Kuinka onnistuu hiilareiden vähentäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun normaalisti tottunut syömään ruuan lisukkeena: riisiä, pastaa, perunaa, makaronia tms.

ja aamupalalla/iltapalalla leipää/puuroa..

Mitä ihmettä noiden tilalle?? :O

Kasviksia! Esim. kasvisgratiini on hyvä lisuke moneen. Kukkakaalia jne. Itse laitan lisäksi raejuustoa yms. Aamulla kananmunia, pekonia, rahkaa, maustamatonta jogurttia jne.

Riisi, pasta ja peruna pois. Tilalle keitettyä porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia, raasteita, salaatteja.. leivät pois. Kuituja leseistä (ellet sitten täyskarpiksi tahdo alkaa)

täällä menee hyvin, vaikka just puuroja/leipää ja perunaa/riisiä/pastaa onkin syöty roppakaupalla! :) Olen vain korvannut ne muulla, esim juuri kasviksilla tai jättänyt yksinkertaisesti pois kokonaan. Teen monesti vaikkapa kanasuikaleista "keittoa", eli suikaleet pannuun ja liemen kera lusikoidaan nassuun (liemi siis voista ja kermasta). :) Kun on tarpeeks vihanneksia (sipulia, paprikaa, porkkanaa, ja mausteita) joukossa niin ei sitä perunan/riisin puuttumista edes huomaa..

Kokeilemalla löytää itselleen sopivat reseptit ja lisukkeet. Itsellä lähtenyt jo 5kg kolmessa viikossa ;)

Viimeksi muokattu:
täällä menee hyvin, vaikka just puuroja/leipää ja perunaa/riisiä/pastaa onkin syöty roppakaupalla! :) Olen vain korvannut ne muulla, esim juuri kasviksilla tai jättänyt yksinkertaisesti pois kokonaan. Teen monesti vaikkapa kanasuikaleista "keittoa", eli suikaleet pannuun ja liemen kera lusikoidaan nassuun (liemi siis voista ja kermasta). :) Kun on tarpeeks vihanneksia (sipulia, paprikaa, porkkanaa, ja mausteita) joukossa niin ei sitä perunan/riisin puuttumista edes huomaa..

Kokeilemalla löytää itselleen sopivat reseptit ja lisukkeet. Itsellä lähtenyt jo 5k kolmessa viikossa ;)

etkö syö ollenkaan leipää?

Vai voiks syödä vaikka jotain terveys/runsaskuitusta?
ja mikä leipä olis sellasta?

Mä olen tosiaan melkein aina turvoksissa ja haluaisin eroon siitä

Yhteistyössä