Kuinka olen ikinä tullut toimeen ilman tuota vekotinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Jaa, en osaa sanoa. Edellisen taloyhtiön kuivurista tuli kyllä meidänkin vaatteisiin semmoin ällö haju, että ei tuo ihan legendaakaan ole. :|

eka ajattelin et sinne kustaan, mut kun yhdellä kaverilla sama homma ni ei mee tuokaan teoria läpi.

Hmm... suodattimet (tai jotkin) tukossa? Imurihan rupeaa kanssa haisemaan jos ei putsaile välillä...

Joo ja noiden "Teollisuus koneiden" moottoreihin kertyy nopeesti karstaa nukkaa yms.. joka pitäs puhdistaa, mut eihän ne taloyhtiössä oikein tuppaa noit huoltaa

Mä haluaisin kans. Ärsyttää, kun tilaa ei meillä ole paljoo niin sitäkin vähää sitä on viemässä joku kuivausteline (no onhan meillä kuivaushuone, mut ei sinne aina pääse pyykkiä viemään). Haluaisinkin myös kuivausrummun, mutta oon kuullut, että se pilaa vaatteita? Siis nukkaa ja kutistaa? Pitääkö paikkaansa, jos ei, menen ens viikolla ostaa kuivausrummun. Taatusti. Ja onks niitä sellasia minkä sais ton edellisen koneen päälle asennettua?

Alkuperäinen kirjoittaja Inkeri Ruurikintytär:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
Maailman typerin keksintö. Ihan ku pyykit ei kuivuis ilman energiantuhlaustakin.

Paitsi jos hankkii sellaisen lämpöpumpullisen kuivausrummun, jolla kuivattaessa pyykin kuivuminen vie vähemmän energiaa kuin narukuivatus :D

Niin tai oletteko ajatelleet, että sähkölämmiteisessä asunnossa säästää lämmitysenergiaa, kun kuivausrumpu lämmittää ilmaa, joten ei ole pois mistään. Mutta kaukolämmitteisessä talossa taas vähentää kaukolämmön tarvetta ja lisää sähkö tarvetta, ja näin heikentää vastapainesähköstä CHP:llä saatua hyötyä (voimalassa)

Tapahtuuhan maailmassa paljon muutakin mikä toimis myös ilman sähköä, kuten nyrkkipyykki..

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Mä haluaisin kans. Ärsyttää, kun tilaa ei meillä ole paljoo niin sitäkin vähää sitä on viemässä joku kuivausteline (no onhan meillä kuivaushuone, mut ei sinne aina pääse pyykkiä viemään). Haluaisinkin myös kuivausrummun, mutta oon kuullut, että se pilaa vaatteita? Siis nukkaa ja kutistaa? Pitääkö paikkaansa, jos ei, menen ens viikolla ostaa kuivausrummun. Taatusti. Ja onks niitä sellasia minkä sais ton edellisen koneen päälle asennettua?

En ole ainakaan huomannut yli vuoden käytön jälkeen et olis mitään kulumaa vaatteissa sen enempää kuin yleensäkään, on tietty joitain vaatteit joita ei saa kuivata rummus, kuten lasten haalareit ja muita mis muoviosia, eikä herkästi kutistuvia villavaatteita yms..

Samaa merkkii kun ostaa niin yleensä saa ainakin ja sit jos erimerkkii niin pitää vaan varmistaa et samat mitat ja kiinityssarja jolla saa sit kiinni..

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
Maailman typerin keksintö. Ihan ku pyykit ei kuivuis ilman energiantuhlaustakin.

Pyykki vie narulla kuivuessaankin energiaa n. 1,4 kWh ja rumpu haukkaa energiaa n. 2,1 kWh, eli _vajaa_ 50% enemmän. Vain auringossa ja tuulessa kuivatus ei kuluta ihmisen tuottamaa energiaa. Eli ei se nyt kovin paljoa enempää maksa kuivattaa rummussa. Ja hukkalämpö jää asunnon lämmitykseen, joka on lämmitysenergian kulutuksesta taas pois. Perehtykää asioihin.
http://www.tts.fi/kodinenergiaopas/pyykkays/kuivaus.htm

Meillä on talossa lattialämmitys ja ilma kuivaa kuin paperi. Pyykit kuivuvat jo melkein ennen kuin ne on ehditty edes kokonaan ripustaa..

Eli meillä rumpu olisi aivan turha, mutta uskon, että ehdoton niissä tiloissa missä muuten ei pyykki muuten hyvin kuivu.

Alkuperäinen kirjoittaja kyssä kaikille:
pistättekö kuivausrumpuun kaikki, vaikka ois se kieltomerkki vaatteessa?

tuntuu että vähemmän on niitä jotka SAA laittaa rumpuun :O

Sulla on sitten kummia vaatteita käytössä, mä en ole törmännyt viel kun Italiasta tuotuihin lasten villa vaatteisiin ja Reimahaalreihin joita ei oo saanu kuivata rummussa, ja tietty muihin muoviosia (esim paljetteja) sisältäviin biletys- ja lastenvaatteisiin..

Yhteistyössä