Kuinka pääsen psykiatriselle tmv. osastolle..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja demi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

demi

Vieras
Eli tilanne on se, että olisi pakko päästä hetkeksi "lepäämään" ja selvittämään päätä... Miehen kanssa on ero tulossa, on kuitenkin mun tukena ja nyt oon miettinyt et mun pitäis päästä hetkeks pois.
Eli miten ihmeessä pääsen hoitoon? Tuttuni on joskus ollut eikä hän päässyt sinne muuta kuin siinä vaiheessa kun oli yritänyt itsaria ja oli tosi lähellä onnistua... Osaisko joku auttaa? :( Lääkäriin pitäis ilmeisesti mennä, mut saako sieltä vaan jotain unilääkkeitä ja lähetteen psykiatrille?

Jos tilanne tuo että vain haluat selvitellä asioita niin saat luultavasti lääkäriltä lähetteen psyk polille.
Ja troppeja.
Ei osasto ole mikään lepokoti,mee hotelliin sitten jos olet väsynyt etkä kotona saa nukuttua.

Jos todella tunnet että olet mieleltäsi hajoamassa,silloin osasto on oikea paikka.
Ei sinne tosta vaan pääse selvittelemään ajatuksia ja lepäämään....

Mut tk:n kautta,lääkäri ensin arvioi mitä hänen mielestä tarvitset.

No sun pitää tilata aika lääkärille. Jos on kova hätä, niin mene vaikka päivystykseen. Sieltä saat ajan sitten mielenterveyspuolelle ja siellä psykiatri kattoo sun tilan. Luulen, että ei sinne psykiatriselle osastolle kyllä pääse, jos ei ole tosi vakava tilanne. Sä haluat ilmeisesti nyt johonkin huilaamaan siten, ettei tarvitsisi itse huolehtia asioista. Oisko sulla ystävää tai vaikka vanhempia, joiden luokse voisit mennä muutamaksi yöksi? Haluatko pääasiassa olla yksin vai haluatko seuraa? Joku mökki rauhallisella paikalla vois olla myös sopiva, edellyttäen, että et haudo mitään itsemurha-ajatuksia.

Paikkoja on niin vähän, että todennäköisesti tarvitsee olla jonkinlaisia itsemurha-ajatuksia tai haaveita. Kannattaa siis hyvin rehellisesti kuvailla kaikki pahimmatkin olotilat.

Ok kiitti kaikille. Tosiaan tuntuu siltä, että en vaan jaksa enää... En olis uskonu et tämmöstä olotilaa voi edes olla. Pitääpä aloittaa sieltä lääkäristä, jos sais edes jotain apua.

Yhteistyössä