuvaiheessa koskaan tiedä. KAtsotaan kuinka käy.

Juu ei voi sanoa. Ekasta meni lapsivedet 35+3, paikat alkoi avautumaan vasta vuorokausi tästä. Toisessa raskaudessa oli kohdunsuu auki 2cm ja kanavaa jäljellä 2cm ja pehmeää jo rv26. Ja tappiin asti mentiin sillä kertaa 40+1 syntyi hän.

Yhteistyössä